Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko miehen ottaa hattua pois päästä syödessä jos ei naisenkaan tarvitse?

Vierailija
27.06.2017 |

Kun eletään kuitenkin tasa-arvon aikaa

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyky sukupolvi ei tiedä tämmösistä "säännöistä" yhtään mitää, tai ei ainakaan välitä niistä. Eli voi tehdä juuri niinkuin sattuu huvittamaan.

Kyllä tietää jos heidät on kasvatettu.

Meillä ei tulis kyseeseen, että pikkupojat istuis ruokapöytään lippikset päässä.

Kenen standardeilla lapset sitten pitäisi kasvattaa? Eltaantuneen kotirouvan, joka ei tiedä muusta kuin mitä on kansakoulussa 50-luvulla oppinut?

Vierailija
22/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakki pois, ellet halua olla täysin juntti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu kuuluu asuun ehkä brittiyläluokalla. Suomalaisnaisten lippikset ym. ei kuulu tähän kategoriaan :D

Vierailija
24/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: Mitä naisen hyviin käytöstapoihin kuuluu?

Lukemattomia asioita. Jo pelkästään pukeutumisetiketti on asia, joka ainakin itseltäni vaatii perehtymistä aina, kun tulee kutsu johonkin virallisempaan tilaisuuteen. Ravintolaetiketti ohjaa naisen käyttäytymistä siinä missä miehenkin. Esimerkiksi seurueessa on omat käyttäytymissääntönsä sille, milloin ruokaileminen aloitetaan (seurueen koosta riippuen joko vasta kun kaikki ovat saaneet ruokansa tai kun vieressä istuvat ovat saaneet ruokansa). Aterimien käyttö ja muut pöytätavat koskevat naisia siinä missä miehiäkin.

Jos sinulle on ongelma se, että mieheltä odotetaan niinkin vaativia asioita kuin tuolin tarjoamista naiselle tai seisomaan nousemista, jos nainen joutuu poistumaan pöydästä, niin älä murehdi; ihan varmasti löydät Suomesta myös naisia, jotka eivät hallitse eivätkä ole kiinnostuneita oppimaan perusetikettiä.

Vierailija
25/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se avaa oven joka edellä kulkee, ei sukupuolella ole merkitystä. 

Vierailija
26/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ap sama joka ihmetteli sitä, miksi miksi naiset saavat käyttää kirkossa päähinettä, mutta miehet eivät? minkänlaisen kysymyksen aiot huomenna kehitellä tästä aiheesta?

Vierailija
27/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kylmänä kesänä takki päällä, ehkä käsineet voi ottaa pois.

Lakki päässä syöminen on epäkohteliasta samoin kuin nouseminen miten sattuu.  Ai niin itsestään selvää kaikki tajuavat.  Kuten että toisten annettava syödä rauhassa, koskee työmaatakin.

Kuten on yhtä itsestään selvää, että mies auttaa naiselta takin päältä, auttaa tuolin alle ja maksaa treffeillä. Miksi etiketit koskee enää vain miehiä? 

Ihan samallalailla naisilta odotetaan Käytöstapoja.

Eli naiseltakin odotetaan oven avaamista, takin pois auttamista, tuolin alle auttamista ja maksamista treffeillä? Miten on miehet saatteko osaksi näitä käytöstapoja vai odotetaanko niitä vain teiltä?

Nuo kuuluvat käytös etikeettiin, joiden mukaan miehen tulee toimia (tai siis tulisi, eivät suomalaiset miehet näin kuitenkin toimi) Perus käytöstapoja odotetaan molemmilta.

Miesten käytösetikettiä ei tarvitse päivittää? Eikö ole kummallista että nainen, joka siis nykyään on niin vahva ja itsenäinen, ei kykene itse ottamaan takkia päältään tai siirtämään omaa tuoliaan?

Määrittele peruskäytöstavat, joita naisilta odotetaan kyseisen miesten käytösetiketin mukaan?

Vierailija
28/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyetikettiin kuuluu että hattua ei tarvitse ottaa sisällä pois jos se on erikseen esim. hattuneulalla kampaukseen kiinnitetty tai jos huivi pitää kampausta kasassa. Muussa tapauksessa myös naiset riisuu päähineen sisällä. (ja täällä ne usein on just lippiksiä ja pipoja, eivätkä ne todellakaan ole sisävaatteita)

Vierailija
29/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin naisena häiritsee jos joku rupee mun tuolin kanssa venkslailemaan, mieluiten asettelen sen ihan itse niin kuin parhaaksi näen.

Vierailija
30/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: Mitä naisen hyviin käytöstapoihin kuuluu?

Lukemattomia asioita. Jo pelkästään pukeutumisetiketti on asia, joka ainakin itseltäni vaatii perehtymistä aina, kun tulee kutsu johonkin virallisempaan tilaisuuteen. Ravintolaetiketti ohjaa naisen käyttäytymistä siinä missä miehenkin. Esimerkiksi seurueessa on omat käyttäytymissääntönsä sille, milloin ruokaileminen aloitetaan (seurueen koosta riippuen joko vasta kun kaikki ovat saaneet ruokansa tai kun vieressä istuvat ovat saaneet ruokansa). Aterimien käyttö ja muut pöytätavat koskevat naisia siinä missä miehiäkin.

Jos sinulle on ongelma se, että mieheltä odotetaan niinkin vaativia asioita kuin tuolin tarjoamista naiselle tai seisomaan nousemista, jos nainen joutuu poistumaan pöydästä, niin älä murehdi; ihan varmasti löydät Suomesta myös naisia, jotka eivät hallitse eivätkä ole kiinnostuneita oppimaan perusetikettiä.

Ensinnäkin: Oletko poliitikko? En löydä pitkästä sepustuksestasi kysymykseeni kuin yhden vastauksentapaisen (= ympäripyöreän maininnan pukeutumisetiketistä). Toiseksi: En ole ap, eikä minulla ole ongelmia.

Vierailija
31/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakki päässä syöminen on epäkohteliasta samoin kuin nouseminen miten sattuu.  Ai niin itsestään selvää kaikki tajuavat.  Kuten että toisten annettava syödä rauhassa, koskee työmaatakin.

Kuten on yhtä itsestään selvää, että mies auttaa naiselta takin päältä, auttaa tuolin alle ja maksaa treffeillä. Miksi etiketit koskee enää vain miehiä? 

Eli naiseltakin odotetaan oven avaamista, takin pois auttamista, tuolin alle auttamista ja maksamista treffeillä? Miten on miehet saatteko osaksi näitä käytöstapoja vai odotetaanko niitä vain teiltä?

Nuo kuuluvat käytös etikeettiin, joiden mukaan miehen tulee toimia (tai siis tulisi, eivät suomalaiset miehet näin kuitenkin toimi) Perus käytöstapoja odotetaan molemmilta.

Miesten käytösetikettiä ei tarvitse päivittää? Eikö ole kummallista että nainen, joka siis nykyään on niin vahva ja itsenäinen, ei kykene itse ottamaan takkia päältään tai siirtämään omaa tuoliaan?

Määrittele peruskäytöstavat, joita naisilta odotetaan kyseisen miesten käytösetiketin mukaan?

Ei sinun tarvitse käytöstapoja noudattaa, ei se ole mikään laki. Minä en esim pidä vaaleista miehistä, saavat olla Vaaleita toki mutta en minä heitä deittaile. Sama käytöstapojen kanssa.

Vierailija
32/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyky sukupolvi ei tiedä tämmösistä "säännöistä" yhtään mitää, tai ei ainakaan välitä niistä. Eli voi tehdä juuri niinkuin sattuu huvittamaan.

Kyllä tietää jos heidät on kasvatettu.

Meillä ei tulis kyseeseen, että pikkupojat istuis ruokapöytään lippikset päässä.

Istuuko teidän tytöt sitten lippikset päässä ruokapöydässä?

Ei meillä ainakaan, samat säännöt tytöillä ja pojilla. 

Vierailija
33/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin hiton käytös_etikettiin? Eikö itse kehittämämme idologia tasa-arvosta kumoakaan kyseistä sääntöä? Vaan nainen voi soveltaa sitä vaatimalla tekemättä itse mitään? Esim. tarjoutua maksamaan? Kovin on ailahtelevaista tämä tasa-arvo.

Ja koita jo keksiä jotain uuttakin kuin vain tuota perus_käytöstapoja odotetaan molemmilta, kun sitä ei kuitenkaan odoteta lainauksessa olevissa esimerkeissä.

Vierailija
34/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein olet törmännyt tilanteeseen, jossa mies auttaa naiselta takin pois päältä/päälle, auttaa tuolin alle tai nousee ylös, kun nainen nousee pöydästä? Minulla on ollut kaksi esimiestä, joista toinen teki kaiken tuon ja toinen auttoi takin kanssa. Vaikka minulla olisi oikeus ruokailla hattu päässä, en sitä tee. Pari poikkeusta on ollut yo-lakin kanssa.

Miten usein käyt treffeillä, joilla joudut maksamaan kaiken? Nykyisin lähes poikkeuksetta maksetaan omat syömiset ja juomiset tai sitten toisen tarjottua tarjoaa toinen seuraavalla kerralla. Jos pelkää jäävänsä aina maksumieheksi, niin vinkki: älä treffaile tuntemattomia.

Vierailija
35/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kouluissakin on menty jo siihen että tytöillä ja pojilla samat säännöt: pipot pois joulukirkossa, lippikset pois sisätiloissa, ei sillä ole merkitystä mitä värkkiä jalkovälissä on.

Vierailija
36/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennetaan kysymystä: Kuuluuko naisen hyviin käytöstapoihin mitään sellaista, joka poikkeaa miehen hyvistä käytöstavoista? Ja jos ei kuulu, miksi molempien sukupuolten noudattaman perusetiketin ohella vain miehille on erillisiä käytössääntöjä?

Vierailija
37/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin hiton käytös_etikettiin? Eikö itse kehittämämme idologia tasa-arvosta kumoakaan kyseistä sääntöä? Vaan nainen voi soveltaa sitä vaatimalla tekemättä itse mitään? Esim. tarjoutua maksamaan? Kovin on ailahtelevaista tämä tasa-arvo.

Ja koita jo keksiä jotain uuttakin kuin vain tuota perus_käytöstapoja odotetaan molemmilta, kun sitä ei kuitenkaan odoteta lainauksessa olevissa esimerkeissä.

Ei tasa-arvo tarkoita sitä että sukupuolet ovat täysin samanlaisia ja käyttäytyvät samallatavalla. Toki voit tapailla naista joka esim juhliin pukeutuu miesten juhlapukuun tai miestä joka käyttää mekkoa, mutta ei tasa-arvo ole sitä että oletettaisiin kaikkien ihmisten näin tekevän. Tottakai nainen voi tarjoutua maksamaan, missä luki ettei voisi?

Vierailija
38/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kouluissakin on menty jo siihen että tytöillä ja pojilla samat säännöt: pipot pois joulukirkossa, lippikset pois sisätiloissa, ei sillä ole merkitystä mitä värkkiä jalkovälissä on.

Jep, uusi opskin määrää nykyään sen että tytöille ja pojille ei saa olla eri sääntöjä.

Vierailija
39/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennetaan kysymystä: Kuuluuko naisen hyviin käytöstapoihin mitään sellaista, joka poikkeaa miehen hyvistä käytöstavoista? Ja jos ei kuulu, miksi molempien sukupuolten noudattaman perusetiketin ohella vain miehille on erillisiä käytössääntöjä?

Nainen voi saada jopa sakkoja ylävartalo paljaana kulkemisesta, mies ei.

Samoin naisen oletetaan istuvan polvet tiukasti yhdessä varsinkin jos käyttää hametta, vaikka se on asentona varsin epämukava.

Vierailija
40/141 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse käytöstapoja noudattaa, ei se ole mikään laki. Minä en esim pidä vaaleista miehistä, saavat olla Vaaleita toki mutta en minä heitä deittaile. Sama käytöstapojen kanssa.

Kysyinkö minä, että pitääkö minun noudattaa? Edelleen on määrittelemättä naisten peruskäytöstavat etiketin mukaan treffeillä. Minä en deittaile naisia, joten en ole sinua treffeille pyytänytkään.