Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoimmat ja parhaat koirarodut?

Vierailija
27.06.2017 |

Ei tarvitse perustella, mutta saa halutessaan. Kertokaa top3 suosikit ja inhokkinne koiraroduista. Jos et keksi kolmea molemmista, ei haittaa,

Aloittajan suosikit:

1. Australian paimenkoira
2. Bordercollie
3. Shetlanninlammaskoira

Inhokit:

1. Mopsi
2. Pekingeesi
3. Bulldogit.

Inhokkeihin voisin vielä lisätä muutaman rodun (Shih tzu, cavalier) samalla logiikalla kuin siellä jo olevat. Sairaimmat rodut aiheuttavat minussa surullisuutta.

Miten menee teidän suosikit ja inhokit? Saa puolustaa rotuja, mutta ei suotta tapella. Kaikilla on mielipiteensä eikä niitä todennäköisesti nettifoorumi muuta.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki on helppo valita. Ainut koirarotu, jota suostun edes harkitsemaan. Järki-ihmisen valinta, eli sekarotuinen koira.

Yhtään järkisyytä ei ole, miksi valitsisi jonkun muun kuin sekarotuisen koiran.

M30

Vierailija
2/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikki on helppo valita. Ainut koirarotu, jota suostun edes harkitsemaan. Järki-ihmisen valinta, eli sekarotuinen koira.

M30

Tämä. Juuri näin.

M 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Tämä. Juuri näin.

M 38

Eli ei koiraa, jonka rodusta ja suvusta tiedetään mahdollisimman paljon, vaan koira, joka mahdollisesti saa rotujensa ja vanhempiensa sukujen kaikki yhdistetyt sairaudet ja ongelmat..? Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
4/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sekarotuiset koirat tosiaan ovat terveempiä kuin rotukoirat, mutta toisaalta ongelmaksi muodostuu se, ettei sekarotuisen koiran sukua voi tietää. Voivat olla vaikka miten läheistä sukua keskenään, tai suvussa voi olla joku todella vakava perinnöllinen sairaus. Rotukoirista näkee koko sukupuun usein jopa 8 sukupolvea taaksepäin, jolloin voi itse katsoa, onko suvussa paljon sisäsiittoisuutta.

Vierailija
5/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihastunut kummallisen näköisiin koiriin.

1. Kiinanharjakoira. 2. Bedligtoninterrieri. 3. Italianvinttikoira.

Isoista koirista en pidä.

1. Berhandilainen. 2. Berninpaimenkoira. 3. Irlanninsusikoira.

Vierailija
6/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokkeja on bulldogit ym lyttynaamat. Koiran terveyttä ei ajatella yhtään kun tommosta jalostetaan.

Vierailija
7/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanbulldoggi.

Vierailija
8/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa rotuja sanoa, en ole niin perehtynyt moniin koirarotuihin, mutta mitään sairaan näköistä/kuuloista koiraa en ottaisi. Minusta on aivan sairasta kidutusta teettää lyhytkuonoisia koiria, kun pelkästään niiden hengitystä kuuntelemalla kuulee, että koira ei saa kunnolla henkeä ja kärsii. Sama muiden rotujen kohdalla, joissain roduissa puolet koirista kantaa jotain perinnöllistä sairautta, en ikinä uskaltaisi ottaa sellaisen rodun koiraa. En halua tukea toimintaa, jonka tarkoituksena on tehdä lisää sairaita koiria tähän maailmaan.

Vierailija
9/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hanki sekarotuista, koska siitä ei tiedä mitä saa. Vanhempien/suvun terveys, koiran koko, luonne, terveys... Rotukoiran valitsemalla saan juuri niitä ominaisuuksia kuin haluan. Mutta kukin tyylillään. Ja koirien kanssa nyt voi sattua mitä vaan jos huono tuuri käy. Oli sitten "valioyksilö" tai ei.

Vierailija
10/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekarotuset on munkin suosikki. Terveempiä koira ei hevillä löydy.

Vierailija
11/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sekarotuiset koirat tosiaan ovat terveempiä kuin rotukoirat, mutta toisaalta ongelmaksi muodostuu se, ettei sekarotuisen koiran sukua voi tietää. Voivat olla vaikka miten läheistä sukua keskenään, tai suvussa voi olla joku todella vakava perinnöllinen sairaus. Rotukoirista näkee koko sukupuun usein jopa 8 sukupolvea taaksepäin, jolloin voi itse katsoa, onko suvussa paljon sisäsiittoisuutta.

Mun logiikalla ne rotukoirien vanhemmat on todennäköisemmin sukua keskenään kuin ne sekarotuisten koirien... mutta anyway.

Sekarotuisiin minäkin taipuisin, toki jotkut sairaudet voivat periytyä, mutta erirotuisilla on harvemmin samoja sairausgeenejä toisin kuin saman rodun edustajilla. Lisäksi luonto jalostaa eläimiä terveempään suuntaan (jos koirat saisivat vapaasti lisääntyä, ulkomuoto alkaisi jo muutaman sukupolven jälkeen muistuttaa sutta ja koirat olisivat terveempiä).

Vierailija
12/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mäyräkoirista, meillä oli/on niitä lapsuudenkodissani. Kun katsoo vaan hyvät suvut, niin ei ole hätiä mitiä, vaikka melko sairas rotu onkin. Muita lempirotuja minulla ei ole, olen enemmän kissaihmisiä. 

Koirarotuja, joista en taas pidä, ovat esimerkiksi bulldogit ja ym. lyttynaamat (mielestäni helvetin rumia) sekä chihuahuat.

Vierailija
13/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppareita:

1. Dalmatialainen, ehdottomasti kaunein koirarotu, mustapilkkuinen narttu olisi ihana ❤️

2. Villakoira, oma rotu, yllättävänkin fiksu. Toykokoinen itsellä, isokin olisi ihana.

3. Sheltti, aivan ihania koiria luonteeltaan ja söpöjä.

Ei mun juttuja:

1. Saksanpaimenkoira, ovat pelottavia ja varsinkaan nämä luisuselkäiset versiot ei silmääkään miellytä.

2. Bostoninterrierit, ranskanbulldogit yms. lyttynenät. Aivan ihania mutta tekee pahaa kuunnella kun osalla yksilöistä ei henki kulje. Niin sairasta jalostaa tuollaisia :(

3. Hirvikoirat, jämptit yms. Räkyttävät jossain pihakopissa tai -aitauksessa ja metsästyskään ei ole mun pala kakkua.

Vierailija
14/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Hirvikoirat, jämptit yms. Räkyttävät jossain pihakopissa tai -aitauksessa ja metsästyskään ei ole mun pala kakkua.

Voi kuule, ne koirat saa varmasti enemmän liikuntaa kuin kaikenmaailman lelukoirat. Ja metsästyksestä valittaminen on hyvin tekopyhää ellet ole vegaani.

Vierailija
15/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun top 3 suosikit:

1. Seropit, koosta riippumatta

2. Pitbull, väärinymmärretty rotu

3. Karjalankarhukoira, lapsuuden suosikkirotu ja on yhä

(Mut varmasti haukutaan pystyyn valinnoistani)

Top 3 inhokit:

1. Mäyräkoira, selkäongelmia.

2. Liika jalostuksella pilatut rodut esim. Sakemanni (katsokaa vanhoja kuvia,kun eivät olleet kuomuselkiä), mopsi ym. (Hengitystievaikeudet) jne.

3. Chihuahua, liian pieni ja räksyttävä

Joku taisi loukkaantua mielipiteistäni

Vierailija
16/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Staffi

2. Amstaffi ja pitbull

3. Bokserit on niin ihania, mutta en ikinä voisi ottaa sellaista lyttynaamaa. :(

1. Kaikki lyttykuonot

2. Kaikki lyhytjalkaiset ja pitkäselkäiset koirat

3. Kaikki koirat, jotka on ylijalostettu sellaisiksi, että niiden jokapäiväinen elämä on vaikeaa. Aivot eivät mahdu pääkoppaan, roikkuva iho ja ihosairaudet, lonkkaongelmat jne.

Vierailija
17/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja

1) kääpiöspanieli

2) spanieli, ei trimmattavat

3) kaikki sileäturkkiset koirat

Ei mun makuun

1) karkeakarvaiset/turkkiset koirat

2) karvattomat koirarodut

3) runsaasti kuolaavat koirat, näissä lyhytkuonoisissa pienissä ja isopäisissä isoissa löytyy monia kuolaajia

Vierailija
18/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenkymmenen vuoden ja viidentoista koiran kokemuksella sanoisinpa että sekarotuinen piski eli nurkantaussiitos on paras. Ne on terveitä, ei tarvitse jatkuvalla syötöllä kuljettaa niitä eläinklinikoilla.

Ja seehverit ovat pehmenneet, minulla niitä on ollu viisi. Ensimmäinen oli tulta ja tappuraa ja viides lauhkea kuin lammas joten nyt tämän viidennentoista koiran myötä heitän tämäön homman pois ja siirryn eläkkeelle.

Vierailija
19/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikit

1.Saluki

2.Sileäkarvainen collie

3.Kultainennoutaja

Inhokit

1.Kääpiöpinseri

2.Kääpiösnautseri

3.Chihuahua

Vierailija
20/78 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikit:

- Käyttölinjainen bordercollie (tottelevaisuutensa vuoksi)

- Käyttölinjainen saksanpaimenkoira

- Venäläis-eurooppalainen laika

Inhokit:

- Bulldogit

- Shar pei

- Vinttikoirat (ulkonäkö ei vaan viehätä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi