Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anarkistit - kertokaas mikä siinä anarkiassa on niin hienoa?

Vierailija
26.06.2017 |

...jotta selviää meille muillekin?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaus on hienointa. Jeesun oli anarkisti, taiteilijat ovat anarkisteja, yrittäjät ja keksijät ovat anarkisteja. 

Perustele. Minä nimittäin olen taiteilija ja kaukana mistään anarkistista - enkä todellakaan voi kuin halveksua sellaisia, jotka vahingoittavat eläimiä ja ihmisten omaisuutta tai käyvät ihmisten kimppuun koska he ovat eri mieltä kuin te.

Eivät kaikki anarkistit ole mitään väkivaltaisia. Kysehän on siitä ettei kunnioita eikä halua olla osa yhteiskuntaa. Kokonaan erossa siitä on vaikea kyllä elää nykypäivänä.

Vierailija
22/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaus on hienointa. Jeesun oli anarkisti, taiteilijat ovat anarkisteja, yrittäjät ja keksijät ovat anarkisteja. 

Perustele. Minä nimittäin olen taiteilija ja kaukana mistään anarkistista - enkä todellakaan voi kuin halveksua sellaisia, jotka vahingoittavat eläimiä ja ihmisten omaisuutta tai käyvät ihmisten kimppuun koska he ovat eri mieltä kuin te.

Anarkistit eivät ole yhtenäinen ryhmä ja anarkismin nimissä toimii aika paljon erilaisia porukoita joilla voi yhteistä olla suunnilleen yhtä paljon kuin persuilla ja vihreillä. Anarkismin eri suuntaukset poikkeaa voimakkaasti toisistaan.

Tunnen paljon anarkisteja. En silti tunne suunnilleen yhtäkään, jotka käyttäisivät väkivaltaa. Pienen porukan toilailut yleistetään taas koskemaan isompaa ryhmää joilla ei välttämättä ole mitään yhteistä tai tekemistä keskenään, mutta se nyt on ihan tuttua. Jostain syystä jotkut ihmiset, jotka kuitenkin vastustavat rasismia, ihan surutta harjoittavat anarkisteihin tätä samaa ajattelutapaa jossa yksi idiootti saa luvan edustaa koko ihmisryhmää.

Jos olet huolestunut siitä että aatekaverisi pilaavat maineesi niin kannattaa

a: irtisanoutua selkeästi heidän aatteestaan ja tekemisistään

b: omalta osaltasi toimia siten että väärin toimivat tietävät tekevänsä väärin ja sitä ei hyväksytä

c: jos muu ei auta niin irtisanoudu koko liikkeestä ja paranna maailmaa jollain muulla nimikkeellä joka ei ole sidottu vanhaan

Homma ei toimi siten että leikit rauhassa anarkistia ja samalla katsot passiivisena vierestä sitä kun kaverisi riehuvat ja harjoittavat väkivaltaa ja hajottavat paikkoja. Jos et itse tee aatekavereidesi väärälle toiminnalle mitään niin tosiasiassa silloin hyväksyt aatekavereidesi toimet ja siten ansaitset sen maineen jonka riehuvat kaverisi sinulle luovat.

Tämä pätee niin anarkisteihin kuin hommapersuihin kuin moneen muuhunkin aatesuuntaan.

Jännä muuten että Soini näyttää saavan eniten paskaa niskaansa (myös vasemmistosta) nyt kun Soini on selkeästi irtisanoutunut ja irtaantunut niistä halla-ahon porukoista joista Soinin on vaadittu irtisanoutuvan vuosikausia. Halla-Ahosta taas tuli samassa kiepauksessa täysin kelvollinen kumppani poliittiselle yhteistyölle. Tämmöiset poliittiset arvokuperkeikat eivät hirveästi nosta luottamusta tiettyjen aatesuuntien politiikantekemiselle mutta tämä menee pahasti ot ketjun aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anarkistit eivät ole yhtenäinen ryhmä ja anarkismin nimissä toimii aika paljon erilaisia porukoita joilla voi yhteistä olla suunnilleen yhtä paljon kuin persuilla ja vihreillä. Anarkismin eri suuntaukset poikkeaa voimakkaasti toisistaan.

Tunnen paljon anarkisteja. En silti tunne suunnilleen yhtäkään, jotka käyttäisivät väkivaltaa. Pienen porukan toilailut yleistetään taas koskemaan isompaa ryhmää joilla ei välttämättä ole mitään yhteistä tai tekemistä keskenään, mutta se nyt on ihan tuttua. Jostain syystä jotkut ihmiset, jotka kuitenkin vastustavat rasismia, ihan surutta harjoittavat anarkisteihin tätä samaa ajattelutapaa jossa yksi idiootti saa luvan edustaa koko ihmisryhmää.

b: omalta osaltasi toimia siten että väärin toimivat tietävät tekevänsä väärin ja sitä ei hyväksytä

c: jos muu ei auta niin irtisanoudu koko liikkeestä ja paranna maailmaa jollain muulla nimikkeellä joka ei ole sidottu vanhaan

Homma ei toimi siten että leikit rauhassa anarkistia ja samalla katsot passiivisena vierestä sitä kun kaverisi riehuvat ja harjoittavat väkivaltaa ja hajottavat paikkoja. Jos et itse tee aatekavereidesi väärälle toiminnalle mitään niin tosiasiassa silloin hyväksyt aatekavereidesi toimet ja siten ansaitset sen maineen jonka riehuvat kaverisi sinulle luovat.

Tämä pätee niin anarkisteihin kuin hommapersuihin kuin moneen muuhunkin aatesuuntaan.

Jännä muuten että Soini näyttää saavan eniten paskaa niskaansa (myös vasemmistosta) nyt kun Soini on selkeästi irtisanoutunut ja irtaantunut niistä halla-ahon porukoista joista Soinin on vaadittu irtisanoutuvan vuosikausia. Halla-Ahosta taas tuli samassa kiepauksessa täysin kelvollinen kumppani poliittiselle yhteistyölle. Tämmöiset poliittiset arvokuperkeikat eivät hirveästi nosta luottamusta tiettyjen aatesuuntien politiikantekemiselle mutta tämä menee pahasti ot ketjun aiheesta.

Höpöhöpö. Kuka tahansa voi kutsua itseään miksi tahansa eikä minun tarvitse siihen puuttua sen enempää kuin sinunkaan.

Vierailija
24/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://Systeemi palvelee myös minua, en ole rikas. Olen saanut päivähoidon, koulutuksen, terveydenhuollon, sosiaalituen ja muita palveluja sekä turvaa. Olen tyytyväinen yhteiskuntaan ja sen sääntöihin vaikka eivät ne täydellisiä ole.

Et sinä mitään ole saanut vaan maksat kaikesta veroissa. Suomessa on jo käytännössä tasaverotus sillä vain valtionvero on progressivinen. Kapitalistit maksavat kymmenien ja satojen miljoonien tuloista vain kevyen pääomatuloveron ja osingoista osa on verovapaita. Kiinteistöveroa ollaan korottamassa rajusti mikä nostaa tavallisten palkansaajien verotaakkaa ja on käytännössä keskiluokan omaisuuden sosialisointia valtiolle.

Suurin poliittinen virhe mitä viimevuosisadalla on tehty on pääomien liikkumisen vapauttaminen. Se on kapitalistien kapina yleistä äänioikeutta vastaan jolloin pääomatulotkin joutuivat progressiivisen verotuksen alle.

Vierailija
25/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kuka tahansa voi kutsua itseään miksi tahansa eikä minun tarvitse siihen puuttua sen enempää kuin sinunkaan.

Tuo pätee sitten varmaan uusnatsistiseen liikkeeseen liittyviinkin eli sielläkin voi olla jäsenenä porukkaa joka vaan hengailee kavereiden kanssa ja jotka voivat vaatia ettei heitä kutsuta uusnatsistisiksi?

Samat standardid kaikille, sorry mutta näin se toimii, jos roikut anarkistiporukoissa niin ne väkivaltaisemmat ryhmittymänne määrittävät maineenne jos ette heitä näitä ulos liikkeestä.

Vierailija
26/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://Systeemi palvelee myös minua, en ole rikas. Olen saanut päivähoidon, koulutuksen, terveydenhuollon, sosiaalituen ja muita palveluja sekä turvaa. Olen tyytyväinen yhteiskuntaan ja sen sääntöihin vaikka eivät ne täydellisiä ole.

Et sinä mitään ole saanut vaan maksat kaikesta veroissa. Suomessa on jo käytännössä tasaverotus sillä vain valtionvero on progressivinen. Kapitalistit maksavat kymmenien ja satojen miljoonien tuloista vain kevyen pääomatuloveron ja osingoista osa on verovapaita. Kiinteistöveroa ollaan korottamassa rajusti mikä nostaa tavallisten palkansaajien verotaakkaa ja on käytännössä keskiluokan omaisuuden sosialisointia valtiolle.

Suurin poliittinen virhe mitä viimevuosisadalla on tehty on pääomien liikkumisen vapauttaminen. Se on kapitalistien kapina yleistä äänioikeutta vastaan jolloin pääomatulotkin joutuivat progressiivisen verotuksen alle.

Pitäiskö heitä rankaista korkeammalla verotuksella vain siksi että tekevät asiat paremmin kuin muut?

Vierailija
27/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut kunnollisia vastauksia kysymyksiin. Onko tässä siis kyse vain siitä, että pääasia on, että vastustetaan vaan kaikkea mitä kadehditaan, koska itsellä on paha olla?

Vierailija
28/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkismi on ainoa poliittinen idelogia, joka ei ole rakentanut keskitysleirejä.

Vierailija
29/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole tullut kunnollisia vastauksia kysymyksiin. Onko tässä siis kyse vain siitä, että pääasia on, että vastustetaan vaan kaikkea mitä kadehditaan, koska itsellä on paha olla?

Eiks tämä ole se maahanmuuttovastaisten päällimmäinen ajatus. Ollaan kateellisia jopa ulkomailta saapuville joilla ei ole mitään.

Vierailija
30/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on pääsääntöisesti ja aktiivisimmalta osaltaan poliittinen liike. Se on oikeastaan samaa vanhaa muinaisvasemmistolaista antikapitalismi, antivirkavalta ja prorahanjako -aatetta jota kommunismikin oli muinoin. Kommunismin syntyhistoriaan ja aatteeseenkin liittyi vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen horjuttaminen vaikka väkivalloin jotta uusi työläisparatiisi voidaan synnyttää.

Vierailija
31/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkia on pyllystä,sieltä se tulee ja haisee pahalta.

Vierailija
32/59 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tämä ole se maahanmuuttovastaisten päällimmäinen ajatus. Ollaan kateellisia jopa ulkomailta saapuville joilla ei ole mitään.

Anarkistit tuntuvat olevan hyvin kantaväestövastaista porukkaa, kaikesta mahdollisesta syytetään pahaa valkoista miestä. Olisi ihan mielenkiintoista tietää miten iso osa uusnatseista ja anarkisteista on entisiä koulukiusattuja joilla on jäänyt kouluvuosien vihavaihde päälle.

Vierailija
33/59 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon anarkisteja. En silti tunne suunnilleen yhtäkään, jotka käyttäisivät väkivaltaa. Pienen porukan toilailut yleistetään taas koskemaa

eli vapautta

Vierailija
34/59 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisanarkia on poliittista anarkiaa eikä oikeasti anarkiaa ollenkaan.

Niin. Laumasieluisuutta ja huomiohuoruutta. Typeryyttä ja laiskuutta älyllisesti itse edes perehtyä laajaan kokonaisuuteen yhtään mitään. Pössyissään huutamassa ja provosoimassa (epäonnistuneesti) rauhanomaisten erimielisten joukkoja. Pää sekaisin vandalisoimassa ja tuhoamassa yhteistä omaisuutta. Suomessa. Ja muuallakin.

Vierailija
35/59 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet, dekadenssi ja laittomuus.

Vierailija
36/59 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan libertanismia ja "nightwatch" -yhteiskuntaa. Ironisesti se ei miellytä anarkisteja, vaikka tavoitteena on purkaa kaikki valtiojohtoinen (turva)rakenne aivan minimiin.

Ehkä koska nämä leikkianaekistit eivät pärjäisi aidossa vahvin voittaa -mallissa.

Vierailija
37/59 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan libertanismia ja "nightwatch" -yhteiskuntaa. Ironisesti se ei miellytä anarkisteja, vaikka tavoitteena on purkaa kaikki valtiojohtoinen (turva)rakenne aivan minimiin.

Ehkä koska nämä leikkianaekistit eivät pärjäisi aidossa vahvin voittaa -mallissa.

Puhut kuin yhteiskunta olisi joku ihmistä isompi kaikkivoipainen entineetti, jonka takia ihmiset toimivat sen säännöillä. Taitaa kuitenkin olla niin, että yhteiskunta on ihmisten luomus.

Sun itsesi kannalta on tosiaan vain hyvä juttu, että eletään nykyisessä järjestelmässä.

Vierailija
38/59 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyse on moraalista ja oikeudenmukaisuudesta. Onnenonkijoille maailman ääristä annetaan sama tai enemmän, kuin niille, jotka on monessa polvessa tehneet paljon. Kyse on oman kulttuurin säilymisestä, joka täysin uniikkia. On täysi vapaus varallisuudesta riippumatta tutustua muihin kulttuureihin "etänä". Matkustelemalla ja/tai verkon kautta.

Vierailija
39/59 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa vastustaa erilaisuutta ja olla toisenlainen!!

Säästää myös kustannuksia veronmaksajilta, kun ei kutsu tiepalvelua vaan siirtää itse raadon pois tieltä sivuun.

Vierailija
40/59 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voi testata nykyään ihan kehässäkn että kuka pärjää ja kuka ei pärjää. Susta ei ole sellaiseen haasteeseen. Länkytät täällä vain turpaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi