Tarvitseeko miehen ottaa hattua pois päästä syödessä jos ei naisenkaan tarvitse?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennetaan kysymystä: Kuuluuko naisen hyviin käytöstapoihin mitään sellaista, joka poikkeaa miehen hyvistä käytöstavoista? Ja jos ei kuulu, miksi molempien sukupuolten noudattaman perusetiketin ohella vain miehille on erillisiä käytössääntöjä?
Nainen voi saada jopa sakkoja ylävartalo paljaana kulkemisesta, mies ei.
Samoin naisen oletetaan istuvan polvet tiukasti yhdessä varsinkin jos käyttää hametta, vaikka se on asentona varsin epämukava.
Tämäkään ei muuten koske enää vain naisia. Vai onko manspreading taas ihan ok?
Jos nainen istuu julkisessa kulkuneuvossa niin leveässä haara-asennossa ettei viereen mahdu kukaan, niin luuletko, ettei naiselle huomauteta siitä? Minusta on kaikkein mukavin istua haara-asennossa ja jalat menee niin luonnostaan, joten en käytä hametta julkisilla paikoilla. Farkuissa ei haittaa. Istuma-asento ei ole käytöstapojen mukainen eikä miehistä varmaan naisellinenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi muistaa, että ihminen käyttäytyy kohteliaasti ja muut huomioon ottaen lähinnä siksi, että saa siitä miellyttävän olon, ennen kaikkea itselleen, mutta myös kanssaihmisille. Vain törpöt pitävät hyviä tapoja heikkoutena tai mielistelynä. Suosittelen kokeilemaan yleistä kohteliaisuutta.
Minkä ajan yleistä kohteliaisuutta suosittelet? Mummon kansakouluaikojen vai nykysiä vähän rennompia sääntöjä?
Kohteliaisuus ja käytöstavat eivät ole sidoksissa aikaan. Vaikeaa selittää, kun sulla selvästikin on mielipide asiaan valittuna etkä ota vastaan toisenlaisia ajatuksia. Siispä, en sano muuta kuin että kokeile joskus olla miellyttävä, saatat yllättyä myönteisesti.
Kutsutko sitä hyväksi käytöstavaksi, että naiset olettavat tai jopa vaativat mieheltä asioita mitä eivät omalta sukupuoleltaan samassa kun kerrotaan kuinka tärkeää on _sukupuolten välinen tasa-arvo_?
Kyllä minä tarjoan naisystävilleni kahvit, aterian, leffa- tai teatteriliput, avaan oven, autan kantamaan painavia kasseja ja kaikkea muuta pientä huomaavaisuutta ihan ilman mitään taka-ajatuksia. Jos kaveri vaivautuu näkemään minua minun pyynnöstä, tarjoaminen on pieni asia.
Vierailija kirjoitti:
Etikettiin kuuluu, että mies otta hatun pois sisällä. Naisen hattu on yleensä asuste, joka "kuuluu" Siihen kampaukseen ja asustukseen. Tasa-arvoon tämä ei liity mitenkään.
Omissa juhlissa isäntäväki voi poiketa näistä etiketeistä ja pitää hattujaa ym. miten haluaa ja tällöin on vieraallakin lupa. Muuten mennään etiketin mukaan.
Miten miehen hattu ei muka ole asuste, jos naisen hattu sitä oletuksena on? Tosin minä en hattuja pidä yleensä muutenkaan, paitsi keikoilla, jolloin hattu on olennainen osa esiintymisasuani, ja eikö se silloin SAATANAVITTUJUMALAUTA ole asuste, vaikka kuinka mies olenkin? Pipo sensijaan ei koskaan ole asuste, se on kylmällä kelillä tarpeellinen päähine ja muissa olosuhteissa ja varsinkin sisällä käytettynä vain äärimmäistä junttiutta.
Katolisten pappien ja monien muidenkin virka-asuun kuuluu hattu. Onko se siis asuste vai ei?
pitääkö brittikonstaapelien ottaa päästään pois se koppalakki tai tissikypärä sisällä, mutta brittinaispoliisit saavat pitää päässä sen typerän ralliruutunauhaisen knallinsa? HÄ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ammoiset mies avaa oven, määrää istuinpaikan jne. on kyllä jo menneen maailman etikettiä. Oven avaamisessa toimitaan siten miten se on järkevintä: onko jollain kantamuksia, kuka sattuu oven luo ensin jne. Ei kukaan enää nykypäivänä arvosta hienohelmanaista joka jää tönöttämään oven eteen tulpaksi odottaen että joku sen hänelle avaa.
Luitko keskustelua yhtään? :D Eihän itseään arvostava nainen tapaile miestä joka ei etikettiä noudata. Hän ei toki sitä vaadi, mutta...
Tai onko ylipäätänsä lukenut palstaa. Kyllähän täällä näitä nykynaisen kaksinmoralistisia keskusteluja riittää, kuinka toisia deittejä ei tule kun mies ei sitä, eikä tätä.
Minä en ymmärrä mitä kaksinmoralistista on siinä et
Mikset salli puolisollesi pitkiä hiuksia, vaikka itselläsikin on? Aika kummallista. Mitä muuta sellaista et salli puolisollesi, jota itsellesi sallit? Persaukisuutta? Pettämistä? Valehtelemista?
Jos haluaa antaa itsestään hyvän kuvan, niin ottaa hatun pois päästä ruokapöydässä. Sama pätee mielestäni naisiinkiin, poislukien jotkin erityiset asuun kuuluvat juhlahatut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennetaan kysymystä: Kuuluuko naisen hyviin käytöstapoihin mitään sellaista, joka poikkeaa miehen hyvistä käytöstavoista? Ja jos ei kuulu, miksi molempien sukupuolten noudattaman perusetiketin ohella vain miehille on erillisiä käytössääntöjä?
Nainen voi saada jopa sakkoja ylävartalo paljaana kulkemisesta, mies ei.
Samoin naisen oletetaan istuvan polvet tiukasti yhdessä varsinkin jos käyttää hametta, vaikka se on asentona varsin epämukava.
Tämäkään ei muuten koske enää vain naisia. Vai onko manspreading taas ihan ok?
Jos nainen istuu julkisessa kulkuneuvossa niin leveässä haara-asennossa ettei viereen mahdu kukaan, niin luuletko, ettei naiselle huomauteta siitä? Minusta on kaikkein mukavin
Minä olen olettanut, että naisten tyypillinen polvet yhdessä istuma-asento johtuu naisen lantion rakenteesta. Se kun on erilainen kuin miehen. Miehen on yleensä vaikea istua polvet yhdessä, ensinnäkään koska asento ei sinällään ole rento, ja toisekseen koska vehkeet jäävät epämiellyttävästi reisien väliin. Koska naiset usein istuvat polvet yhdessä, olen päätellyt että heille se on luontainen ja rento asento lantion rskenteen vuoksi.
Olen saattanut olla väärässäkin.
Onko siis niin, että niin mieheltä kuin naiselta vaaditaan perus käytöstavat, mutta sitten on lisäksi vielä vain miestä koskevia vaatimuksia?
Hattuasia johtuu siitä, että ennen naisten hatut kiinnitettiin kampaukseen hattuneuloilla, ja pois repiminen olisi johtanut "kampaukseen", jota kukaan ei olisi halunnut nähdä. Nykyään nämä voivat mennä ristiin rastiin. Eivät miehet taida nykyään pipoja poistaakaan päistään, enkä minä siitä ainakaan huonoa tykkää. Jos joku poistaa, niin ajattelen, että siinäpä herrasmies.
Ei kenenkään pitäisi olla sisällä hattu tai huivi päässä. Ne on ulkovaatteita. Tosi törkeältä näyttävät tv-esiintyjät esin. aamutv:ssä joku lätsä tai lippis päässä keskustelemassa. Pohjanoteerauksen teki Elon Musk, kun hön oli Yhdysvaltain presidentin virkahuoneessa poikansa kanssa lippis päässä. Näytti tosi typerältä.
"Minä olen olettanut, että naisten tyypillinen polvet yhdessä istuma-asento johtuu naisen lantion rakenteesta. Se kun on erilainen kuin miehen. Miehen on yleensä vaikea istua polvet yhdessä, ensinnäkään koska asento ei sinällään ole rento, ja toisekseen koska vehkeet jäävät epämiellyttävästi reisien väliin. Koska naiset usein istuvat polvet yhdessä, olen päätellyt että heille se on luontainen ja rento asento lantion rskenteen vuoksi.
Olen saattanut olla väärässäkin."
Itse ainakin huomaan kotona istuvani aina jalat harallaan kuten tälläkin hetkellä. Julkisesti en kehtaa, koska oletan sen katsottavan rivoksi. N56
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin, että niin mieheltä kuin naiselta vaaditaan perus käytöstavat, mutta sitten on lisäksi vielä vain miestä koskevia vaatimuksia?
No on! Ja niin se vain on, ja on aina ollut, eikä siihen mitään järkiperusteita kannata kysellä. Sopeudu niin pääset vähemmällä. Olen jo lähes kuusikymmentä vuotta ollut mies, niin tiedän kyllä mistä puhun.
Ennen sukupuolet kunnioittivat toisiaan, ja siitä nuo tavat ovat peräisin. Nykyään sukupuolet tuntuvat pikemminkin olevan toistensa vihollisia, ja ihmettelen mikä tällaiseen luonnottomaan asetelmaan on johtanut? Olisiko yleinen tapojen turmelus yksi syy?
Muiden miesten kuin Tuusniemeläisten, pitää ottaa hattu pois syödessään.
Vierailija kirjoitti:
:DDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi muistaa, että ihminen käyttäytyy kohteliaasti ja muut huomioon ottaen lähinnä siksi, että saa siitä miellyttävän olon, ennen kaikkea itselleen, mutta myös kanssaihmisille. Vain törpöt pitävät hyviä tapoja heikkoutena tai mielistelynä. Suosittelen kokeilemaan yleistä kohteliaisuutta.
Minkä ajan yleistä kohteliaisuutta suosittelet? Mummon kansakouluaikojen vai nykysiä vähän rennompia sääntöjä?
Mieluummin jopa niitä mummon kansakouluaikojen kuin tätä nykyistä, jossa ei enää mitään tapoja tai sääntöjä ensinkään tunnu olevan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on! Ja niin se vain on, ja on aina ollut, eikä siihen mitään järkiperusteita kannata kysellä. Sopeudu niin pääset vähemmällä. Olen jo lähes kuusikymmentä vuotta ollut mies, niin tiedän kyllä mistä puhun.
Ennen sukupuolet kunnioittivat toisiaan, ja siitä nuo tavat ovat peräisin. Nykyään sukupuolet tuntuvat pikemminkin olevan toistensa vihollisia, ja ihmettelen mikä tällaiseen luonnottomaan asetelmaan on johtanut? Olisiko yleinen tapojen turmelus yksi syy?
"Sopeudu niin pääset vähemmällä"
Pitäisikö naistenkin vain sopeutua, kuten he ovat tehneet tuhansia vuosia aiemminkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolet kunnioittivat toisiaan, mutta vain miehille tuli heitä koskevia vaatimuksia yleisten käytöstapojen lisäksi.
Eiköhän tuo naistenkin hattujuttu ole peräisin niiltä ajoilta, jolloin pieni koristehattu oli osa kampausta, kuten esim. vanhoissa elokuvissa, mutta hattuja tosi vähän nykyisin näkee. Joissakin kulttuureissa naisen pitää peittää päänsä esim. kirkossa, mutta harvoin sielläkään enää hattua näkee. Ja Koululaisilta pipot ja huput pois päästä sisällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DDDDDDDDDDD
Näin Varsinais-Suomalaisena en ymmärtänyt ollenkaan. Onko tämä joku sisäpiirin juttu? Tuusniemi on kaiketi jossain Savossa. Ei edes kovin idässä. Itäisin paikka jossa olen Suomessa käynyt, on Kitee. Mutta se on karjalaa eikä savoa.
No, en edes tunne ketään Tuusniemeläistä.
Jep. Voin vaikka yhtäkkiä päättää että tapailen vain tosi isopäisiä miehiä, eikä ketään voi sanoa etten saa :D "YHYY sun on Pakko tapailla pienipäitä koska tasa-arvo!" vaan eipäs oo :D