Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuvat! Minkäverran keität kahvia kotona?

Vierailija
28.06.2017 |

Siis kuppien määrää. Teetkö aina vähän extraa vaiko tarkalleen sen mitä juot?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites itse, ap?

Vierailija
2/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuppia keittimen mukaan ja juon sen yhdestä mukista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kuppia, kolme kertaa päivässä.

Vierailija
4/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuppia keitän enkä sitäkään juo kokonaan. Pitäsköhän hommata sellainen kapselikeitin...

Vierailija
5/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, mutta koska olen tällä hetkellä lomalla ja keitän aamukahvin vain itselleni sekä olen myös asunut pitkään yksin, rohkenen vastata.

Yleensä keitän kahvia siis vain aamulla, ja laitan 3 mittaa vettä(vasemman puoleinen asteikko) ja vajaa 4 mittaa kahvia. Kupista riippuen on ihan nafti määrä tai jää vähän yli.

Vierailija
6/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kuin juon eli 1,5-2,5 kuppia keittimen mukaan. Mitä sitä hyvää kahvia tuhlailemaan.

Vierailija
7/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 8 mukillista arkisin.

Vierailija
8/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu kolme kuppia, joista kaksi kaadan mukiin, juon tuosta 3/4 eli loppu jää mukiin ja tosiaan yksi keittimeen.

Tosi fiksu tapa.

Vierailija
9/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain viikonloppuaamuisin keitän, pressopannulla noin 3 kupillista. Aika lailla menee, mitä nyt aina jää ne plöjöt sinne pohjalle.

Vierailija
10/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 3 tai 4 kuppia, iltapäivällä 3 ellen juo muualla. Tippaakaan en heitä pois.

Vierailija
11/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselista suoraan mukiin. 2 päivässä.

Vierailija
12/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän 8 kupillista illalla, josta lämmitän mikrossa seuraavana päivänä ja vielä seuraavana aamuna.

Vierailija
13/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kuppia keittimen mukaan ja juon sen yhdestä mukista.

Mulla tämä sama. En viitsi keittää ylimääräistä, kun en kuitenkaan sitä juo ja ostan sen verran kallista kahvia, että sitä ei viitsi heittää viemäriin.

Vierailija
14/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipannua kahvia en tiedä mitä se on standardi kupeissa. Kahvinkin kaadan suoraan pussista pesään.

Vierailija
15/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, mutta muut perheenjäsenet eivät juo kahvia. Alunperin minulla oli termoskannullinen keitin, jolla tuli laitettua puolisen pannullista (6 kuppia/3 mukia) kerralla. Join tuon päivän mittaan (teen etätyötä kotoa), tosin iltapäivän lopuilla viimeinen kuppi lämpesi usein mikrossa. Keväällä ostin kapselikeittimen ja kahvinkäyttö on jonkun verran vähentynyt (ei "tarvitse" juoda jämiä pois, ja tuleehan kapselit suht kalliiksi), nykyisin juon pari mukia päivässä. Joskus juon myös jauhecappuccinon aamulla. Keitin on ollut tosi kätevä ja äärettömän helppo pitää puhtaana, ja olen tykännyt vaihtelumahdollisuudesta erilaisten erikoiskahvien välillä. Muukin perhe on tykännyt kaakao-, tee- ja jääjuomavaihtoehdoista.

Vierailija
16/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 2 muumimukillista ja illansuussa 1. Eli 4 ja 2 kahvinkeittimen asteikolla. Jos mies kotona, niin hänelle aamulla 2, päivällä 1 ja illansuussa 1 mukillinen. Aika vakiintuneet nämä määrät, niin ei tarvitse heittää viemäriin.

Se mikä ärsyttää, niin mies keittää vieraillekin tasan sen 1 mukillisen eikä yhtään yli. Itse taas vieraiden kanssa voin istua kaffepöydässä pitkään juttelemassa ja hörppiä siinä sivussa kolmatta annosta.

Vierailija
17/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kahden kupin mutteripannullinen päivässä.

Vierailija
18/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, mutta meidän koneella tehdään vaan yhden ihmisen kahvit kerralla, joten voin hyvin vastata. Teen itselleni aamukahvin enkä muuta. Mies tekee yleensä kaksi kahvia ennen kuin lähtee töihin. Itse juon viikonloppunakin vain aamukahvin, mies saattaa juoda useamman päivän mittaan.

Vierailija
19/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

london kirjoitti:

Keitän 8 kupillista illalla, josta lämmitän mikrossa seuraavana päivänä ja vielä seuraavana aamuna.

Ja kakki lentää.

Vierailija
20/32 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuessa en edes omistanut kahvinkeitintä. Nyttemmin perheenäitinä olenkin meillä ainut kahvinjuoja ja kahvia keitän päivästä riippuen 4-6kkp. Juon mukista, johon menee kaksi kupillista kerrallaan, joten aamukahvit ja kerran tai kaksi vielä päiväkahvitkin. Riippuu mitenkä edellinen yö on tullut nukuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan