Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä ovat ne perässä ajajat?

Vierailija
27.06.2017 |

Kaikki inhoavat niitä perässäajajia. Niitä jotka rysähtää sinuun kiinni jos joudut äkisti jarruttamaan. Kuka sitten roikkuu perässä kun me kaikki olemme heitä vastaan?!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä roikun perässä jos ajat alinopeutta. Toki pieni turvaväli, en missään nimessä takakonttissa kiinni aja. Mä en vaan ymmärrä miksi ihmiset ajaa pääsääntöisesti alinopeutta. Kuiva tie, hyvä näkyvyys jne, miksi?

Jos tiellä on nopeusrajoitus 80 km/h ja tiellä on noin 5 autoa letkassa, todellinen nopeus on jotain 72 km/h luokkaa. Mutkiin hiljennetään, suoralla löydetään kaasu ja vaikeutetaan ohituksia.

Tämä alinopeus korostuu kesäisin. Talvella kaikki tuntuu ajavan ihan suurinta sallittua mutta kesällä ajonopeudet laskee vaikka nopeusrajoituksia nostetaan.

Kyllä tullla tiellä näkee niin monennäköistä ettei tosikaan. Harrastan pyöräilyä ja ajan autolla paljon, joka toinen autoilija vois petrata. Pyöräilijän ohitus onnistuu oikeaoppisesti noin ehkä joka viidenneltä autoilijalta. Tiesitkö että pyöräilijä on tienkäyttäjä silloin kun pyörätietä ei ole ja silloin autoilijan on ohitettava pyöräilijä turvallisesti, pyöräilijän ei tarvitse ajaa raville sen takia että auto pääsee ohi.

Kaupungissa ihmiset tuntuu osaavan ajaa paljon paremmin, pysäköidä eivät kyllä. Täällä maalla taasen ei ole pelkoa liikenteenvalvonnasta niin teillä vallitsee viidakon lait.

Vierailija
22/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan perässä ajajia kaikki, kun oikein silmiin katsotaan. Me ollaan perässä ajajia elämän, ihan jokainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä roikun perässä jos ajat alinopeutta. Toki pieni turvaväli, en missään nimessä takakonttissa kiinni aja. Mä en vaan ymmärrä miksi ihmiset ajaa pääsääntöisesti alinopeutta. Kuiva tie, hyvä näkyvyys jne, miksi?

Jos tiellä on nopeusrajoitus 80 km/h ja tiellä on noin 5 autoa letkassa, todellinen nopeus on jotain 72 km/h luokkaa. Mutkiin hiljennetään, suoralla löydetään kaasu ja vaikeutetaan ohituksia.

Tämä alinopeus korostuu kesäisin. Talvella kaikki tuntuu ajavan ihan suurinta sallittua mutta kesällä ajonopeudet laskee vaikka nopeusrajoituksia nostetaan.

Kyllä tullla tiellä näkee niin monennäköistä ettei tosikaan. Harrastan pyöräilyä ja ajan autolla paljon, joka toinen autoilija vois petrata. Pyöräilijän ohitus onnistuu oikeaoppisesti noin ehkä joka viidenneltä autoilijalta. Tiesitkö että pyöräilijä on tienkäyttäjä silloin kun pyörätietä ei ole ja silloin autoilijan on ohitettava pyöräilijä turvallisesti, pyöräilijän ei tarvitse ajaa raville sen takia että auto pääsee ohi.

Kaupungissa ihmiset tuntuu osaavan ajaa paljon paremmin, pysäköidä eivät kyllä. Täällä maalla taasen ei ole pelkoa liikenteenvalvonnasta niin teillä vallitsee viidakon lait.

Kesällä on liikenteessä paljon ns. kesäautoilijoita eli niitä, jotka ajavat vain kesäkelillä ja valoisassa ja maanteillä. Ja aina kun joukossa on joku, joka ei aja yhtä sujuvasti kuin muut, tulee tökkimistä, sahaavaa jonoa, väliinkiilaamisia... 

Vierailija
24/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei nuo alle rajoitusten  ajavat papparaiset häiritse, jos on kuiva tie ja hyvä näkyväisyys. Niistä pääsee hetkessä ohi, jos ei ole vastaantulijiota. Ei mulla tarvitse jäädä roikkumaan. Sitten jos on jonoa, et ehkä voi edes nähdä, mitä siellä etummaisena on. Satasen alueella ei rekka, traktori, mopoauto, peräkärryn kanssa kulkeva auto ja osa vanhoista paketti- ja matkailuautoista edes saa ajaa sitä satosta ja Traktoreilla kai on vaihteleva rajoitus kulkupelin iästä riippuen, max kuuttakymppiä ja mopoautoille se lienee 45 km/h, tästä en ole varma. Sitten jos henkilöautossa on käytössä vararengas, silloinkin on rajoitus 80 km/h. Sitä et välttämättä edes näe. Itsellekin se tuli yllätyksenä, kun tällaiseen tilanteeseen jouduin ja rajoitus oli sanottu siinä renkaassa. 

Vierailija
25/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä, jotka kunnioittaa peltipoliiseja yli kaiken ja vaikka miten ajaisivat jo valmiiksi rajoituksen alle, polkaisevat jarrut pohjaan kameran tavatessaan, ettei var-mas-ti tulis muistutusta.

Vierailija
26/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tympäisee ne idarit, jotka jää sen hitaasti ajavan taakse ilman sitä turvaväliä, ilman aikomustakaan ohittaa. Sitten siinä on useamman auton letka mitättömillä turvaväleillä ja ohi ei ihan heti uskalla, kun pitäisi kerralla se viisi autoa ohittaa. Ja takaisin omalle kaistalle pääseminen on se vaaran paikka. Eli jos et ole menossa ohi, jätä se turvaväli, että ohitus muille on turvallisempaa, pääsee takaisin omalle kaistalle, kun autoja tulee vastaan.

Useamman kerran olen nähnyt tilanteita, joissa ohitetaan tällaista letkaa, auto tuleekin vastaan ja paniikissa yritetään päästä takaisin omalle kaistalle, siihen olemattomaan väliin. Kaikilla melkein paniikkijarrutus ja peräänajo senteistä kiinni. Turvaväli ihmiset, se on se turvaväli!

Vierailija
27/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ajan aina mahdollisimman lähellä edelläajavaa ns. slipstreamissa. Merkittäviä polttoainesäästöjä tulee kun pääsee käyttämään hyväkseen edelläajavan auton perään syntyvää matalamman ilmanpaineen aluetta.

Homman hauskuutta vain lisää se kun edelläajava on tällainen mielensäpahoittaja, joka rupeaa venkslaamaan nopeuttaan ja yrittää näin karistaa minut perästään :).

Vierailija
28/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä roikun perässäsi, jos et aja rajoitusten mukaan. 

Ei se vaikuta ajooni. Peräänajo on sitten sinun vikasi. Jos et kestä että ajan 50 km h alueella 45 km h niin voi voi.

Ap

Minä, minä ja minä. 

Vierailija
29/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ne ohittajat, jotka jää siihen eteen roikkumaan ja joudun pudottamaan nopeutta ja taas on joku takapuskurissa kiinni. Näin saame aikaiseksi kolmen auton perinteisen liikenneruuhkan. Suomalainen on laumasielu. Ja kun et siellä sämpylässä halua olla, eikun ohitukseen ja etunmainen kiihdyttämään...

Vierailija
30/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ajan aina mahdollisimman lähellä edelläajavaa ns. slipstreamissa. Merkittäviä polttoainesäästöjä tulee kun pääsee käyttämään hyväkseen edelläajavan auton perään syntyvää matalamman ilmanpaineen aluetta.

Homman hauskuutta vain lisää se kun edelläajava on tällainen mielensäpahoittaja, joka rupeaa venkslaamaan nopeuttaan ja yrittää näin karistaa minut perästään :).

Ja ne jatkuvat hermostuneet katseet taaksen päin. :D

Vierailija
31/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tympäisee ne idarit, jotka jää sen hitaasti ajavan taakse ilman sitä turvaväliä, ilman aikomustakaan ohittaa. Sitten siinä on useamman auton letka mitättömillä turvaväleillä ja ohi ei ihan heti uskalla, kun pitäisi kerralla se viisi autoa ohittaa. Ja takaisin omalle kaistalle pääseminen on se vaaran paikka. Eli jos et ole menossa ohi, jätä se turvaväli, että ohitus muille on turvallisempaa, pääsee takaisin omalle kaistalle, kun autoja tulee vastaan.

Useamman kerran olen nähnyt tilanteita, joissa ohitetaan tällaista letkaa, auto tuleekin vastaan ja paniikissa yritetään päästä takaisin omalle kaistalle, siihen olemattomaan väliin. Kaikilla melkein paniikkijarrutus ja peräänajo senteistä kiinni. Turvaväli ihmiset, se on se turvaväli!

Tämä! Kun yhdestä autosta pääsisi helposti ohi, niin junaa on jo vaikeampi ohittaa. Pahimpia tietysti ne, jotka roikkuvat rekan perässä. Sekä kun tulee se ohituspaikka, niin hetken katsoo, että lähteekö tuo tuosta ohi, koska mielestäni etummainen saa kuitenkin ohittaa ensin. Ymmärrän hyvin niitä röyhkeitä kuskeja, jotka tulevat takaa, vaikka itsellä meneekin se ohituspaikka siihen joskus. Tulevat siis, vaikka itsellä on vilkku päällä ja on jo lähdössä, niin joku tulee reipasta ylinopeutta jonon takaa. Kun olen jäänyt hetkeksi odottamaan, meneekö se etummainen ensin. 

Vierailija
32/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä roikun perässäsi, jos et aja rajoitusten mukaan. 

Ei se vaikuta ajooni. Peräänajo on sitten sinun vikasi. Jos et kestä että ajan 50 km h alueella 45 km h niin voi voi.

Ap

Minä, minä ja minä. 

Niin, sinäsinäsinä.

Vierailija
33/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina hidastan vauhtiani reilusti silloin, jos taakseni tulee yli satasen vauhdissa perässäroikkuja niin lähelle, ettei taustapeilissä enää edes etuvaloja näy. Silloin ajattelen, että nyt puskurissaroikkujalla on todella kiire ja todellinen tarve päästä ohi.

Teen suorastaan palveluksen roikkujalle. Hänen on helpompi ohittaa minut, kun tiputan vauhtini kuuteen- seitsemääkymppiin. Se tietysti tällaista huomaavaista autoilijaa usein hämmästyttää, ettei puskurissaroikkuja menekään ohi, vaikka paikkoja olisi.

Myös esim kehäteillä pääkaupunkiseudulla tai muualla moottoriteillä, joissa on useampi kaista rinnakkain, minä ajan oikeanpuoleisinta kaistaa ja muilla kaistoilla ei ole ketään, hämmentää, kun takaa tulee auto kiinni, ikään kuin haluaisi työntää minua eteenpäin. Valitettavasti (kiirehtijän kannalta) reaktioni on vastakkainen, vauhtini hidastuu.

Tuolloinkin teen hidastamalla palveluksen, sillä peräänajotilanteessa vauriot (jotka koituvat peräänajajan maksettavaksi) ovat pienemmät kuin suurilla nopeuksilla.

Joskus nuo puskurissaroikkujat kiittävät minua vilkuttamalla pitkiä valoja.

Vierailija
34/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierosilmäinen nainen ajoi perääni kun väistin vihreillä jalankulkijaa. Vauhti ei ollut kova mutta kärsin jumiin menevästä niskasta joitain kuukausia.

Vierailija
35/47 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässäajajat ovat kusipäitä, siinä se.  Tarkoitan näitä, jotka ajavat liian lähellä.

Silloin tulee pestyä innokkaasti ikkunoita ja saattaa se nopeuskin vähän hiljentyä.

Vierailija
36/47 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne ohituskaistalle ei jäädä köröttelemään, jos ei osaa käyttää kaasua. Bussitkin tukkivat niitä, vaikka saisi painaa 120 km/h henkilöautolla.

Vierailija
37/47 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän rassaa se, että ammattiautoilijatkin vastuussa muiden hengestä puhuvat sitä hebreaansa käynnykkään ilman asianmukaisia laitteita.

Vierailija
38/47 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina niin, jos joku alkaa roikkua valtatielläkin peräs ilman noin kolmen sekunnin turvaväliä ajaen vaikka 20 m perässäni, että jarrutan äkisti noin 20 kmh pois nopeudestani. Yleensä kaikki tajuavat tuon viestin ja ottavat kunnon turvavälin.

Vierailija
39/47 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nopeuden pudottaminen on vaarallista touhua. Joku roud rage iskee vielä takaisin. Lisäksi se on liikenneturvallisuuden vaarantamista.

Vierailija
40/47 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisen näköisistäkin autoista saattaa löytyä sporttivaihde ja tehokas moottori. Silloin nysvääjät ohitetaan.

Ferralu on ainoa kunnollinen tähän touhuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi