Mikä on kaukaisin paikka, jonne tiedät jonkun menneen alle viikoksi?
Eli paikka olisi niin kaukana, ettei sinne ole järkevää mennä alle viikoksi.
Kommentit (37)
Hawaii taitaa olla kaukaisin. Konferenssikeikka ja kyllä vitutti että piti tulla takaisin saman tien eikä voinut jäädä saman tien edes viikonlopun yli.
Liittyy myös muihin, lentoliikenne saastuttaa ja turhaan taikka usein ei kannata turhaan matkustella.
Vierailija kirjoitti:
New York. Sinnehän ihan yleisesti tehdään noita pitkiä viikonloppureissuja, mutta itse en istuisi niin pitkään koneessa vain muutaman päivän matkan takia ja olisihan siellä näkemistä ja tekemistäkin paljon pitemmäksikin aikaa.
Riippuu mikä lasketaan pitkäksi viikonlopuksi, ei mun mielestä yhteensä n. 15h koneessa ole paha ollenkaan jos lähtee esim. torstaina ja tulee tiistain aamulennolla kotiin. Tietysti jos menee ekaa kertaa niin noi päivät valahtaa ihan "hukkaan", kokeneemmalle kävijälle on ihan ok.
Kuu. Reissu kokonaisuutena kesti kyllä yli viikon, mutta matkakohteessa itsessään oltiin vain tunteja. Oli kyllä työmatka, ei lomareissu. Oli silti kuulemma ihan jees juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miten nykypäivänä mennään vielä palaverin takia toiselle puolelle maapalloa?
Olen matkustanut Nykkiin 2 yöksi ja sitten takaisin.
Kyllähän niihin mennään. Kaikkia asioita ei ole helppoa tai käytännöllistä hoitaa videopalaverissa tms. ja monien asioiden tutkimien ja selvittely vaatii fyysista paikallaoloa. Kyse ei aina ole hyvää-päivää-kirvesvartta - jutustelusta pöydän ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
New York. Sinnehän ihan yleisesti tehdään noita pitkiä viikonloppureissuja, mutta itse en istuisi niin pitkään koneessa vain muutaman päivän matkan takia ja olisihan siellä näkemistä ja tekemistäkin paljon pitemmäksikin aikaa.
Riippuu mikä lasketaan pitkäksi viikonlopuksi, ei mun mielestä yhteensä n. 15h koneessa ole paha ollenkaan jos lähtee esim. torstaina ja tulee tiistain aamulennolla kotiin. Tietysti jos menee ekaa kertaa niin noi päivät valahtaa ihan "hukkaan", kokeneemmalle kävijälle on ihan ok.
No selvähän se on, että noita reissuja tekeville se 15h ilmeisesti on ok, mutta itselleni noin pitkät lennot ovat aika kidutusta (pitkät jalat, joten lentomatkailu on fyysistä tuskaa). En siis lähtisi muutama päivän takia. Ellei sitten olisi niin paljon ylimääräistä, että raaskisin mennä business -luokassa.
Ei Pariisi toki kaukana ole, mutta itse olen siellä käynyt niin, että itse kaupungissa olin noin kuusi tuntia. Ja ihan siis "lomamatkalle" menin, ei ollut mikään työkeikka tai muukaan erityishomma kyseessä. :D En edes ollut käynyt kaupungissa koskaan ennen, eli paikat eivät olleet tuttuja tms.
Noita (pitkän) viikonlopun pituisia Nykki-matkoja on tehnyt useampikin tuttava.
Ja kyllä sitä viikoksi (tai vähän alle viikoksi) on mennyt moni kaveri ja tuttu vaikka mihin maailman kolkkaan. Nykin lisäksi muualle Yhdysvaltoihin, Thaimaahan, Kiinaan... Ei minusta viikko ole nykypäivänä niin lyhyt aika, etteikö kannattaisi mennä ihan minne tahansa. Nykyään on niin hyvät matkustusmahdollisuudet, nopeat koneet, jouhevat siirtymiset ja muut liikkumiset, matkat ovat edullisia jne. Ei musta vaikka viisi yötä erityisen pöljää olisi yhtään missään kohteessa, vaikka tietenkin sitä pidempäänkin varmaan mielellään olisi, jos vaan voisi. :-)
Mä taas olen niin pöljä ja kokemushaluinen ihminen, että minusta nuo "päiväksi toiselle puolelle maailmaa" -tarinat kuulostavat niin ihanilta! Mahtavia muistoja, hauskoja kokemuksia. Ei aina tarvitse olla niin viimeisen päälle järkevä. :)
Mieheni on lentäjä ja käyn joskus hänen reissuillaan mukana. Kauimmaisin on Singapore. Perillä ollaan 24 h.
Kävin Berliinissä, 4 päivän reissu löl. Kaikki tutut (ja itsekkin olen) matkustaa ihan reilusti jonnekkin lämpöseen että toi on paras vastaus tähän :D
No siis nää jotkut jenkkijampat meni joskus 60-luvulla kuuhun ja oli sit sie perillä vaan jonku 2,5 h :P
Vierailija kirjoitti:
Miten nykypäivänä mennään vielä palaverin takia toiselle puolelle maapalloa?
Olen matkustanut Nykkiin 2 yöksi ja sitten takaisin.
Mun työ on teollisuudessa ja kyllä se käytännössä menee niin, että vaikka kymmenen miljoonan koneen takuupalaveri on ihan pakko pitää siellä paikan päällä. En minä ainakaan laita nimeäni paperiin jonkin videoneuvottellun perusteella, että joo, uskon että siinä on se vika, alennetaan kauppahintaa vaikka 50.000 e tms. Tästä syystä käyn mm. Kiinassa, Taiwanissa ja Vietnamissa usein ihan yhden palaverin vuoksi. Aikaa tähän palaa ja valmistelua. Lähden esim. su iltapäivällä ja palaan torstaina aamupäivällä. Olen siellä ma aamulla ja maanantaina organisaation sisäinen kokous, tiistaina asiakastapaaminen ja keskiviikkona kohti Suomea ja perillä sitten kohteesta riippuen ke tai to. Joskus on vielä jotain sisäsitä hässäkkää ja kotiin vasta perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on lentäjä ja käyn joskus hänen reissuillaan mukana. Kauimmaisin on Singapore. Perillä ollaan 24 h.
Kuuluttaako se sit silleen, että nyt lennämme 10 km:n korkeudessa ja nopeus 900 km/h ja vaimolle terkkuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluttaako se sit silleen, että nyt lennämme 10 km:n korkeudessa ja nopeus 900 km/h ja vaimolle terkkuja!
Ja miehen lepovuoron aikana kymppikerhoilemaan? Niillähän se sellaiset miehistön leposängytkin pitkillä lennoilla...
No jos välimatkassa mittaa, niin mies on joskus lähtenyt Helsingistä, käynyt palaverissa Singaporessa (=päivän työreissu) ja lentänyt Singaporesta San Fransiscoon päivän työreissulle ja sieltä sitten kotiin.
Itse olen ollut useamman kerran alle viikon reissuilla esim. New Yorkissa. Ei mielestäni mitenkään tavatonta saati hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No selvähän se on, että noita reissuja tekeville se 15h ilmeisesti on ok, mutta itselleni noin pitkät lennot ovat aika kidutusta (pitkät jalat, joten lentomatkailu on fyysistä tuskaa). En siis lähtisi muutama päivän takia. Ellei sitten olisi niin paljon ylimääräistä, että raaskisin mennä business -luokassa.
Pitkät jalat niin lentomatkailu on fyysistä tuskaa? Kuinka pitkä ne sun jalat oikein on?Tällä logiikalla vain kääpiöt voivat lentää kivuitta.
Lomamatkoista: neljän päivän matka Intiaan tai New Yorkiin.