Keitä ovat ne perässä ajajat?
Kaikki inhoavat niitä perässäajajia. Niitä jotka rysähtää sinuun kiinni jos joudut äkisti jarruttamaan. Kuka sitten roikkuu perässä kun me kaikki olemme heitä vastaan?!
Kommentit (47)
Newsflash: perässäroikkujat on perseestä.
Mutta tosiasia on, että useimmiten liikennevirta kulkee 5-10 km ylinopeudella. Joko sopeudut liikennevirtaan tai siedät sitä että vähän väliä perässäsi on tiivis jono ja perässäroikkuja.
Minulle jo autokoulussa ja inssissä sanottiin, että aja liikennevirran mukana jos vain uskallat. Eli sujuvuuden ja jopa turvallusuuden kannalta on typerää jurnuttaa tieten tahtoen omaa hitaampaa nopeutta koska poliisi ja koska sääntö.
Pahin tilanne,jos ajetaan liian lähellä edelläajavaa ja esim.hirvi tulee tielle,ei naurata yhtään
Vierailija kirjoitti:
Tuo nopeuden pudottaminen on vaarallista touhua. Joku roud rage iskee vielä takaisin. Lisäksi se on liikenneturvallisuuden vaarantamista.
Ei, vaan nopeuden pudottaja päin vastoin sovittaa nopeutensa tilanteen mukaan kuten kuuluukin. Peräänajotilanteessa vauriot ovat sitä vähäisempiä, mitä hiljaisempi on nopeus. Pidä sopiva väli, niin en pudota nopeuttani. Ja jos et pysty hermojasi hillitsemään, ota bussi.
Vierailija kirjoitti:
Minä roikun perässäsi, jos et aja rajoitusten mukaan.
Takas autokouluun jos et ohittaa osaa. Ja ajokortin hinta tälläisille osaamatomille pitäisi olla 10 000e, niin ei olis turhaan ruuhkia.
Minä hidastan riitävästi ja annan merkin mennä ohi.
Isi kosketellut liikaa saunassa, niitä ovat pers-roikkujat. Tutkittu juttu!
Mä roikun perässä siinä kohtaa, kun toivon pääseväni ohi. Ajan pitkää työmatkaa jossa hyvin vähän ohituspaikkoja, ja nekin lyhyitä. Siinä on oltava valmiina painamaan reippaasti kaasua jos ohi haluaa. Ajan vakionopeudensäätimellä, ja enemmän sääntö kuin poikkeus on se, että edellä ajavan vauhti vaihtelee 10-20 km/h, ja koko ajan pitäisi olla jarruttamassa tai kiihdyttämässä. Opetelkaa ihmiset ajamaan, kyllä sitä pientä alinopeuttakin sietää, jos vauhti vaan on tasainen.
Itseäni lähinnä rassaa tuolla matkalla traktorit jotka tulevat sivuteiltä suoraan eteen, edes vilkaisematta tuleeko autoa. Useamman kymmenen kilometrin matkalla ei välttämättä pääse ohi, jos harvoissa ohituspaikoissa tulee porukkaa vastaan. Nämä traktorikuskit eivät yleensä viitsi edes päästää letkaa ohi pysähtymällä johonkin bussipysäkille. Siellä sitten madellaan neljääkymppiä, ja tunnin matkaan menee kaksi tuntia.
Saati sitten idiootit jotka vetävät liinat kiinni kameratolpan, tai kameratolpasta kertovan liikennemerkin kohdalla, ja hidastavat viiteenkymppiin kilometrin ennen liittymäkaistalle siirtymistä.