Miten niin ihmisillä ei ole varaa mennä Linnanmäelle!
Ranneke maksaa vain 30€ ja jos ei siihen ole varaa niin laite lippuun ainakin!!! SE MAKSAA VAIN 6€. Itse olen käynyt joka vuosi linnan mäellä elikkä yhteen sä 12 kertaa!!!
Kommentit (35)
Tuolla 39€ saa 5 pvän ruuat kun oikein tarkkaan miettii. Minä olen yh:na itkenyt tänään lähes silmät päästäni, kun minulla ei ole vara tehdä lasteni kanssa mitään tänä kesänä. Ovat 15-vuotiaita.
Erosimme exän kanssa 2 vuotta sitten ja vuoden olen kituuttanut päivästä toiseen. Ihan jokainen euro on pitänyt laskea. Tuntuu, että elämästä on mennyt ilo täysin. Lasten isä maksaa 150€/lapsi/kk ja kun kumpikin harrastaa, niin tuo on pisara meressä.
Kiitos ja anteeksi. Olisin valmis jo luovuttamaan, mutta sitten lapsistani ei aidosti huolehtisi ketään. Siksi sinnittelen.
Linnanmäki ei ole autuaaksi tekevä juttu. Meidän perhe on vuosia valinnut mielummin vaikkapa Etelän matkan tai risteilyn. 2+3 kokoonpanolla kuljemme. Ja lintsilläkin on toki käyty.
Mua toki säälittää ne lapset ihan hirveesti, onneks joku Hope avustaa niitä. Lasten vika se ei ole, mutta aikuisia kyllä kritisoisin. Pitää elää varojensa mukaan, mutta jos tilanne on joka vuosi vuodesta toiseen samanlainen, niin jotain on pielessä. Kyllä mun mielestä jokaisen lapsen pitäis ainakin joskus päästä johonkin huvipuistoon. Olen itse köyhästä yh-äidin perheestä ja äitini varmaan säästi kaikesta, jotta päästiin kesälomalla joskus Lintsille ja joskus risteilylle. Jos vaikka tammikuussa alkaa säästämään, niin aika harvalla tässä yhteiskunnassa elävällä ei oikeesti oo mitään mistä vois säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.¿.?.¿.?.¿ kirjoitti:
Ranneke maksaa vain 30€ ja jos ei siihen ole varaa niin laite lippuun ainakin!!! SE MAKSAA VAIN 6€. Itse olen käynyt joka vuosi linnan mäellä elikkä yhteen sä 12 kertaa!!!
Et ole tainnut joka vuosi käydä, kun et tiedä että se on nykyään 39 euroa per ranneke ja 8 euroa laitelippu.
Tarkoitin että noin 30€. Ja mistä minä nuo tietäisin en ole katsonut hintoja vuosiin näytän vain mitä haluan ja sen myös saan
Tykkää.ap
Millä logiikalla 39 euroa pyöristyy 30:een? :D
12v:n logiikalla
Näin voi säästää, jos on esimerkiksi kaksi lasta. Jos laittaa joka viikko säästölippaaseen 5 euroa, niin kuukaudessa se on 20 euroa. Vuodessa 240 euroa. Tuohon kyllä pystyy vaikka eläisi toimeentulotuella, osan saa vaikka pulloja keräämällä jos vitonen viikossa on liikaa. Tuolla 240 eurolla saa Tallinnan reissun itselle ja lapsille ruokineen. Saa huvipuiston rannekkeet hamppareineen, jätskeineen jne...
Jos Lintsi ei olisi kävelymatkan päässä nykyisestä opiskelijakämpästäni, menisin tänäkin vuonna vain Särkänniemeen. Lintsillä on aina ihan hillittömät jonot ja kauheasti roskaa. Särkänniemessä olen käynyt kaverini kanssa joka vuosi jo ties kuinka kauan. Nykyääb käymme myös Lintsillä, mutta Särkänniemestä lähdemme aina tyytyväisempinä, vaikka matka maksaa. Ennen se oli vieläkin kalliimpi, kun en asunut Hesassa.
Me mennään mieluummin ulkomaille. Viime kesänä maksoi 2 viikon etelänmatka 5500€ (5 hlöä) ja käytiin nopeasti Legolandissa 2000€. Ei ollut niiden lisäksi rahaa kotimaan huvipuistoihin.
Minäkin oon siitä samaa mieltä,että jos ei ole rahaa ikinä tarjota lapsille mitään elämyksiä niin ehkä on mietinnän paikka..ei sen tarvii olla mikään Lintsi,mutta kyllä minusta edes kerran kesässä pitää johonkin päästä😊Meillä on lapsia kohta 6 ja pienellä rahalla eletään,mutta kyllä me jotain tehdään.Lasten toive oli Powerpark ja Duudsonit park niin Seinäjoelle on hotelli varattuna pari yötä.Syksymmälle on varattu Heureka/Flamingoreissu ja sukulaisen ilmaista mökkiä käytetään välillä kun se tyhjä.Huvipuistoissa meille riittää rannekkeet,aina on omat eväät mukana..syödään sitten jossain kohtaa matkaa yleensä joku perus hese/mäkki kun niissä saat hampparit puolet halvemmalla.
Me vietiin lapset Orlandoon Universal studiolle ja Disneylle. Se oli kallista, mutta mahtavaa. Suosittelen.
Mä en raaski viedä lapsia lintsille vaikka halusivatkin. Sen sijaan vien ne syyslomalla Espanjaan, heinäkuun lopussa mennään mökille, lomalla pienemmät pääsee puuhamaahan, samaan aikaan kun teini pääsee festareille. Lisäksi käydään ainakin Tallinnassa hotellimatkalla lomalla, mutta muuten vaan nautitaan kesästä uiden, pihalla touhuten ja ehkä kesän ilmaistapahtumissa pyörähtäen.
Provohan tää aloitus oli mutta provosoidun kun sitä pyydetään; joo, miksi teinkään lapsia kun en vie niitä tänä kesänä lintsille.
Vierailija kirjoitti:
Mä en raaski viedä lapsia lintsille vaikka halusivatkin. Sen sijaan vien ne syyslomalla Espanjaan, heinäkuun lopussa mennään mökille, lomalla pienemmät pääsee puuhamaahan, samaan aikaan kun teini pääsee festareille. Lisäksi käydään ainakin Tallinnassa hotellimatkalla lomalla, mutta muuten vaan nautitaan kesästä uiden, pihalla touhuten ja ehkä kesän ilmaistapahtumissa pyörähtäen.
Provohan tää aloitus oli mutta provosoidun kun sitä pyydetään; joo, miksi teinkään lapsia kun en vie niitä tänä kesänä lintsille.
Ja jatkan vielä että lisäksi lapset olivat harrastusleireillä, jotka maksoivat varmasti enemmän kuin se typerä yliarvostettu lintsi. Ehkä ensi vuonna sanon että tänä vuonna leirit joukkuekavereiden kanssa jäävät väliin, että pääsette lintsille. Kun täytyy saada niitä elämyksiä nääs.
Paljon riippuu miten isosti asiat tekee. Ostaako kaikille rannekkeet vai vain lapsille, syökö eväät vai ravintolassa. Kun ostaa liput netistä etukäteen säästää muutaman euron. Jos ei asu Helsingissä, kannattaa valita halvin huvipuisto. Kouvolassa on Tykkimäki, joka ainakin aikaisemmin on ollut hieman halvempi kuin Särkänniemi tai Linnanmäki.
Meidän perhe kävi juuri Lintsillä. 4-vuotias pääsi ilmaiseksi kun oli vielä alle metrin mittainen, me vanhemmat otimme Lippunipun, jotta pääsimme lapsen kanssa laitteisiin. Lisäksi Sea Lifen liput kaikille. Yhteensä tämä kaikki maksoi 62€, aikamoinen paukku työttömille, mutta kerran kesässä ollaan käyty joka vuosi kuitenkin. Ostettiin lisäksi lapselle hattara ja kaikille kolmelle hodarit, sekä myymälästä pieni muisto kotiinviemisiksi. Noin satanen kului yhteensä.
Onneks mun lapsi ei edes tykkää huvipuistoista. On tehty paljon muuta kivaa. Pääsi siis käymään lintsilläkin, mutta ei tykännyt laitteista.
Mikä pakko sinne lintsille on mennä? Voi yhdessä tehdä jotain halvempaa ja silti olla onnellinen.