Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani menee amikseen lukion jälkeen!

Vierailija
26.06.2017 |

Enpä olisi uskonut, miksi hän päätti valita noin? Hän on aina ollut hyvä oppimaan ja kyvyt varmasti riittäisivät korkeammallekin. Tänään ihan yhtäkkiä ilmoitti että syksyllä menee sitten amikseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha provo uusissa vaatteissa. Mihin jäi se ku pikkuveli aiko amikseen ja sitä koko suku kauhisteli?

Vierailija
2/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennytkään, että on mahdollista opiskella kaksi saman tason tutkintoa. Onnea pojalle valitsemallaan tiellä ja toivottavasti saa itselleen mieleisensä ammatin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse lukion jälkeen amiksen, ja syynä ihan se, etten päässyt ensiyrittämällä jatko-opintoihin. Mieluummin menin kouluun, kuin töihin.

Valmistuin amiksesta kahdessa vuodessa, ja nykyään olen yliopistossa haluamallani alalla. Kesä- ja osa-aikatöitä saanut hyvin juurikin amiksen papereilla.

Vierailija
4/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin kaveri meni lukion jälkeen amikseen. Osa miettimään jatkoa, osa kun ei päässyt haluamaansa yliopistoon, joku tajusi lukiossa haluavansa tekeviin hommiin, joku taktikoi saavansa paremmin opintojen oheen töitä hankkimalla koulutusta (toimi). Suuri osa meni myöhemmin jatko-opintoihin.

Vierailija
5/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiennytkään, että on mahdollista opiskella kaksi saman tason tutkintoa. Onnea pojalle valitsemallaan tiellä ja toivottavasti saa itselleen mieleisensä ammatin.

Voihan yliopistotutkintojakin (ja amk) suorittaa useamman.

Vierailija
6/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse lukion jälkeen amiksen, ja syynä ihan se, etten päässyt ensiyrittämällä jatko-opintoihin. Mieluummin menin kouluun, kuin töihin.

Valmistuin amiksesta kahdessa vuodessa, ja nykyään olen yliopistossa haluamallani alalla. Kesä- ja osa-aikatöitä saanut hyvin juurikin amiksen papereilla.

Kieltämättä hyvä strategia.

Vierailija
7/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikouluissa on yo-pohjaisia linjoja.

Vierailija
8/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kävin lukion jälkeen ammattikoulun kahteen vuoteen ja sitten silloiseen Tekuun insinöörilinjalle.

Vierailija
9/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suunnitelma nuorella.

Vierailija
10/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea. Ehdotan tuota omalle lapselleni jos ei pääse haluamaansa paikkaan suoraan.

Vierailija
11/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhistus, taisi olla totaalinen moka käydä aikuisamitsu 10 vuotta sen jälkeen kun olin saanut DI:n paperit...

Vierailija
12/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei pääse yliopistoon.

Vierailija
13/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh!

Vierailija
14/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei pääse yliopistoon.

Tyhmät ei pääse. Eikä pidäkään. Amis on juuri niille tyhmille.

Vierailija
15/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa poika oli käynyt jo lukion. Mutta et ole koskaan kuullut kaksoistutkinnosta? Amis ja lukio samaan aikaan.

Vierailija
16/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, tosin minä aikanaan halusin töihin ja sinne ei ollut pelkillä lukiopapereilla asiaa. Perustin perheen ja maksoin asuntolainan pois, ne tavalliset kuviot. Valmistun yliopistosta ensi vuonna, alle nelikymppisenä. Työelämään ei ole enää mikään kiire palata.

Vierailija
17/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi menee amikseen lukion jälkeen!

Vierailija
18/22 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'

On mahdollista. Amiksessa ei tarvii yo-pohjaisena tehdä yhteisiä opintoja sitten. Fiksu valinta monellakin alalla, ja siitä voi sitten jatkaa amk:hon samalle alalle.

Vierailija
19/22 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin amiksen lukion jälkeen, vaikka lukupäätä on aina ollut, kirjoitin E:n paperit, ja ka. oli 9,1. Miksikö? Koska kiinnostusta oli sellaista alaa kohtaan, jota ei opeteta yliopistoissa tai AMK:issa. Lukio oli silti todella hyödyllinen pohja koulutukselle - ja muutenkin hyödyllinen elämässä.

Vierailija
20/22 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on yleissivistävä koulu. Fiksu lapsi sinulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi