"Luksus-asioita" elämässäsi eli parempaa kuin keskimäärin tuttavapiirissä?
Kertokaa. Ihan materialistista asioita. Ei siis luokkaa onnellisuus tai rakkaus tai terveys.
Kommentit (261)
No, tämä nyt ei suoranaista luksusta ole, mutta kuitenkin asia, joka meillä on paremmin kuin monella muulla tuttavapiirissä: vakituiset työpaikat julkisella sektorilla, eli ei pelkoa yt-neuvotteluista ja työttömäksi jäämisestä.
Vapaaehtoinen lapsettomuus ja kaikki mitä siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus tehdä työtä vain kolme päivää viikossa, iso ja uudehko omakotitalo, kaksi uudehkoa autoa, kolme ulkomaan matkaa vuodessa (aina viiden tähden hotelleissa), mahdollisuus käydä kampaajalla, hierojalla ja kauneushoidossa aina halutessasi ja ostaa sellaisia vaatteita kun haluan itselleni ja lapsilleni. Tässä joitakin asioita, joista en puhu kaveriporukassa.
Eiköhän nuo näy puhumattakin? Tietysti kiva jos et reteilemällä reteile.
Asun Briteissa joten vastaan etta lattialammitys, tuplaikkunat, suihku josta tulee kuumaa vetta paineella niin kauan kuin haluaa :D
Mulla on käytettävissäni oman elämäni tarpeiksi päihteitä, joita ei ole laillistettu. En tiedä onko se luksusta eikä oma tuttavapiirini juurikaan käytä, mutta saanpahan oman pääni tarvittaessa sekasin vaikka peeaa olisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Usein lomamatkoja, siivooja käy joka päivä, vartija ja kuusi vahtikoiraa aina tonttia kiertämässä.
Vartijan sijaan pidän luksuksena sitä, että voin asua ovia lukitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Paljon laadukasta vapaa-aikaa perheenä, työtunteja molemmilla yhteensä 20h viikossa. Ihan ok elintaso pääkaupunkiseudulla matkoineen ja harrastuksineen. Olisi parempikin jos työskenneltäisiin enemmän, mutta arvostetaan vapaa-aikaa nykyisellä elintasolla enemmän.
Ja teidän takia ihmiset odottaa lääkäriaikoja jonossa, että kiitti vaan kun arvostatte ilmaiseksi saamaanne koulutusta niin paljon ettette viitsi töitä tehdä normimäärää.
No, mun miehellä on parempi palkka kun kenenkään ystävän miehellä. En mä nyt muuta keksi. Eli pystyn kuluttamaan enemmän rahaa kuin tienaan.
No jos tämä lasketaan, niin minulla on varaa tehdä töitä vain pari päivää viikosta, loput vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
No, tämä nyt ei suoranaista luksusta ole, mutta kuitenkin asia, joka meillä on paremmin kuin monella muulla tuttavapiirissä: vakituiset työpaikat julkisella sektorilla, eli ei pelkoa yt-neuvotteluista ja työttömäksi jäämisestä.
Kuulostaa Helsingin kaupungilta, mikä on tietääkseni ainoa julkinen sektorin työpaikka, joka ei irtisano työntekijöitään yt-neuvotteluissa tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten. Meidän perheessä on kaikki munat samassa korissa ja vakituiset työpaikat molemmilla julkisella sektorilla samalla työnantajalla, joka järjestää yt:t vähintään joka toinen vuosi. Huonolla tuurilla saadaan potkut samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
No, mun miehellä on parempi palkka kun kenenkään ystävän miehellä. En mä nyt muuta keksi. Eli pystyn kuluttamaan enemmän rahaa kuin tienaan.
Sinäkö ne miehesi rahat tienaat? Uskon kyllä, että kulutat.
Se että voi ostaa tietsikat, konsolit ynnä muun kalliin elektroniikan ilman suunnittelua, säästämistä tai osareita.
Ei se monelle luksusta oo, mutta kun monilla ympärillä on työttömyyttä, pikkulapsiarkea ja lomautuksia, se ei ole heille mahdollista.
Ei mekään rikkaita olla, tulot selvästi alle mediaanin, mutta kun on molemmilla työ ja ei lapsia, rahaa jää enemmän käyttää myös huvituksiin, ja asioihin jotka tällä tulotasolla tuntuu kovin kalliilta ollakseen vaan viihdykkeitä.
Loma-asunto välimerellä. Loma-asunto suomessa. Kaunis vaimo.
Käytän arkena pöytähopeita, Wedgwoodin luuposliiniastioita ja Moserin kristallilaseja. Miksi piilotella kaapissa, kun ne on käyttöä varten tehty?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuoden-17 autoa pihassa.
Ilmeisesti myös luxus-luokkaa? Eli esim. Bentley ja siitä ylöspäin.
Kaksi asuntoa, iso omakotitalo maalla ja kaksio Helsingin keskustassa. Ei mitään ihmeellistä "luksusta", mutta ihan kivaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon laadukasta vapaa-aikaa perheenä, työtunteja molemmilla yhteensä 20h viikossa. Ihan ok elintaso pääkaupunkiseudulla matkoineen ja harrastuksineen. Olisi parempikin jos työskenneltäisiin enemmän, mutta arvostetaan vapaa-aikaa nykyisellä elintasolla enemmän.
Ja teidän takia ihmiset odottaa lääkäriaikoja jonossa, että kiitti vaan kun arvostatte ilmaiseksi saamaanne koulutusta niin paljon ettette viitsi töitä tehdä normimäärää.
Hullu töitä tekee, fiksu pääsee vähemmälläki. Pääoma- ja yritystuloilla ollaan maksettu veroja aikas paljon enemmän kuin normiduunarit. Lisäksi työllistetään pari muuta sen sijasta, että säästettäisiin tekemällä itse.
Paljon kavereita/ystäviä ja aitoa ystävyyttä.
Lapsilleen (taaperoista teineihin) omistautuva isä, joka hoitaa ja osallistuu heidän elämäänsä täydellä sydämellä.
Kaksi vuoden-17 autoa pihassa.