Teiniaikojen nolot pukeutumistyylit, muistellaan!
Kerro myös syntymävuotesi. Itse olen 89 ja olin seiskaluokalla kunnon emo. Mustaksi värjätty tukka silmillä, kajalia ohimoille saakka, huulilävistys ja tietysti kuvioon kuului pitää jatkuvasti sellainen ilme naamalla että olisin juuri haistanut jotain erittäin pahaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Hieman hämmentyneenä olen katsellut näitä nyt muodissa olevia bomber-takkeja ja choker-koruja... Instant flashbackejä -90 luvun yläaste aikojen piloteista ja kaulapannoista.
Samoin yläasteelta jäänyt mieleen housut+hame viritelmät, esim farkkujen päälle piti vetää vielä lyhyt hame. Jopa kaupasta ostin semmoiset, housut joiden vyötärölle oli hame valmiiksi ommeltuna.
Olen syntynyt 1984.
Olen itse aina pitänyt chokereista, joten ihan kiva taas nähdä niitä. Omaan rupsahtaneeseen naamaani en niitä tosin yhdistäisi. :) Olen muutaman vuoden vanhempi ja yläasteelta jäi eniten mieleen hopparit. Tosi monella oli löysät housut, vaikkeivat edes kaikki olleet varsinaisesti hoppareita. Jos muodissa olisi ollut joku emo, olisin varmaan ollut sellainen, hopparityyli ei koskaan kiinnostanut. Olin siis aika tavis, mitä nyt joskus revityt housut ja kaulassa samettinauha.
Seitkytluvun loppupuolella syntynyt. Levikset ja ballin paita, purkkarit. Tosin tuo ei ollut mikään kamala teinipukeutuminen, ei mitään tiukkaa. En kyllä muista, että olis kenenkään painokaan/vartalotyyppi ollut ongelma, tuohon aikaan ei ehkä oltu näin pinnallisia.
-99
Ala-aste:
Legginsit satoi tai paistoi ja niiden jälkeen farkkukuviolliset legginsit. Tietenkin lyhyt paita että peppu on esillä.
Feikit uggit
Sottaset meikit, sitä luomiväriä oli pakko olla pinkkiä tai vihreää naamalla.
Topatut rintsikat vaikka ei mitään vielä ollutkaan
Yläaste:
Farkut pyllyvakoon niin syvälle kuin vain mahdollista
Mikroshortsit ja nekin pyllyvakoon ja pakarat esiin
Pushupit jotta olisi isomman näköiset tissit (tämä oli oikeasti todellinen syy)
Pushupit ja päälle urheilurintsikat. Sai aikaan tissien korviin nousun ja näyttämään jäteiltä.
Kaikki suoristivat hiukset ja keskijakaus (ei ole nolo itsessään, mutta pidettiin nolona tai vajaana nörttikilttilapsena jos oli kiharat)
Kaikki harjoittelivat kulmien tekemistä ja niitähän sitten oli jos jonkin näköistä tekelettä. Harva niitä osasi hienosti tehdä.
Meikkaus oli jo paremmalla tasolla ei laitettu kirkkaita luomivärejä ja huulipunia, mutta meikkivoiteita ei osattu levittää, häivyttää eikä myöskään ostaa sitä oikeaa sävyä. Kaikilla oli oranssit naamat ja rajat, joita peiteltiin niillä suorilla hiuksilla.
MK/Long champ laukut suurin osa feikkejä
Fjällräven Kånken reput
Oon syntynyt -91. Koko teini-iän pukeuduin emo/scenetyylisesti. Aluksi pukeuduin pelkkään mustaan ja siitä tyyli lähti lopulta scenemäisempään suuntaan. Muistan kun kävelin koulussa käytävällä ja jotkut pojat vittuili, että olenko saanut sähköiskun, kun hiukset on niin pystyssä :'''D Silloin tuntui pahalta, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna siltähän se tosiaan näytti. Toisaalta hienoa oli se, kun kaikki samalla tavalla pukeutuvat oli kuin yhtä suurta perhettä. Ja samanhenkisiin ihmisiin oli helppo tutustua!
Olen syntynyt 91, elin teini-ikäni juuri sopivasti siihen pahimpaan ernujen aikaan. Sanomattakin selvää että olin sellainen itsekin! Peruslook oli musta suoristettu tukka kahdella saparolla, mustaa silmämeikkiä, tekoripset ja vaaleaa pinkkiä huulikiiltoa. Silmiin kuuluivat myös ne suurentavat piilarit. Asuksi kelpasi sininen vekkihame ja siihen sopiva kravaatti, valkoinen kauluspaita ja musta bleiseri sekä valkoiset polvisukat.
Kännykkä oli ripustettu täyteen jos jonkinlaista pehmolelua ja killutinta, samoin avainniput. Ja kynnet olivat omaa luokkaansa, värikkäät ja kimaltavat ja täynnä hello kitty-kynsitarroja. Kaikki kouluvihkot ja koulutarvikkeet oli myös hello kittyä, olkalaukkua myöten. Kokonaisuuden kruunasi hiuksissa olevat värikkäät pompulat ja pinnit, sekä joko nenään laitettu söpö laastari tai hengityssuojain :'D en kestä! Ja silloin olin vielä ihan varma, että pukeutuisin samalla tavalla vielä 25-vuotiaana. Voin sanoa, että nuo ajatukset haihtuivat melkein 10 vuotta sitten. :D
On järkyttävää tajuta olevansa niin vanha, että muoti kiertää takaisin ! Pilottitakit, chocker-kaulakorut ja hiusdonitsit ovat palanneet.. Se, mitä itse muistelee tyylimokana on nyt muotia! :O Help.