Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniaikojen nolot pukeutumistyylit, muistellaan!

Vierailija
28.06.2017 |

Kerro myös syntymävuotesi. Itse olen 89 ja olin seiskaluokalla kunnon emo. Mustaksi värjätty tukka silmillä, kajalia ohimoille saakka, huulilävistys ja tietysti kuvioon kuului pitää jatkuvasti sellainen ilme naamalla että olisin juuri haistanut jotain erittäin pahaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-88 ei tullut lähdettyä mukaan mihinkään erityisen hulluihin villityksiin.. Paksupohjaset kengät löytyi ja kolmiraita verkkarit..

Vierailija
2/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissistyyli, Miss Sixtyt ja peitepuikkoa huulissa, stringit vedetty puoleen selkään... Syntynyt 88

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -80. Ysäriteininä kaiken piti olla niin grungea ja "persoonallista". Todella kummallisia villapaita-resuinen t-paita -yhdistelmiä tuli pidettyä. Farkut todella hölmösti revityt. Kurt Cobain oli niin söpö ja ihana, ja hänen itsemurhansa aivan valtava tragedia!

Vierailija
4/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro myös syntymävuotesi. Itse olen 89 ja olin seiskaluokalla kunnon emo. Mustaksi värjätty tukka silmillä, kajalia ohimoille saakka, huulilävistys ja tietysti kuvioon kuului pitää jatkuvasti sellainen ilme naamalla että olisin juuri haistanut jotain erittäin pahaa.

Joko vuonna 1935 tehtiin huulilävistyksiä? Olet kyllä ollut poikkeuksellinen seiskaluokkalainen. You go grandma!

Vierailija
5/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko vuonna 1935 tehtiin huulilävistyksiä? Olet kyllä ollut poikkeuksellinen seiskaluokkalainen. You go grandma!

Missäs tämän "grandman" silmälasit?

Vierailija
6/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymävuosi 63 ja tulee mieleen kaksin kerroin kännetyt Nokian Kontio -saappaat. Kyllä, teinit piti saappaita vapaaehtoisesti sateella. Myös farkkujen takataskusta törröttävä leveäkahvainen kampa oli muotia.

Vierailija
7/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissistyyli, Miss Sixtyt ja peitepuikkoa huulissa, stringit vedetty puoleen selkään... Syntynyt 88

Mäkin olen syntynyt 88 ja musta toi stringien vetäminen puoleen selkään + matalat housut ja napapaita oli ihan hirveä muoti. Pojatkin pilkkasi tuota, mut silti muijat vaan esitteli niitä stringejään.

Vierailija
8/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon -92, ja joo se 7-9 luokan emotyyli :D voi luoja, oli mustat lyhyet hiukset, tupeerattu tietenkin, kajaalia silmät täynnä, ja kulmalävistys löytyi. Vaatteet piti olla mustaa, ja ketjuja koristeena. Aika hyvin jo olen saanut hävitettyä todistusaineistoa, mutta vielä on joitain kuvia jäljellä..

Vierailija
9/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaistu tukka kynitty paitsi että niskassa pitkiä hiussoiroja. Jalassa mustat nahkahousut oli keli mitä tahansa. Korvissa viisi rengasta.

Eletään vuotta 1982.

Vierailija
10/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosimallia 80. Kukkamekot poolon päällä, farkkuhaalarit farkkupaidan päällä, fritsuhuivit vaikka mitään piilotettavaa ei ollut....

Vierailija
11/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs tämän "grandman" silmälasit?

Varmaan tarkoitti kun aloituksessa virheellisesti ilmeisesti syntymävuosi lyhennetty vaan 89:ksi. Kaikelta tällaiselta voisi välttyä kun osaisi edes alkeellisesti oikeinkirjoituksen perussäännöt.

Vierailija
12/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta -97, mutta kyllä järkyttävin on legginssit, pari värikästä toppia päällekkäin ja paksu vyö vyötäröllä/tissien alla. Siihen vielä joku halpa kopiolaukku ja suttuiset meikit. Tämä siis 6-7 luokalla. Onneksi opin kerrasta.

Vierailija
13/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo Vaatehuoneelta hei! Silkkitakki vain ysiysi... :-))))))))

Vierailija
14/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm 83 ja juppikukkula otsis, bad girl hello boys napapaidat ja mel c adidasverkkarit, ruskea huulipuna

Vierailija
15/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -80. Ysäriteininä kaiken piti olla niin grungea ja "persoonallista". Todella kummallisia villapaita-resuinen t-paita -yhdistelmiä tuli pidettyä. Farkut todella hölmösti revityt. Kurt Cobain oli niin söpö ja ihana, ja hänen itsemurhansa aivan valtava tragedia!

Pari vuotta vanhempi samaistuu tähän. Toisaalta tuo oli hyvä muoti silloin 90- luvun alun lamavuosina, raha oli vanhemmilla tiukassa ja vaatteet haettiin trendikkäästi kirpparilta ja vanhempien/isovanhempien varastoista. Uusiin leviksiin (niihin kamaliin 501- malliin) säästettiin pitkään, sitten ne kavennettiin ja revittiin p*rsposkien alapuolelta halki...

Vierailija
16/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -90. Itsellä oli aina perusmeikki, ei mitään outoa. Mutta, käytin buutseja, leveälahkeisia farkkuja ja useimmiten poolopaitoja ja sitten pitkä kaulakoru, yleensä pronssinen siinä päällä roikkumassa. Mulla on pitkät vaaleat hiukset ja yleensä olivat sivulla letillä. Erotuin kyllä massasta micmac ja miss sixty farkkujen seassa, monilla oli lyhyet takit, ihmettelin että miten viitsivät jäädyttää näkyviä jenkkakahvojaan😅 ja monilla oli ne addun mustat tai valkoset tennarit joissa se kuminen kärki ja vastavärin raidat. Yksi muoti-ilmiö teiniaikoina oli huppari jonka päälle puettiin jakku. Whaaat? Ja sitten ne leveälahkeiset liituraitahousut niiden kanssa. Jakun ei tarvinnut olla liituraitaa😁

Vierailija
17/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa. En muista mitä merkkiä olivat, ehkä Buffalot. Sellaiset nahkaiset tennarit joissa oli kirjailtuna liekkejä. Itsellä oli valkoiset, joissa oli sinesen eri sävyillä liekit. Ja toiset oli beiget joissa ruskean ja kullan sävyillä liekit. Tämä oli ennen sitä buutsi aikaa ja yleensä tennarien kanssa oli vaaleansiniset farkut. Muistaako kukaan kauhistelleensa silloin kun pillifarkkuja alkoi näkyä. Ajattelin silloin, että tuollaisia en kyllä jalkaani vedä. Nyt taas ajattelen toisin päin...

Vierailija
18/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vm -74 ja 80-luvun teinityyliin mulla oli pöyheä otsatukka, kivipestyt farkut ja niiden vyötärön sisään tungettu college-paita :D

Vierailija
19/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymävuosi 1960. Supertiukat farkut (beaversit), joiden leveät ja repaleiset, maata laahaavat lahkeet oli talvella jäiset kokkareet. Takataskussa iso kampa. Collegepuserossa oli Amerikan lippu.

Leikkasin kaverille bowietukan. Olisin itsekin halunnut sellaisen, mutta olisin varmaan saanut kotiarestia siitä.

Naama puuteroitiin vaaleaksi, huuliin piti sutia koko ajan lip potionia (väritöntä huulikiillettä).

Vierailija
20/26 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hämmentyneenä olen katsellut näitä nyt muodissa olevia bomber-takkeja ja choker-koruja... Instant flashbackejä -90 luvun yläaste aikojen piloteista ja kaulapannoista.

Samoin yläasteelta jäänyt mieleen housut+hame viritelmät, esim farkkujen päälle piti vetää vielä lyhyt hame. Jopa kaupasta ostin semmoiset, housut joiden vyötärölle oli hame valmiiksi ommeltuna.

Olen syntynyt 1984.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi