Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko luonnevikainen vai haittaisiko muitakin?

Vierailija
28.06.2017 |

Teen työkseni kirjallisia, kuvitettuja ja taitettuja raportteja kolmen hengen tiimissä. Olen porukan nuorin, mutta minulla on silti paljon kokemusta ja olen saanut työstäni usein kehuja asiantuntijatahoilta. Minua on alkanut ärsyttää, että toinen kokeneemmista työkavereistani tuntuu aina haluavan käydä jälkikäteen viilaamassa minun kirjoittamiani osioita. Hän myös viestii toisinaan mielipiteensä asioista totuuksina (tyyliin "tämähän on oikeasti niin, että ..") ja muuttaa tekstejäni mielipiteensä mukaisiksi.

Raportit on jaettu siten, että jokaisella on aina omat osa-alueensa, joissa voi vapaasti päteä, ja kokonaisuutta arvioidaan yhdessä. Itse koetan kommentoida toisten osioita rakentavasti enkä tartu jokaiseen asiaan, jotka itse olisin kirjoittanut toisin. Ajattelen, että jokaisen oma ääni saa kuulua.

Projektit ovat ryhmätöitä eikä ketään ole nimetty pomoksi. Koen ärsyttävänä, että kyseinen työkaveri käy jälkikäteen näpelöimässä minun osioitani. Eri asia olisi, jos hän tulisi juttelemaan minulle, että näki jossain muutostarpeita ja mitä mieltä olisin, jos ... Selkäni takana tekstieni muuttaminen ärsyttää. En jaksaisi enää mainita asiasta, koska keskustelevasta työskentelytavasta on puhuttu ja sovittu jo moneen kertaan.

Olenko vain kykenemätön ryhmätyöskentelyyn, vai haittaisiko jotakuta muutakin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi. Itse pääsin "nauttimaan" tuosta isossa tutkimusryhmässä; besserwisseröivä välipomo kommentoi kaikkia minun tekstejäni ja juttujani todella epäasialliseen sävyyn (SIIS MITÄ TÄÄ TARKOITTAA???????? jne), ja jos hänen pomonsa kirjoitti samalla tavalla (väärin/olisi voinut kirjoittaa eri tavalla jne) niin hän jätti joko huomiotta tai sitten korjasi ilman kommenttia.

Loppujen lopuksi tajusin, että ko. tyypillä oli maailman huonoin itsetunto ja yritti pönkittää itseään muita polkemalla .

Vierailija
2/6 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen työkseni kirjallisia, kuvitettuja ja taitettuja raportteja kolmen hengen tiimissä. Olen porukan nuorin, mutta minulla on silti paljon kokemusta ja olen saanut työstäni usein kehuja asiantuntijatahoilta. Minua on alkanut ärsyttää, että toinen kokeneemmista työkavereistani tuntuu aina haluavan käydä jälkikäteen viilaamassa minun kirjoittamiani osioita. Hän myös viestii toisinaan mielipiteensä asioista totuuksina (tyyliin "tämähän on oikeasti niin, että ..") ja muuttaa tekstejäni mielipiteensä mukaisiksi.

Raportit on jaettu siten, että jokaisella on aina omat osa-alueensa, joissa voi vapaasti päteä, ja kokonaisuutta arvioidaan yhdessä. Itse koetan kommentoida toisten osioita rakentavasti enkä tartu jokaiseen asiaan, jotka itse olisin kirjoittanut toisin. Ajattelen, että jokaisen oma ääni saa kuulua.

Projektit ovat ryhmätöitä eikä ketään ole nimetty pomoksi. Koen ärsyttävänä, että kyseinen työkaveri käy jälkikäteen näpelöimässä minun osioitani. Eri asia olisi, jos hän tulisi juttelemaan minulle, että näki jossain muutostarpeita ja mitä mieltä olisin, jos ... Selkäni takana tekstieni muuttaminen ärsyttää. En jaksaisi enää mainita asiasta, koska keskustelevasta työskentelytavasta on puhuttu ja sovittu jo moneen kertaan.

Olenko vain kykenemätön ryhmätyöskentelyyn, vai haittaisiko jotakuta muutakin?

Mitäs jos alat tekemään samaa hänelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaisi. Itse pääsin "nauttimaan" tuosta isossa tutkimusryhmässä; besserwisseröivä välipomo kommentoi kaikkia minun tekstejäni ja juttujani todella epäasialliseen sävyyn (SIIS MITÄ TÄÄ TARKOITTAA???????? jne), ja jos hänen pomonsa kirjoitti samalla tavalla (väärin/olisi voinut kirjoittaa eri tavalla jne) niin hän jätti joko huomiotta tai sitten korjasi ilman kommenttia.

Loppujen lopuksi tajusin, että ko. tyypillä oli maailman huonoin itsetunto ja yritti pönkittää itseään muita polkemalla .

Tai sitten hän teki vain työtään? Jos kerran olit kirjoittanut väärin?

Vierailija
4/6 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän teki vain työtään? Jos kerran olit kirjoittanut väärin?

Niin, siis täsmälleen sama asia oli korjattu minulle isojen vi*ttuilevien huomiotekstien kanssa ja häntä ylemmille ei ollenkaan tai vaan korjattu. Ja nää siis tekstejä, jotka kiersi kommentteineen kaikkien kädet läpi. Sai näyttämään, että teen jotain todella poikkeuksellisen idiootteja virheitä koko ajan, vaikka ihan peruskorjauksia. Myöhemmin tutkimusjohtaja puuttui tähän, kun totesi asiattomaksi. Kiitos hänelle.

5/6 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Viestiäsi lukiessani mieleeni nousi, että asialle varmaan kannattaisi tehdä jotain, sillä kyseessä vaikuttaa olevan ei-kertaluonteinen, eli toistuva tilanne, jossa koet toisen kävelevän työntekosi ylitse.

Teillä varmaan kuitenkin on jokin esimies, vaikka kukaan tiimistänne ei olekaan pomo. Mielestäni esimiehen kanssa voisi puhua pelisäännöistä ihan konkreettisesti, kuten miten muutokset tehdään. Jos puhe on kovin 'yläkäsitteistä' kuten mainitsemasi 'keskusteleva puhetapa', tulee ehkä paljon tulkinnanvaraisuutta, millaiseksi tämän kukakin mieltää. Sen sijaan jos on ihan käytännön sopimukset siitä, millä lailla tekstejä muokataan jne, pysytääb paremmin yhteisissä toimintamalleissa. 

Vierailija
6/6 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala maksamaan samalla mitalla takaisin, koska en saa mitään tyydytystä vittuilusta, tulisi vain toisellekin paha mieli ja lopputulos nykyistä huonompi. Työpaikan ilmipiiri kärsisi myös.

Mutta ehkä koetan ottaa asian työpaikalla ilmi selkeämmin. Hyvä huomio, että asioista sovitaan melko teoreettisin termein, mikä jättää tilaa henkilökohtaisille tulkinnoille.

Helpottavinta oli kuulla, että tämä ärsyttäisi muitakin. Aloin jo epäillä itseäni pikkumaisuudesta. Huh!

AP