Olen niin täynnä noita lomasäästä ja Suomen kesän ilmastosta valittajia! Sää on sellainen kuin on ja sillä mennään!
Mitä sitten, jos joskus on ollut tähän aikaan vuodesta lämpimät uimavedet ja +26 C! No nyt ei ole! Nyt on toisenlainen kesä! Lopettakaa se täysin turha valittaminen!!!
Kommentit (37)
No vähän mullakin otti hermoon kevään myöhästyminen, mutta mitä kesään tulee niin tykkään kyllä sadepäivistä ja harmaasta kelistä muutenkin. Siitä en tykkää jos asteita on alle +15 (siis kesällä).
Jos mulla jotain kesäsuunnitelmia on, toki niille päiville toivoisin hyvää keliä. Mutta muuten ihan sama. :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sen ei tarvis olla tällainen!!
Vois olla +30, aurinkoa ja pilvetöntä.
Mä ainakin vali vali valitan vaikka koko kesän!
Monen muunkaan asian ei tarvis olla niin kuin se on, mutta sää on sellainen juttu, että sitä ei voi itse noin vain muuksi muuttaa, joten valittaminen säästä on älyttömän typerää. Säätilaan voi sopeutua ja opetella nauttimaan elämästä ja kesästä myös muulloin kuin siinä itselleen optimaalisessa helteessä ja auringon paisteessa.
Johtuneeko tämä säästä valittaminen siitä, että täydellisyyden tavoittelu on lisääntynyt, ja silloin ei kelpaa mikään muu kuin esim. tuo +30 astetta, eikä muun laisessa säässä enää osata olla, koska on muka niin hankalaa?
Tässä ketjussa palstalla joka päivä pyörivä on hoksannut, että sillä ei ole väliä, kirjoittaako tänne ulkona vai sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Annas olla jos sattuu edes kolme hellepäivää. Siitä se valitus vasta alkaa, syyllistetään niitä jotka nauttivat helteistä, ihan kuin astmaatikon elämä helpottuis siitä, että kaikki inhoaa hellettä.
Mä valitan estoitta, kolmas kesä peräkkäin tätä sontaa ja tänä vuonnay toukokuussakin satoi vielä lunta, että nyt meni jo kevätkin päin sitä.
Helteestä valittaminen on aivan yhtä sallittua kuin valittaminen kylmästä ja sateesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas olla jos sattuu edes kolme hellepäivää. Siitä se valitus vasta alkaa, syyllistetään niitä jotka nauttivat helteistä, ihan kuin astmaatikon elämä helpottuis siitä, että kaikki inhoaa hellettä.
Mä valitan estoitta, kolmas kesä peräkkäin tätä sontaa ja tänä vuonnay toukokuussakin satoi vielä lunta, että nyt meni jo kevätkin päin sitä.
Helteestä valittaminen on aivan yhtä sallittua kuin valittaminen kylmästä ja sateesta.
Niin munkin mielestä. Ap haluaisi suitsia kylmästä ja sateesta valittamisen.
Sitäpaitsi, Suomessa on hellettä niin naurettavan harvoin ja lyhyen aikaa, että tuntuu se hölmöltä valittaa siitä. Kylmyyttä ja sadetta täällä kyllä riittää ja joskus tulee vaan mitta täyteen. Mä en ainakaan aio vanhuuttaani täällä Islanti-ilmastossa viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua suututtaa kaikki, jotka valittaa säästä valittajista! Täysin turhaa. Nauti itse kylmästä ja sateisesta säästä ja anna muiden valittaa siitä.
Idiootti. Eihän tästä kukaan nauti, mutta tuo valittaminen on täysin turhaa ja aiheuttaa vielä enemmän ahdistusta. Joo on paska sää, mutta näillä mennään. Jos siitä pitää koko ajan itkeä niin muuttakaa jonnekin lämpimämpään, ihan kuin tämä tulisi joka vuosi jotenkin suurena yllätyksenä että Suomessa nyt saattaa olla vähän huono sää kesälläkin.
Ilmiannoin asiattoman viestisi.
No voi kyynel. Kylläpä nyt yöunet varmasti menee. Mene sinä valittamaan säästä.
Minun mielestä sää on kylmä silloin kun tarvitsen toppatakkia. Asun Etelä-Suomessa ja maaliskuussa viimeksi olen tarvinut toppavaatteita. Siitä asti on menty kevyellä kevättakilla joka nyt on vaihtunut ohuempaan tuulitakkiin. Joten lämpötilan puolesta ei ole valittamista. Sadepäiviäkin on ollut hyvin niukasti ja nekin vähät vain pieniä kuurosateita joten sää on ollut ihan ok.
Onhan sitä muutakin tekemistä lomalla kuin vain löhöä leposohvassa aurinkoa ottamassa. Tunnen ihmisiä jotka tarkoituksella pitvät lomansa touko- tai syyskuussa koska silloin ei ole helteitä.
Valitan, koska en halua pukea lapselleni kumisaappaita ja sadehaalaria leikkipuistoon kesäkuussa!
Valitan, koska en halua ostella mansikoita torilta nahkatakki päällä, sateenvarjo kädessä ja kylmästä täristen.
Valitan, koska lapset haluaisivat rannalle ja valittavat minulle kun eivät pääse
KOHTA ALKAA SYYSSATEET JA KYLMYYS, MITÄ SEURAA RÄNTÄ JA PAKKASET. ONKO LIIKAA VAADITTUA VÄHÄN LÄMPÖÄ?
Olen aamukuudesta asti erotellut sisaruksia, jotka tappelevat koska heillä on tylsää! kaverit reissussa ja sateen takia emme voi lähteä biitsille tai leikkipuistoon, sisäleikkipaikkoja täällä ei ole.
Helppohan niiden on hymistellä, joilla on rahaa lähteä etelään tai HopLop joka nurkan takana...
No lapset nyt rakastaa sadeleikkejä. Siksi mekin puetaan pikkuväki pihalle päiväkodissa, vaikka inhotaankin sateessa ulkoilua itse.
Minustakin yltiöpäinen säästä valittaminen on hassua. Harva nauttii kylmästä ja sateesta, mutta miksi antaa sen vaikuttaa omaan mielialaansa niin paljon, että täytyy dramaattisesti huokailla loman olevan pilalla? En voi käsittää niitä, jotka jaksavat sään takia olla naama nurinpäin. Tällainen raskas ihmistyyppi varmaan keksii valittamista riippumatta siitä, miten asiat ovat, koska lasinsa on aina puolityhjä.
Vierailija kirjoitti:
No lapset nyt rakastaa sadeleikkejä. Siksi mekin puetaan pikkuväki pihalle päiväkodissa, vaikka inhotaankin sateessa ulkoilua itse.
Näinhän se on. Välillä ottaa tosissaan päähän kun omat ulkoilupuvut ovat jo läpimärkinä mutta lapsilla on hauskaa eikä voida sisään tulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä ei saisi valittaa. Paska keli ja sillä hyvä. Olisi kiva lomalla saada olla ulkona t-paidassa eikä tuulitakissa, olisi kiva grillata kun ei sataisi jne.
Me grillataan lasitetulla parvekkeella läpi talven, joten ei tule kohtuutonta suorituspakkoa lyhyelle kesälle :-)
Vierailija kirjoitti:
No siis onhan se ikävää jos vettä sataa, mutta itse ratkaisin ongelman lähtemällä ulkomaille aurinkoon. :)
Täysin aivotonta rahan tuhlausta kun ne matkarahat voi laittaa osakkeisiinkin. Minä laitan saunan päälle, jos haluan lämpöä.
Miksei muka uimarannalle voi mennä sateella? Silloinhan on mitä parhaat kelit tehdä kaiken maailman vallihautoja ja täyttää ne vedellä! Ja jos ei halua laittaa lapsille kurahaalaria leikkipuistoon, niin uimakamat päälle sadekelillä. Aikansa luttaa siellä lätäköissä ja sitten haluaa jo kotiin lämmittelemään :-)
Ap valittaa muiden valittamisesta, on valittajien valittaja eli vähintään tuplasti pahempi.. Lässynlää ja sillä mennään on muuten eräs tyhjä trendipelletermi, joka leviää ärsyttävällä vauhdilla somesopuleiden joukossa.
Mä en kanssa jaksa valitusta. Sää on mikä on. Jotkut on niin mahtavia ihmisiä, että säätkin muuttuu heidän työaikojensa mukaan. " Kun työt alkaa, niin varmaan tulee helle"....vali vali. Jos kannustaa lähtemään ulkomaille, "en oo niin hyvässä asemassa että ois varaa". No voi voi. Kukin tehköön sitten tilanteensa mukaan, mutta voi sitä lomailla sateessakin.