Keitä ovat ne perässä ajajat?
Kaikki inhoavat niitä perässäajajia. Niitä jotka rysähtää sinuun kiinni jos joudut äkisti jarruttamaan. Kuka sitten roikkuu perässä kun me kaikki olemme heitä vastaan?!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Minä roikun perässäsi, jos et aja rajoitusten mukaan.
Ei se vaikuta ajooni. Peräänajo on sitten sinun vikasi. Jos et kestä että ajan 50 km h alueella 45 km h niin voi voi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja hyödyt siitä mitä? Alinopeutta ajava ei tee mitään väärää toisin kuin turvavälin unohtava.
Hui, mua alkaa ainakin ihan kauheasti pelottaa perässä roikkuvan lyhyt turvaväli ja ajonopeus laskee entisestään :p
Vierailija kirjoitti:
Siinä liikennemerkissä lukee maksiminopeus, ei miniminopeutta.
Onko sulla ajokortti? Ei pitäisi olla.
Ystäväni 3-vuotias lapsi kuoli peräänajossa, ja ystävälläni on nyt jatkuvia päänsärkyjä. Ei turvaväliä ole ihan huvikseen keksitty. Tuntuu pahalta edes ajatella, että jonkun idiootin takia joku menettää lapsensa.
Jos puskurissa roikkuvat eivät välitä,mitä autojen etupuolelle tapahtuu hiekkatiellä(Asvaltillakin on irtokiviä ja nastoja )kivien iskujen seurauksena.Hintavampikin ajoneuvo muuttuu rumaksi ja kuluneen näköiseksi,ni siitä vaan,ei ole minulta pois.
Ne jotka kiroavat sitä, ettet sinä osaa painaa kaasua edes nopeusrajoitusten mukaan. Vedät sitten letkaa mukana.
Poliisi muuten pysäyttää myös, jos ajat selkeästi alinopeutta epätyypillisissä olosuhteissa. Esim. keli ei anna anteeksi.
Autoilu on miehinen laji, johon liittyy kilpailu ja näyttämisen tarve. Liikenteessä on hyödynnettävä kaikki tilanteet, joissa voi toiselle hiukan näyttää; ohittamalla, kiilaamalla, perässä roikkumalla jne. Se on aina voitto kotiin, ja hyvin usein myös varma tie kyydissä olevan naisen sydämeen ja jalkojen väliin. Mikä uros!
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että tarvitsen työntöapua? Jos ajan normaalia vauhtia, tai vähän yli, hidasta ajovauhtiani, onhan se jo vaaarallista ajaa ilman turvaväliä suurella nopeudella! Ohita urpo!
Jos ei pidä rakoa kiinni, on aina joku kiilaamassa väliin. Taas uusi turvaväli ja jälleen uusi väliinleikkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos puskurissa roikkuvat eivät välitä,mitä autojen etupuolelle tapahtuu hiekkatiellä(Asvaltillakin on irtokiviä ja nastoja )kivien iskujen seurauksena.Hintavampikin ajoneuvo muuttuu rumaksi ja kuluneen näköiseksi,ni siitä vaan,ei ole minulta pois.
Turvaväli,sitäkin valvotaan viranomaisen toimesta.Siviiliautoja liikkuvalle poliisille lisää ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että tarvitsen työntöapua? Jos ajan normaalia vauhtia, tai vähän yli, hidasta ajovauhtiani, onhan se jo vaaarallista ajaa ilman turvaväliä suurella nopeudella! Ohita urpo!
Ohittaisinkin jos voisin. Mutta esimerkiksi moottoritieltä haarautuessa painetaan jarrua jo hyvissä ajoin, vaikka nopeusrajoitus sallisi enemmän vauhtia. Siinä körötellään sitten joku puoli kilometriä.
Tänään oli tuollainen tilanne. Olin tällä kertaa pelkääjän paikalla, joten ehdin seurata. 30 km ajoi koko ajan 20 metrin päässä. Kun vaihtui nelikaistaiselle ja rajoitus 80->100, edelleen sama tilanne. Siinä sitten meni ohi, kun itse oli ohiteltu rekkoja ja itse menty omalle kaistalle. Sen jälkeen tämä perässäajaja, päästyään ohi, jatkoi n. 98 km/h. Ei viitsitty enää ohittaa. Profiili: Nuorehko nainen, 20-25 vuotta. Auto uudehko mersu. Poninhäntä. Kuski vilkaisi pari kertaa peiliin ja oli sitä mieltä, että kännykkä oli kädessä. Aika usein on tällainen nuori nainen. Toinen on miehet citymaastureilla tai muilla tehokkailla kalliilla autoilla. Nämä kyttäävät sitä ohituspaikkaa sen 100 km takapuskurissa, vaikka itse ajaa rajoitusten mukaan ja rekkaa tulee koko ajan vastaan. Toki se ohituskin sitten tehdään jos on pienikin väli ja vastaantulija joutuu jarruttamaan usein.
Vierailija kirjoitti:
8-jatk.Ajan rajoitusten mukaan ja hieman yli,siitä huolimatta......,liekö syynä automerkki.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki inhoavat niitä perässäajajia. Niitä jotka rysähtää sinuun kiinni jos joudut äkisti jarruttamaan. Kuka sitten roikkuu perässä kun me kaikki olemme heitä vastaan?!
Jotkut tietyt vai koska viittasit niihin ne-sanalla? En minä tiedä kuka sinun perässäsi ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Näen tuon tasan päin vastoin: sinä olet keulassa-roikkuja.
Ajat siis niin hiljaa tai epätasaisella nopeudella, että keräät muita taaksesi ja aiheutat siten ohituspaineita ja näin vaaratilanteita.
Ihan tavallisen näköisistäkin autoista saattaa löytyä sporttivaihde ja tehokas moottori. Silloin nysvääjät ohitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen tuon tasan päin vastoin: sinä olet keulassa-roikkuja.
Ajat siis niin hiljaa tai epätasaisella nopeudella, että keräät muita taaksesi ja aiheutat siten ohituspaineita ja näin vaaratilanteita.
Minä ainakin, kuten myös mieheni, ajamme vakionopeudensäädintä käyttäen rajoitusten mukaan, mittarivirhe huomoiden on ehkä lievä ylinopeus 2-3 km/h. Auton mittarivirhe on testattu sekä navigaattorilla että nopeusnäytöillä. Jatkuvasti näitä perässäajajia löytyy siitä huolimatta. Miksi?
Hyvin monella ei ole aikomustakaan mennä ohi, tai sitten on tilanne, ettei ohi vain mutkaisen tien tai vastaantulijoiden takia pääse. Itsekin ajoin taannoin papan perässä mutkaisella tiellä 60 km/h, kun ohi ei päässyt keltaisen viivan takia. Koska tiesin ko. tien ohituspaikat, turha siinä oli perässä roikkua. Jätin pappaan kunnon välin, varsinkin kun tietää, että papat ovat arvamaattomia liikkeissään. Niin tämäkin, kääntyi jonnekin sivutielle ennen kuin pääsin ohi ja jarrutti jo hyvissä ajoin, ennen kuin laittoi vilkun päälle. Oikeastaan en tiennyt että on pappa, mutta osasin arvata kellonajan ja alueen sekä kuskin paikalta näkyvän hatun vuoksi ja siinä kun kääntyi, ja minä jatkoin matkaa, ehdin nähdäkin papan sivusilmällä. Näitä perässäroikkujia näkee sekä omalla että muiden kohdalla, siitäkin huolimatta, että hyviä ohituspaikkoja löytyisi, mutta niitä ei vain käytetä. Ihan rajoitusten mukaisissa nopeuksissa. Joka ei tällaista huomaa, on omissa ajonopeuksissa tai havainnointikyvyssä pahoja puutteita.