Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissaihmiset, kysymys teille

Vierailija
27.06.2017 |

Kuinka pitkäksi aikaa voi jättää sisäkissan yksin kotiin, jos lähtee esim. Mökille ja mitä kannattaa huomioida erityisesti kotioloissa silloin?
kissa tulee nyt vuoden ikään ja on ollut yksin aikaisemmin vain n. 8-10 h. Kissa vaatii aika paljon huomiota kun olemme kotona.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissamme on tosi seurallinen pyhä birma. Hella on suojattu yms. En usko ,että kauheasti vaaranpaikkoja on , mutta mietin, että tuleeko se hulluksi , kun luulee, ettei kukaan enää tule kotiin, kun yö koittaa:-)

Niin mitähän se sitten keksii.

Onko niitä jotain kissaa rauhoittavia tuoksuvia aineita, joita voi laittaa huonekaluihin esimerkiksi?

Vierailija
22/25 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissamme on tosi seurallinen pyhä birma. Hella on suojattu yms. En usko ,että kauheasti vaaranpaikkoja on , mutta mietin, että tuleeko se hulluksi , kun luulee, ettei kukaan enää tule kotiin, kun yö koittaa:-)

Niin mitähän se sitten keksii.

Onko niitä jotain kissaa rauhoittavia tuoksuvia aineita, joita voi laittaa huonekaluihin esimerkiksi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feliway-haihdutin rauhoittaa kissaa ja vähentää sen stressiä. Niitä saa apteekista. En kyllä itse jättäisi kissaa yli vuorokaudeksi missään tapauksessa yksin. Varmaan parempi viedä katti hoitoon.

Vierailija
24/25 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feliway rauhoittaa jossain määrin. Ei tosin toimi kaikilla kissoilla. Pitää olla sellainen pistorasiaan laitettava. Ja se ei ala heti toimia, vaan menee muutama päivä, että toimii täysin. Jos siis edes toimii teidän kissalla.

Teidän tapauksessa mietin, että alkakaa käyttää kissaa vieraisilla tuttujen luona (jotka voivat myöhemmin ottaa kissan hoitoon), koko ajan pitempiä aikoja. Kun on niin seurallinen. Parasta olisi, että joku tulisi teille asumaan siksi aikaa, kun olette poissa, koska kissalle on aina parasta olla omassa kotonaan kuin muualla.

Mutta ehdottomasti olen sitä vastaan, että kissa olisi pidempään kuin 1 vrk yksin. Tulee paha mieli näistä vastauksista, että "ihan hyvin pärjää pari päivää". No varmaan PÄRJÄÄ...

Vierailija
25/25 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt noita kahta maks. yhdeksi yöksi yksin, mutta niin, että joku on käynyt katsomassa illalla yhdeksän maissa, että kaikki on kunnossa ja ruokaa ja juomaa riittää sekä siivonnut vessat. Jos oma paluu menee pitkälle seuraavan päivän puolelle, olen pyytänyt saman ihmisen vielä aamupäivällä hoitamaan samat asiat. Nuo eivät siis ole yleensä ollet kuin maks 12-14 tuntia ilman seuraa. Yhtään pitempi poissaolo, niin vien kissat vanhemmilleni hoitoon tai joku tuttu käy useamman kerran päivässä katsomassa kissoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan