Helsingin Sanomien tilauksen peruuttaminen tehty hankalaksi
Huvittaa, miten hankalaa on lehden tilauksen peruminen. Oma Sanoma -palvelun kautta "ei teknisten syiden vuoksi ole vielä mahdollista perua" (kuinka vaikeaa sellaisen kehittäminen nykyaikana voi olla?!) , jonka vuoksi pitäisi soittaa maksulliseen puhelinpalveluun. Puhelinpalvelu taas on joka kerta sinne yrittäessä ollut ruuhkautunut, arvioitu odotusaika 6 min. Hankalaksi tehty.
Kommentit (73)
Itse annoin laskujen mennä perintään niin irtisanoiva tilaukseni. Koin tämän tavan helpommaksi vaikka maksaakin parikymppiä ekstraa.
Joo niin on! Itse hairahduin ottamaan määräaikaisen tilauksen ja sitten kun halusin sen päättää, kun tilausaika oli lopussa ( ja tilaus muuttumassa jatkuvaksi) niin yritin perua ja se oli tehty todella hankalaksi.
Jonotin päivätolkulla kaikki ruokikset ym. sinne palveluun kun netissä ei ollut mahdollista irtisanoa. En enää ikinä tilaa sitä tästä syystä ja olen sen myös puhelinmyyjille sanonut jos tuputtavat. Ärsyttävää.
Lisäksi kun soittaa palveluun ja peruuttaa tilauksen, pyydetään selittämään syyt tähän ja tyrkyttää muita palveluja tai suostutella jatkamaa tilausta.
laittakaa meilillä peruutus, se siitä!
Ja jos lehti ei ole tullut, siitä ilmoittaminen on tehty tosi hankalaksi.
Ja jos soitat, sinä maksat puhelinlaskun :(
Vierailija kirjoitti:
laittakaa meilillä peruutus, se siitä!
Ei ole olemassa meiliosoitetta sitä varten. Sehän olisi liian helppoa.
Älkää höpiskö. Soittamalla peruin. Kysyivät miksi. Sanoin,että rahapula. Sillä siisti.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kun soittaa palveluun ja peruuttaa tilauksen, pyydetään selittämään syyt tähän ja tyrkyttää muita palveluja tai suostutella jatkamaa tilausta.
Mulle riitti kun tokaisin että oon persu niin eivät vaatineet enempää selityksiä. Asiakaspalvelija sanoi myös että laittaa samalla vaivalla markkinointieston ettei heidän myyjänsä tarjoile lehteä vastaisuudessa.
Oikeasti en ole persu mutta katsoin että tässä tapauksessa pieni maineenmenetys on sen arvoista.
Ite kans irtisanoin tilauksen viime viikolla. Puhelu kesti n. 12 minuuttia, josta 10 meni jonossa. Ei sen kummemmin kyselty syitä, sanoin vaan ettei tällä hetkellä oo tarvetta lehtitilaukselle.
kokeile tuota
Peruin sähköpostitse määräaikaisen tilauksen ennen sen muuttumista jatkuvaksi. Siitä huolimatta alkoi sähköpostitulva, jossa tilauspalvelu tms. ei ollut ymmärtävinään erittäin selkeää viestiä, että tilauksemme päättyy. "Oletteko todellakin...?" En vastannut viesteihin, koska en anna tuollaisen touhun kyykyttää itseäni ja pakottaa pelleilemään mukana. Sitten miestäni "jahdattiin" samalla asialla puhelimitse. Pirulliseen hommaan ne Hesarissa työmyyränsä pakottavat. Sanomattakin on selvää, ettemme lehteä enää tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kun soittaa palveluun ja peruuttaa tilauksen, pyydetään selittämään syyt tähän ja tyrkyttää muita palveluja tai suostutella jatkamaa tilausta.
Siinä kohtaa on jo aivan oikeutettua haistattaa vittua kyselijälle!
Kiitos tiedosta ap. Vuosia sitten kypsyin siihen, että tilaukst lopettaminen on tehty kiusallaan vaikeaksi ja päätin, etten enää tilaa Sanomien lehtiä. Nyt tiedän, että homma ei ole muuttunut helpommaksi, joten jatkan boikottiani.
Vierailija kirjoitti:
kokeile tuota
OmaSanoman sivuilta lainattuna: " Toistaiseksi ainoa tapa tilauksesi peruuttamiseksi on soittaa asiakaspalveluumme. "
Että kun siellä Sanoman konttorissa kuitenkin luette palstaa, voitteko lisätä jonkun osoitteen viralliseksi peruutuskeinoksi, kiitos.
Ne ylimääräisestä tilausjaksosta ja maksullisesta puhelusta saadut rahat, mitkä onnistuvat ehkä temppuilullaan vitkuttamaan, ovat tällekin konsernille tärkeämpiä kuin maine tai asiakastyytyväisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokeile tuota
OmaSanoman sivuilta lainattuna: " Toistaiseksi ainoa tapa tilauksesi peruuttamiseksi on soittaa asiakaspalveluumme. "
Että kun siellä Sanoman konttorissa kuitenkin luette palstaa, voitteko lisätä jonkun osoitteen viralliseksi peruutuskeinoksi, kiitos.
Ei tarvitse lisätä: olen säästänyt sievoiset summat rahaa vuosien mittaan, kun boikotin vuoksi en ole voinut tilata teiltä lehtiä.
T. 14
Älkää missään nimessä tilatko Helsingin sanomia
ainakin vuodesta 2017 on sama teksti ollut sivuilla
suoraa suurta kusetusta
itse piti ihan mennä paikanpäälle ei muuten onnistunut
*****
10.10.2019
Tilauksen peruuttaminen Oma Sanomassa ei ole teknisten syiden takia vielä valitettavasti mahdollista. Kehitämme parhaillaan palveluamme asian korjaamiseksi, mutta toistaiseksi ainoa tapa tilauksesi peruuttamiseksi on asiakaspalveluumme soittaminen.
Puheluiden hinnat:
* Puhelun hinta kaikkiin asiakaspalvelunumeroihimme on 8,4 senttiä per minuutti.
* Myös jonotus on maksullista.
* Keskimääräinen jonotusaika vaihtelee numerosta riippuen 1 ja 6 minuutin välillä.
* Puhelinpalvelumme saattaa ajoittain ruuhkautua etenkin maanantaisin ja perjantaisin.
* Tavoitat meidät parhaiten tiistaista torstaihin.
* Puheluiden hinta syntyy 100-prosenttisesti tietotoliikennekustannusten kattamisesta.
* Sanoma ei tee asiakaspalvelunumeroillaan lainkaan tuottoa.
* Palvelemme sinua kaikissa kanavissa.
* Voit koska tahansa lähestyä meitä myös maksutta sähköisellä lomakkeella ja saat vastauksen sähköpostiisi. Lisätietoja löydät täältä>>
* Tallennamme puhelut asiakaspalvelumme kehittämistä ja laadun tarkkailua, sekä erilaisia koulutustarkoituksia varten.
*****
Siinä mielessä Hesari on hauska, että se kyllä laskuttaa, vaikka lehteä ei tule. Meillä voi olla 2- 3 viikkoa niin, että lehteä ei tuoda, Hesari syyttää Postia ja Posti väittää, että he ovat syyttömiä. Maksu pitää silti maksaa. Nettilehti ei ole vaihtoehto, jo 80 km päässä Helsingistä netti ei välttämättä toimi.
Näinhän se on vähän kaikissa perinteisissä tilaustuotteissa.
Valita kuluttaja-asiamiehelle