Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

blogin aloittaminen

bloblobloblog
27.06.2017 |

Tekisi mieli aloittaa blogi johon suoltaa kaikki ahdistus. Mutta hdistaa myös Googlen stalkkaaminen! Arkaluontoisia juttuja haluaisin purkaa :( ja ettei ne joudu "vääriin " käsiin ja ettei blogia pystyisi yhdistämään muhun. Mihin te olette perustaneet bloginne?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mielessä! Nykyisin pyydetään myös puh numero, vaikka haluaisi tilin muulla kuin omalla nimellään niin tulee silti nimi tietoon.

Vierailija
2/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin luoda blogia varten sähköpostin johon en laita omaa nimeäni...? Ja gmailiin ei kai ole pakko antaa numeroaan vaikka kai se sen selville silti saa. ...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstithän jää myös Ikuisesti nettiin. ...... vai mietinkö turhia?

Ap

Vierailija
4/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin luoda blogia varten sähköpostin johon en laita omaa nimeäni...? Ja gmailiin ei kai ole pakko antaa numeroaan vaikka kai se sen selville silti saa. ...

Ap

Minusta tässä hiljattain kun yritin luoda anonyymin tilin, niin se tyssäsi puhelinnumeron pyytämiseen. Ennen kyllä onnistui, en tiedä sitten.

Vierailija
5/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstithän jää myös Ikuisesti nettiin. ...... vai mietinkö turhia?

Ap

Voisit ensin pitää blogin salaisena? Tai tee kokeellinen blogi ensin, että miltä tuntuu. Jos alkaa pahasti ahdistaa niin poista heti alkuusa.

Vierailija
6/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan fyysisestä sairaudesta Wordpressissä ja olen kehittänyt kyseistä blogia varten erillisen sähköpostin. Puhelinnumeroksi laitan feikkinumeron, esim. 0501234567. 

Joku voi saada apua ongelmiisi sinun tilanteestasi, joten suosittelen kirjoittamista ja toivotan sinulle parempaa vointia.

Vierailija
7/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitan fyysisestä sairaudesta Wordpressissä ja olen kehittänyt kyseistä blogia varten erillisen sähköpostin. Puhelinnumeroksi laitan feikkinumeron, esim. 0501234567. 

Joku voi saada apua ongelmiisi sinun tilanteestasi, joten suosittelen kirjoittamista ja toivotan sinulle parempaa vointia.

Heh, mitenköhän olen niin tyhmä, että feikkinumero ei ole tullut mieleen. :D Mutta onko tässä jotain lakia rikkovaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
8/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen "stalkkaus" ei kuulosta kivalta, mutta ei kai se kuitenkaan meitä yksityishenkilöitä hirveästi haittaa. Ehkä menetämme vähän rahaa, jos mainokset osuu sopivasti kohdalle, mutta ei muuten?

Tärkeämpää onkin pitää huolta yksityisyydestään muita netin käyttäjiä vastaan. Eli blogiin ei kirjoita itsestään sellaisia tietoja, että joku voisi googlata sinut nimelläsi ja löytää blogiisi. Tai jos joku tuttusi törmää blogiisi, että hän tunnistaisi sinut siitä, jos et sitä siis halua.

Blogejahan voi myös kirjoittaa yksityisiksi niin, etteivät ne näy muille kuin itsellesi, jos et halua lukijoita ollenkaan.

Itselläni ei ole eri palveluista juuri kokemusta, mutta niitähän voi ihan huoletta kokeilla ja tutkia, millaisia asetuksia sieltä löytyy. Mulla on joku nolo blogi Bloggerissa (blogspot.com) ja tutkailin niitä asetuksia. Löysin sieltä kohdan Annetaanko hakukoneiden löytää blogisi? Kyllä/Ei. Lisätiedot: "Jos valitset Kyllä, blogisi lisätään Google-blogihakuun. Jos valitset Ei, blogisi näkyy edelleen kaikille, mutta hakukoneet eivät indeksoi sitä. Jos muilla sivustoilla on linkkejä blogiisi, hakukoneet saattavat ehdottaa blogiasi hakukyselyiden tuloksissa."

Blogin lukijat -kohtaan voi valita jonkin näistä:

Julkinen

Yksityinen – vain blogin kirjoittajat ("Blogisi käyttöoikeus on rajoitettu, joten vain blogin kirjoittajat voivat lukea sitä. Muut blogin kävijät eivät voi lukea tekstejä, vaan näkevät ilmoituksen, jossa kerrotaan, että blogi on yksityinen.")

Yksityinen – vain nämä lukijat

Vierailija
9/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen "stalkkaus" ei kuulosta kivalta, mutta ei kai se kuitenkaan meitä yksityishenkilöitä hirveästi haittaa. Ehkä menetämme vähän rahaa, jos mainokset osuu sopivasti kohdalle, mutta ei muuten?

Tärkeämpää onkin pitää huolta yksityisyydestään muita netin käyttäjiä vastaan. Eli blogiin ei kirjoita itsestään sellaisia tietoja, että joku voisi googlata sinut nimelläsi ja löytää blogiisi. Tai jos joku tuttusi törmää blogiisi, että hän tunnistaisi sinut siitä, jos et sitä siis halua.

Blogejahan voi myös kirjoittaa yksityisiksi niin, etteivät ne näy muille kuin itsellesi, jos et halua lukijoita ollenkaan.

Itselläni ei ole eri palveluista juuri kokemusta, mutta niitähän voi ihan huoletta kokeilla ja tutkia, millaisia asetuksia sieltä löytyy. Mulla on joku nolo blogi Bloggerissa (blogspot.com) ja tutkailin niitä asetuksia. Löysin sieltä kohdan Annetaanko hakukoneiden löytää blogisi? Kyllä/Ei. Lisätiedot: "Jos valitset Kyllä, blogisi lisätään Google-blogihakuun. Jos valitset Ei, blogisi näkyy edelleen kaikille, mutta hakukoneet eivät indeksoi sitä. Jos muilla sivustoilla on linkkejä blogiisi, hakukoneet saattavat ehdottaa blogiasi hakukyselyiden tuloksissa."

Blogin lukijat -kohtaan voi valita jonkin näistä:

Julkinen

Yksityinen – vain blogin kirjoittajat ("Blogisi käyttöoikeus on rajoitettu, joten vain blogin kirjoittajat voivat lukea sitä. Muut blogin kävijät eivät voi lukea tekstejä, vaan näkevät ilmoituksen, jossa kerrotaan, että blogi on yksityinen.")

Yksityinen – vain nämä lukijat

Miten muuten tekijänoikeudet? Omistaisiko google kaikki kuvat, mitä postaan?

Vierailija
10/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luonut nimettömän sähköpostin Meiliboxiin tällaista tarkoitusta varten. Sekin tietysti vaatii kirjautumistiedoksi jotain aiempaa toimivaa sähköpostia, mutta muita tietoja ei tarvitse antaa (paitsi nimi, jonka voit keksiä päästäsi).

Vierailija
11/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat ihmiset!

Vierailija
12/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vielä tuli mieleen, että mikä blogialusta ois näppärin puhelimella käytettäväksi?

Kyllä mä taidan sen blogin aloittaa!

Vierailija
13/13 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko laittaa linkin sun blogiin? Vai oliko tökerö kysymys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi