Ryhdyttekö aina innokkaasti hiusten pesuun vai tuntuuko se ikävältä velvollisuudelta?
Kysyn siksi, kun huomaan aina miettiväni, miten saisin laistettua pesemisestä. Puhdas tukka on toki kiva, mutta se kasteleminen, peseminen ja kuivaaminen tuntuu työläältä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Pese harvemmin. Itse pesen 1-2 kertaa viikossa, ei ole työlästä.
Pesen korkeintaan kahdesti viikossa. ap.
Pesen lähes joka päivä mutta annan kuivua itsekseen.
Ei se pesu, vaan se harjaaminen... Mulla on tukka takapuoleen saakka. Pesen sen pari kolme kertaa viikossa, illalla, ja annan kuivua itsekseen yön yli. Seuraavana päivänä onkin urakka edessä :D
Käyn suihkussa lähes joka ilta, siinä se menee sivussa. Pyyhekuivaan, annan kuivua itsekseen ja aamulla kastelen pahimmat töyhtöt ja lakkaa perään. Helppohoitoinen puolipitkä.
Tuntuu todella työläältä, ja välttelen sitä viimeiseen asti. Olen myös yrittänyt keksiä erilaisia kampauksia, joissa tukka ei näyttäisi juuresta likaiselta silloin, kun se tosiasiassa sitä on.
Rasittavaa se on , pitkien hiusten ainut huono puoli. Pesen kaksi kertaa viikossa, vaan, mutta suikukoppi on tosi ahdas ja ilmanvaihto ei kylppärissä ole paras mahdollinen, vaikea rennosti roikottaa päätä alaspäin että sais latvatkin shampoosta puhtaaksi ja vielä se hoitoaineen kanssa lutraus, taas latvat erikseen. :(
(First world problems, joo, mutta ihana välillä päästä narisemaan elämän pienistä ärsyttävyyksistä.)
Pesen pitkän tukan joka ilta suihkussa, tuntuu lähinnä samalta kun joku vessassakäynti. Eli ei sitä ajattele juurikaan, sen vaan tekee koska täytyy tehdä.
Rakastan shampoota hieroa hiuksiini, huuhdella hieroa hoitoaine ja huuhdella. Mutta se kuivaaminen/ märät hiukset ei oo kivaa siks välillä tökkii mulla.
Mua inhottaa koko suihkussa käynti. Työlästä riisua kaikki (en esim nuku alasti) ja se veden alle meneminen tuntuu ekat sekunnit ihan hirveältä. Vaikka on lämmin vesi ja huone. Sitten pitää kuivatella ja harjata pitkät hiukset...
Välillä laitan kuivashampoota ihan vain ettei tarvitse pestä. Käyn n. 2-3x/vko suihkussa, tai jumpan jälkeen.
Helpostihan sen suihkussa pesee, mutta perspituisen tukan kuivaaminen on jotenkin tuskaa...
Vihaan suihkussa käyntiä. Outoa, koska veljeni mökillä ollessani on ihanaa saunoa ja uida joka päivä. Mutta tuo oma pimeä ja ankea kylppäri inhoittaa. Ainainen lattioiden kuivaus jälkeenpäin ja suihkun lämpötilan automaattinen säätö. Vastenmielistä.
Vaivalloista on. Inhoan koko suihkussa käymistä koska olen tolkuton vilukissa, paleltaa pelkkä ajatuskin, ja lykkään pesulle menoa niinkuin pikkulapsi. Tietenkin käyn silti suihkussa vähintään kerran päivässä.
Tukka on pestävä n. 5x viikossa ja se on supertylsää. Pitkähkön ja paksuhkon mutta harakanpesämäisen tukkani föönaus ja muotoilu on tosi viheliäistä. Onneksi voin joskus mennä märällä tukalla nukkumaan ja aamulla laittaa tiukan nutturan tms.
P.S. Nytkin tässä vetkuttelen av:llä vaikka pitäis mennä suihkuun....
Työlästä on pitkän kiharan tukan kanssa. Kerran kaks viikossa pesen. Lyhyenä joskus koittanut pitää, mutta on astetta kamalampi, kun se pörröpesä on sitte kesytettävä aamulla, kukonlaulun aikaan sitä ei todellakaan jaksa, joten pitkä on helpompi sitte kuitenkin. Aamulla voi sutasta nutturalle tai jollein palmikolle. Isoin vaiva on se hoitoaineiden kanssa läträys ja kuivailu, märällä tukalla ei voi mennä nukkumaan, kun ei kuivu sillain kuitenkaan yönaikana, kastelee vain tyynyn.
Riippuu vähän. Välillä on ihana mennä suihkuun ja laittaa esim. hiusnaamio ja viileällä vedellä pesty tukka tuntuu ihanan raikkaalta. Välillä taas ärsyttää, kun pesemiseen ja huuhteluun menee väkisinkin melkein 10min ja hiuksien kuivuminen kestää ikuisuuden. En kyllä vaihtaisi pitkää ja paksua tukkaa mihinkään, joten täytyy vain kestää, että siinä on enemmän työtä.
Minulla on hyvin rasvoittuva päänahka ja huislaatu on ohut ja lasimainen. Hiuksia on kuitenkin paljon, joten jos en kuivaa niitä, ne eivät kuivu sitten millään ja kuivuttuaan hiukset ovat jo klähmäiset. Pesen hiukset joka päivä eikä siinä mitään, mutta kuivaaminenkin on hidasta. Ja epämiellyttävää, kun hiukset pitää kuivata pääa alaspäin. En voi edes kuvitella, että menisin märällä tukalla nukkumaan.
Joo, en ymmärrä miksi se on niin vastenmielinen ajatus! :D Varsinkin sitten pestessä ja jälkeenpäin ajattelee, että eihän tämä ole edes paha homma (mitä se ei olekaan!) Olen jopa onnistunut hankkimaan tän takia itselleni hilsettä... Yritin pidentää pesuvälejä, mutta tuloksena oli vain hilsettä josta en ole vieläkään päässyt eroon.
First world problems!
En ole ajatellut sitä ryhtymisenä sinänsä.. pesen kerran-kaksi viikossa kun siltä tuntuu, tuoksuvat kivalta jälkeenpäin mikä on "palkintoni". :D Jos sattuu niin ettei jaksakaan niin kuivashampoota. En ikinä föönaa, inhoan sitä hurinaa joten kuivuvat itsekseen illan aikana - ajoitan suihkun aina pariin tuntiin ennen nukkumaanmenoa. Töihin sitten aamulla ponnari, vapaapäivinä pidän auki vaan. Tukkaa on puoleen selkään ja on helppoo.
Ärsyttävää ja vaivalloista ja välttelen sitä viimeiseen asti (mitä ei hennolla ja suoralla hiuslaadulla voi kovin pitkään tehdä). Tukkani takkuuntuu helposti, sen setviminen on pitkä homma joten usein jätän sikseen ja pesen sellaisenaan. Tukka takkuuntuu tietysti entisestään ja kierre jatkuu.
Lisäksi pesuväliä saisi vähän kasvatettua föönamalla tukkaa vähän irti päänahasta, mutta kun yleensä ei jaksa. Illalla väsyttää ja märällä tukalla nukkuen saa vaan liiskaletin aamuksi, aamulla föönailu kiinnostaa vielä vähemmän.
Suosittelen tukan lyhentämistä. Mun on pestävä tukka päivittäin, mutta se ei ole ongelma, koska käyn suihkussa päivittäin. Mutta tukan kuivuminen kestää... eikä aina jaksa/ehdi föönailla. Leikkautin polkan ja helpotti paljon!
Pese harvemmin. Itse pesen 1-2 kertaa viikossa, ei ole työlästä.