Miten arvokkaita ovat päiväkoti-ikäisen askartelut (€)? Paljonko vaadin oikeudessa?
Liittyen Kylänpään päiväkodin tuhoamiseen (aiheesta keskustelua muuallakin) mietin tässä että paljonko vaadin tekijöiltä korvauksia lasten tuhotuista askarteluista ja piirustuksista? Vaatteet ovat helpompia, koska hinnat saa kaupasta.
Olen jo lakimiehen kanssa sopinut, että meidän lapsi tulee asianomistajaksi askartelujen ja piirustusten osalta ja tulee vaatimaan vastaajilta korvauksia. Itse tulen asianomistajaksi vaatteiden osalta. Kyllä noista jonkin verran pitää pyytää niin saa sitten samalla laskuttaa lakimiehen kulut. Ulosottoonhan tuo menee, mutta uusitaan sitä niin pitkään kuin laki sallii eli aika hemmetin pitkään.
Asianomistajat
Nurmijärvi
Kommentit (20)
Rahallinen arvo on nolla, rumuudesta en sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä askarteluilla ole mitään rahallista arvoa. Tunnearvoja ei korvata.
Mutta jos jostain lapsesta tulee picasso, on noilla alkupään töilläkin arvoa.
Jos noin 1843 paikkeilla joku olisi tuhonnut pienen pojan alakoulun aineita Nurmijärvellä, olisi kans tullu isoja vahinkoja...
You never know...
Tunnearvon määrittely on mahdotonta ja pienten lasten töillä on enemmän tunnearvoa heidän vanhemmilleen kuin lapsille itselleen.
Teidän pitäisi ennemmin maksaa siitä ettette joutuneet kantamaan muovikassillista askarteluja kotiin ;)
Vaadi 1 €, vastaaja tuskin voi pitää tätä kohtuuttomana eli voitatte jutun täysin. Poikaset joutuvat silloin maksamaan myös teidän lakimiehen palkkion täysimääräisenä, kunhan se on kohtuullinen. :)
Toki voitte kysyä parilta tunnetulta taidearvioijalta arviot ja niiden perusteella vaaditte korvausta. Vastapuolella pitäisi sitten olla vielä pätevämmät taidearvioijat tueksi vastaväitteille. Poikasille tietysti myös todistelupalkkiot maksettavaksi.
Vapiskaa, pojat; tästä tulee kaikkien aikojen kakku maksettavaksi!
0/5
Provosta huolimatta vastaan sinulle noista kohtuuttomista korvausvaatimuksista. Korvauksen (tai lakimieskustannusten) ei pitäisi olla rangaistus. Tuomion kuuluu olla rangaistus ja korvausten korvata menetyksiä js teosta aiheutuneita kustannuksia.
Ylisuuret ja yhteisvastuulliset korvaukset syrjäyttävät henkilön / t kokonaan pois työelämästä ja veronmaksusta. Lopputulos on että me veronmaksajina elätämme nämä ylisuuriin korvauksiin ja lakimieskustannuksiin tuomitut heidän loppuelämänsä ajan. Yksi syrjäytynyt nuori maksaa miljoona euroa.
Eli korvaustuomio tuleekin moninkertaisena veronmaksajalle. Pitääkö ap. sinun toiveista ymmärtää että sinä et ole veronmaksaja?
Todella noloa niille alaikäisille rikkojille koko tuo tapaus. Siinä voivat vanhemmat olla ylpeitä.
Lapsen askartelut tehdään ohjatusti. Laske kuinka paljon aikaa veisi, jos lapsi askartelisi samat askartelut. Sitten lasket ohjaamisen menevän ajan ja sovellat omaan nykyiseen kuukausipalkkaasi (tuntilaskutus).
Eikun anomaan kärsimyskorvausta henkisestä kärsimyksestä. Muistoarvon tärveltymiset ja kaikki mukaan vaan nostamaan laskua...
Mitä sitten päätättekin pyytää, voitte ostaa meiltä samaan hintaan vastaavaa kamaa. Ja koska olen reilu kauppanainen, lupaan kymmentä piirustusta kohti aina yhden ilmaisen. Onhan meillä noita ja lisää tulee.
Mutta eihän Nurmijärvi ole Porvoossa???
Tietysti pitää pyrkiä maksimoimaan korvaukset mitä saa! Vaikka se sitten nostaisi veroprosenttia ihmisillä 0,000001% niin onhan se kiva saada muutama tonni rahaa. Miksei? Lakimiehen käyttäminen tukee myös työllistämistä eli päinvastainen toiminta olisi vastoin Suomen hallituksenkin periaatteita.
Kaksi asianomistajaa, Nurmijärvi kirjoitti:
Liittyen Kylänpään päiväkodin tuhoamiseen (aiheesta keskustelua muuallakin) mietin tässä että paljonko vaadin tekijöiltä korvauksia lasten tuhotuista askarteluista ja piirustuksista? Vaatteet ovat helpompia, koska hinnat saa kaupasta.
Olen jo lakimiehen kanssa sopinut, että meidän lapsi tulee asianomistajaksi askartelujen ja piirustusten osalta ja tulee vaatimaan vastaajilta korvauksia. Itse tulen asianomistajaksi vaatteiden osalta. Kyllä noista jonkin verran pitää pyytää niin saa sitten samalla laskuttaa lakimiehen kulut. Ulosottoonhan tuo menee, mutta uusitaan sitä niin pitkään kuin laki sallii eli aika hemmetin pitkään.
Asianomistajat
Nurmijärvi
Missä ryhmässä sun lapsi on?
Tiedätkö missä ryhmässä on suurimmat tuhot?
Mun lapsi on hoidossa tuolla, mutta on nyt lomalla niin en itse tiedä vielä tarkemmin.
Voitte vaatia henkisestä kärsimyksestä vaikkapa 1000 euroa per teos. Kärsimystähän siitä tuli, kun vaivalla tehty teos on tuhottu eikä sitä päästy edes mummille näyttämään.
Kun meidän päiväkotimme tuhoutui tulipalossa, perustivat vanhemmat fb-ryhmän, jossa pyydettiin pientä apua uuden päiväkodin perustamiseen.
Lahjoituksia tuli enemmän kuin ikinä osasimme toivoa. Myös valtavasti yrityksiä lähti mukaan. Oli hienoa nähdä ihmisten auttamishalu.
lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, korvaus fyysisestä ahdistelusta suljetun lastenkodin työntekijältä on 240 e miinus verot eli joku 160 e tuli kärsimyskorvausta... että tonni piirrustusten katoamisesta. Tosin kyseessä on nyt vahingonteko eikä raiskaus.
Pojille pitäisi maksaa iso palkkio siitä, että tuhosivat roskaa, joka olisi muuten päätynyt mm. isovanhempien nurkkiin ja sitten roskiin.
Ei niillä askarteluilla ole mitään rahallista arvoa. Tunnearvoja ei korvata.