Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää etten halua syödä mitään kahvipöydässä vaan juoda vettä tai teetä?

Vierailija
27.06.2017 |

Yleensä ilkeimmin kommentoivat lihavat :(

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emäntä päättää mitä on tarjolla. Jokainen päättää ihan itse minkä verran mitäkin suuhunsa laittaa.

Joo, mutta onhan se nyt hyvänen aika kohteliasta sekin että kertoo emännälle jo etukäteen ettei syö mitään, ettei sitten tarvitse emännänkään turhaan vaivaa nähdä ja ihmetellä miksi yhtään mikään ei kelpaa.

Vierailija
22/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa? Menet kahvipöytään murjottamaan ja kun ystävällisesti kysytään, että otatko tästä pullaa, sanot marttyyrinä että ei, kun mä vaan juon lasin vettä ja sitten jäät odottamaan, että emäntä ymmärtää kysyä, että miksi et ota pullaa mutta kun se ei kysykään, et pääse vatvomaan niitä suolistosairauksiasi?

Mulla on kuule niin allerginen lapsi, että se ei voi melkein tulla edes samaan pullapöytään enkä ole koskaan jättänyt etukäteen kertomatta allergioista ja varmistamatta, että pöydässä on jotain meille sopivaa. Ei tulisi mieleenkään jättää asiaa muiden vastuulle. Ei ne voi tietää.

Mut tää on niin suomalaista, ettei saada suuta auki. Sitten takanpäin kitistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahvipöytä on vehnäpullaa, vehnäkeksiä ja vehnää sisältää suklaata, niin en ota usean päivän oireita siitä että joku emäntä tulee tyytyväiseksi kun hänen keksinsä "kelpaa". En myöskään ala kahvipöydässä selostamaan ripulia, nukkumisen estävää närästystä, vatsakipuja ja kammottavan hajuisia pieruja, kun joku idiootti alkaa vänkäämään että miten niin en muka voi ottaa.

Ruokarajoitteet osaa kohtelias ihminen kertoa etukäteen eikä ruveta vasta kesken vierailun pöydässä ruikuttamaan.

Vierailija
24/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahvipöytä on vehnäpullaa, vehnäkeksiä ja vehnää sisältää suklaata, niin en ota usean päivän oireita siitä että joku emäntä tulee tyytyväiseksi kun hänen keksinsä "kelpaa". En myöskään ala kahvipöydässä selostamaan ripulia, nukkumisen estävää närästystä, vatsakipuja ja kammottavan hajuisia pieruja, kun joku idiootti alkaa vänkäämään että miten niin en muka voi ottaa.

Voit sanoa että et voi syödä gluteenia tai että olet vehnälle allerginen tai työnnä lääkärintodistus kouraan. Ei tarvitse ilmavaivoja ja ripuleitä sen tarkemmin alkaa setvimään kahvipöydässä.

Vierailija
25/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokarajoitteet osaa kohtelias ihminen kertoa etukäteen eikä ruveta vasta kesken vierailun pöydässä ruikuttamaan.

Tai voi tuoda omaan ruokavalioonsa sopivan kakun tms mukaan jos ei halua vaivata emäntää.

Vierailija
26/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun joku idiootti alkaa vänkäämään että miten niin en muka voi ottaa.

Sinähän kuulostat ihanalta vieraalta. Kysymys voi tulla ihan vain kohteliaisuudesta esim. sen vuoksi kun halutaan varmistaa olisiko jotain muuta mitä voisi tarjota, esim. laktoositon, gluteeniton tms.

Vierailija
27/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua?

Mun mielestä on epäkohteliasta ja junttia tulla istumaan kahvipöytään ja sitten juoda pelkkää vettä.

On typerämpää tuomita muut jos ei tiedä mitä taustalla on. Sairauden takia en voi syödä mitään kahvipöydän antimia, joten juon vain vettä tai teetä.

Itsehän kysyit näin: Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää etten halua syödä mitään kahvipöydässä vaan juoda vettä tai teetä?

No todellakin on vaikeaa ymmärtää, jos et kerro, että sinulla on sairaus. Olisi paljon helpompi ymmärtää, jos kertoisit. Miksi et kerro vaan edellytät, että muut osaavat lukea sinun ajatuksiasi?

Vierailija
28/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko sanonut emännälle että sulla on sairaus, jonka takia et voi syödä kahvipöydästä mitään?

Kerron aina etten voi syödä mitään ja mainitsen etten tarvitse muuta kuin vettä tai teetä, silti ei mene perille. Pahin on töissä ja anoppilassa, ei edelleenkään ymmärretä vaan pakotetaan syömään tai vastavuoroisesti haukutaan.

Vierailija
29/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla syömishäiriö? Kun kiinnität huomiota noin paljon kommentoijien kehonkoostumukseen?

Vierailija
30/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua?

Mun mielestä on epäkohteliasta ja junttia tulla istumaan kahvipöytään ja sitten juoda pelkkää vettä.

On typerämpää tuomita muut jos ei tiedä mitä taustalla on. Sairauden takia en voi syödä mitään kahvipöydän antimia, joten juon vain vettä tai teetä.

Sitten et voi olla siinä kahvipöydässä

Vierailija
31/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole itse eksynyt moisiin tilanteisiin. En yleensä ota mitään, koska en pidä mistään, eikä kukaan kysele. 

Vierailija
32/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset ihmiset saavat minut aina epäilemään, että on aikuisia, joilla ei oikeasti ole mitään todettua sairautta, ne vaan haluaa huomiota itselleen.

Ja se on tietysti tosi epäreilua niitä kohtaan, jotka oikeasti kärsivät esimerkiksi keliakiasta.

Vierailija
33/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tykkää makeasta ja minulle tulee makeasta huono olo. Otan kyllä jos on jotain suolaista tarjolla. Minulle ollaan sanottu kyllä vähän pahasti etten syö esim kakua.

Vierailija
34/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää vehnäjutuista ja kekseistä, ja joskus pelkästä makean näkemisestä tulee huono olo. Vaikka olen nainen, se koskee myös suklaata. Tykkään lähinnä suolaisesta, mutta yleensä kahvitarjottavat ovat jotain edellä mainituista. Aina on joku joka ihmettelee että pelkkä kahvi riittää.. Ja sitten kerrotaan että et sä yhdestä kakun palasta lihoa. Joka kerta osaa valmistautua tähän keskusteluun.

Vierailija
35/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko sulla syömishäiriö? Kun kiinnität huomiota noin paljon kommentoijien kehonkoostumukseen?

En pidä pullasta tai keksistä. Jos syön 'herkkuja', niin syön hedelmiä ja juon vettä tai teetä.

Vierailija
36/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun kannattaa sanoa, ettet voi valitettavasti syödä mitään, mutta juot mielelläsi lasillisen vettä. Minä selittäisin sinuna, että sairaus on syynä siihen, ettet voi edes maistaa mitään.

t. Solvaamasi

Vierailija
37/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainoinen ja mua ärsyttää myös se että aletaan tyrkyttämään syömistä ja ihmetellään jos ei halua syödä. Olen laihdutuskuurilla ja olen jo saanut vähän tuloksia. Olen laittanut pannaan kaikki lihottavat ruoat, syön vain tietyt ateriat. Minä en ainakaan kommentoi kenenkään syömisiä. 658

Vierailija
38/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Ainoat tarjoomukset, joita vieraille voi nykyään tarjota on lasi kraanavettä ja gluteiiniton näkkäri.

Vierailija
39/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sen pitäisi olla näin yksinkertaista:

– Otatko pullaa?

– Ei kiitos.

– Ok.

Asia käsitelty.

Vierailija
40/53 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittele ilmaan niin kiehtovia puheenaiheita että unohtuu sinun syömiset/ei-syömiset.