Olen niin täynnä noita lomasäästä ja Suomen kesän ilmastosta valittajia! Sää on sellainen kuin on ja sillä mennään!
Mitä sitten, jos joskus on ollut tähän aikaan vuodesta lämpimät uimavedet ja +26 C! No nyt ei ole! Nyt on toisenlainen kesä! Lopettakaa se täysin turha valittaminen!!!
Kommentit (37)
Muuten ei olisi työpaikoilla puheenaiheita. Säästä valittaminen "hirvee sää, muka kesä!" ja kesälomasään povailu etukäteen "voi kun nämä sateet loppuisi ennen mun lomaa" sekä kesäloman jälkeen kesälomasään puiminen "olipas huonot lomasäät" ovat olennainen osa työssäkäyntiä kesäisin.
Sitä jos hyvää säätä odottelee niin jää asiat hoitamatta.
Sää on mikä on, shit happens.
Mun kaveri on jo viikkotolkulla suoltanut säävalitusta ihan kuin Suomen kesäsää olisi joku henkilökohtainen loukkaus hänen ihmisyyttään vastaan, kun ei edes kaunista ja lämmintä kesäsäätä hänelle suoda. Miksi me suomalaiset liioittelemme ja paisuttelemme kaikkea niin kamalasti?
Kyllähän se nyt v*tuttaa, jos on kuukausia sitten suunnitellut menevänsä johonkin itselle tärkeään ulkoilmatapahtumaan ja sitten sataa kaatamalla vettä. Koko kauan odotettu päivä on täysin pilalla typerän kesäsään takia.
Mua suututtaa kaikki, jotka valittaa säästä valittajista! Täysin turhaa. Nauti itse kylmästä ja sateisesta säästä ja anna muiden valittaa siitä.
No. Minä vihaan talvea ja kylmää jo ihan senkin takia, että kylmä ja kuiva talvi-ilma saa ihoni kuivaksi ja joudun rasvailemaan sitä jatkuvasti. Pelkkä kylmä ilma tekee saman, vaikka muuten nyt onkin satanut ihan kiitettävästi.
Tykkään kesäisin lenkkeillä ja pyöräillä, lukea pihalla auringossa kirjaa, olla ulkona. Kylmällä ja sateella se on lähinnä selviytymistä ja "asennekysymys". En nauti märistä kirjoista, enkä lätäköissä hyppimisestä, enkä todellakaan lähde pitkille pyörälenkeille sateeseen varustautuneena. Hirveän kiva polkea 20 kilometriä, kastua läpimäräksi kivassa kuurosateessa ja polkea vielä seuraavat 20 kilometriä kotiin märkänä siinä viimassa. Vilustuminen taattu.
Joo. Kesä ei ole vielä edes alkanut, on vain tällainen kylmä ja sateinen myöhäiskevät. Kesä alkaa huomenna, kun lähden kuukaudeksi Espanjaan. Ei takuulla ole kylmä.
Mutta kun sen ei tarvis olla tällainen!!
Vois olla +30, aurinkoa ja pilvetöntä.
Mä ainakin vali vali valitan vaikka koko kesän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua suututtaa kaikki, jotka valittaa säästä valittajista! Täysin turhaa. Nauti itse kylmästä ja sateisesta säästä ja anna muiden valittaa siitä.
Idiootti. Eihän tästä kukaan nauti, mutta tuo valittaminen on täysin turhaa ja aiheuttaa vielä enemmän ahdistusta. Joo on paska sää, mutta näillä mennään. Jos siitä pitää koko ajan itkeä niin muuttakaa jonnekin lämpimämpään, ihan kuin tämä tulisi joka vuosi jotenkin suurena yllätyksenä että Suomessa nyt saattaa olla vähän huono sää kesälläkin.
Ei se valitus säätä muuta, mutta kyllä suomalainenkin saa näyttää tunteensa. Ei tarvitse hymyillä väkinäisesti ja tyytyä surkeaan keliin. Saa sanoa ihan suoraan: "P*rrrrkele, nyt alkaa tää vesisade v*tuttamaan!".
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se nyt v*tuttaa, jos on kuukausia sitten suunnitellut menevänsä johonkin itselle tärkeään ulkoilmatapahtumaan ja sitten sataa kaatamalla vettä. Koko kauan odotettu päivä on täysin pilalla typerän kesäsään takia.
Onhan se tiedossa jo suunnitellessa, että saattaa sataa. Miksi siitä mieltänsä pahottaa.
Päättäjät vielä lähettävät rahamme etelä-eurooppaan vaikka heillä on ihana sää IHAN JOKA VUOSI!!!!!!!!!
Täällä pitää tehdä pitkää päivää paskassa säässä ja päättäjät ottaa rahat ja jakaa ne hevon vitt*un.
Mua itseäni tympäisi penskana, että kesälomat olivat säiden kannalta huonoimpaan aikaan. Kesähän alkaa pohjoismaissa yleensä vasta heinäkuussa, ja on parhaimmillaan koulun alun aikaan.
Lämpimät syksyt ovat myös ihania! 2013 oli viimeksi sellainen ja onneksi sain lomailla tuolloin.
Miksi siitä ei saisi valittaa. Paska keli ja sillä hyvä. Olisi kiva lomalla saada olla ulkona t-paidassa eikä tuulitakissa, olisi kiva grillata kun ei sataisi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tiedossa jo suunnitellessa, että saattaa sataa. Miksi siitä mieltänsä pahottaa.
No tota. Voin kertoa, jos sinulla ei ole kokemusta. Se fiilis, kun aurinko paistaa, on lämmin, kesävaatteet päällä, ihmiset iloisia, voi olla rennosti ulkona. Se on luksusta.
Sitten se fiilis, kun vettä sataa, on koleaa, ihmiset allapäin, takkia päälle, ei voi olla ulkona rennosti. Tämä jälkimmäinen on miljoona kertaa enemmän p*rseestä.
Kumpi tahansa noista on mahdollinen. Jos jälkimmäinen tapahtuu, minua v*tuttaa suunnattomasti. Ihan aiheesta.
Minua ärsyttää itseäni jatkuva kylmyys. Mitä siihen sanotaan? "Laita enemmän vaatetta päälle". Mutta tiedättekö mikä sitten ärsytää? Se on se syy miksi vihaan talvea. Koska niitä vaatteita pitää aina olla yllä niin monta kerrosta että se niiden paljous alkaa ahistamaan. Kesän kuuluisi olla lämmin joten siksi joka kesä sitä toivon. Että voisin edes sen pienen hetken vuodesta olla tuntematta ahdistusta siitä että täytyy pitää vaatteita yllä. Satakoot vaikka vettä koko kesän, I dont care! Kunhan olisi muuten lämmin. :/
Mikä valitus? Nythän on ollut ihan erinomaiset kesäsäät. +20 astetta lämmintä ja puolipilvistä poutasäätä. Ainakaan sade ei ole ollut riesana kun koko kevään ja kesän aikana on ollut vain kolme sadepäivää.
Mä ainakin nautin raikkaasta sadesäästä. Meillä ulkoilaan aina sadepäivinä, helteellä ei yleensä jakseta lähteä ulos vaan tehdään sisäleikkejä ja rästiin jääneitä kotitöitä. Sateen ropina tuulitakin huppuun on ihanan rentouttavaa :-)
No...olen ollut vkon lomalla ja 5 päivänä olen lenkkeillessäni tai muuten vain autottomasti liikkuessani kastunut. Täysin tai osittain. Vituttaahan se.
Annas olla jos sattuu edes kolme hellepäivää. Siitä se valitus vasta alkaa, syyllistetään niitä jotka nauttivat helteistä, ihan kuin astmaatikon elämä helpottuis siitä, että kaikki inhoaa hellettä.
Mä valitan estoitta, kolmas kesä peräkkäin tätä sontaa ja tänä vuonna toukokuussakin satoi vielä lunta, että nyt meni jo kevätkin päin sitä.
Ensin oli kuiva syksy, sitten vähäluminen talvi ja päälle harvinaisen kuiva kevät. Toivottavasti vihdoinkin tulisi vähän pidempi sadekausi ja muutama kunnon sadepäivä eikä vain sellaisia tihkuripsauksia joita on nyt ollut.
No siis onhan se ikävää jos vettä sataa, mutta itse ratkaisin ongelman lähtemällä ulkomaille aurinkoon. :)