Koko elämä ihan sotkussa, ja voimat on ihan loppu
Vastoinkäymisiä vastoinkäymisten perään. Erosin pitkästä suhteesta, jouduin muuttaa pienempään asuntoon ja rahat ovat tiukilla. Terveyskin reistaa. Siskoni kanssa tuli välirikko, joka on ollut mulle ainoa ystävä. Hän on ollut mulle tosi tärkeä, mutta nyt mulla ei ole ketään joka tukisi. Tuttavia on, mutta en halua heitä kuormittaa ongelmillani tai muutenkaan avautua. Hajonneen parisuhteen myötä romuttuivat haaveet rakkaudesta, luulin että hän olisi ollut se oikea. En jaksa enää edes yrittää ratkoa ongelmia tai tehdä niiden eteen mitän, kun kaikki mitä yritän, nousee seinä pystyyn. On niin kovin yksinäistäkin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jugurtti kirjoitti:
Yritä saada välit omalta osaltasi kuntoon siskosi kanssa, pyydä ja anna anteeksi. Vaikkei siskosi lämpenisi vielä, niin myöhemmin hän voi niin tehdä jos ojennat nyt kätesi.
Tätä olen miettinyt, mutta siskoni loukkasi minua todella pahoin. Vaikea tilanne, kun hän ei ole yhtään pahoillaan eikä halua pyytää anteeksi.
Asioiden samanhetkisyydestä päättelen, että loukkaus liittyy eroon. Sisaresi totesi ehkä, että tuota miestä ei kannata itkeä? Jos näin on, hän on saattanut nähdä miehessä ja suhteessa jotain sellaista jota sinä et ole nähnyt tai halunut nähdä. Kun aikaa kuluu, saatte suhteenne sisaren varmasti kuntoon.
Miehiä tulee ja menee, mutta sisaret ovat pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jugurtti kirjoitti:
Yritä saada välit omalta osaltasi kuntoon siskosi kanssa, pyydä ja anna anteeksi. Vaikkei siskosi lämpenisi vielä, niin myöhemmin hän voi niin tehdä jos ojennat nyt kätesi.
Tätä olen miettinyt, mutta siskoni loukkasi minua todella pahoin. Vaikea tilanne, kun hän ei ole yhtään pahoillaan eikä halua pyytää anteeksi.
Asioiden samanhetkisyydestä päättelen, että loukkaus liittyy eroon. Sisaresi totesi ehkä, että tuota miestä ei kannata itkeä? Jos näin on, hän on saattanut nähdä miehessä ja suhteessa jotain sellaista jota sinä et ole nähnyt tai halunut nähdä. Kun aikaa kuluu, saatte suhteenne sisaren varmasti kuntoon.
Miehiä tulee ja menee, mutta sisaret ovat pysyviä.
Ei liity eroon. Välit menivät jo alkuvuodesta poikki, tämä ero on nyt ihan tuore juttu.
Toivotan jaksamista! Olen huomannut, että asioilla on aina tapana järjestyä. Jollakin tavalla parempaan suuntaan kun aika on.
Niinkun joku tuossa aikasemmin sanoi niin koita tehdä jotakin sellaista mistä pidät ja ottaa ilo irti elämän pienistä kivoista jutuista.
Aina, kun tuntuu ihan mahdottomalta, mieti että vuoden päästä nämä päivät ovat vain muisto ja olet jo ihan eri tilanteessa.
Ikävää, että näin on käynyt, mutta ei se elämä siihen lopu.
Paljon hyvääkin voi tästä seurata.
Itse olet kuitenkin nyt ja toivottavasti olit myös suhteessasi ollessasi oman itsesi herra. Vaikka tuntuu pahalta on sekin hyvä asia, että edes tunnet jotain. On tässä monet ihmissuhteet koettu ja lopetettu/loppuneet. Elämä opettaa ja ensimmäisten pitkien suhteiden loppu on melkein aina "elämän" loppu tietyllä tapaa. Mutta kuitenkin se on siis vain yksi pieni osa elämää, joka tuli päähän.
Nyt vaan terdelle kun kesä on ja katselet ympärille miltä tuntuu. Älä hoputa itseäsi mihinkään, äläkä kuuntele mitä muut paljon sanovat. Minut mukaan lukien. Sitten kun sinusta itsestäsi tuntuu, että haluat tehdä jotain niin teet. Ennen sitä muiden tyrkyttämänä kannata tehdä mitään muuta kuin pitää itsestään ja omasta kämpästään huolta. Töissä paahtaa vaan oman jaksamisen rajoissa ja jos siellä tuntuu pahalta, niin kannattaa käydä jubaamassa esimiehen kanssa asioista.
Kavereita yleensä saa, mutta ystäviä saa hieman etsiä. Ja suuri osa näistäkin puukottaa joskus selkään. ^^ Mutta johan tässä on opittu, että pikku jutut on pikkujuttuja, eikä niiden takia kannata kauheasti hikoilla ja ystäville ja kavereillekin kannattaa antaa pikku jutut anteeksi.
Perhesuhteet on joskus vaikeita, mutta tämän neuvo silti kannattaa. Sinulla on vain yksi perhe ja heidän kanssaan kannattaa suhteet korjata jos vain jotenkin voi. Loukkaus on paha asia, mutta ei niin paha ettei sitä voisi anteeksi antaa. Oman isäni kanssa olin vuosia puhumatta, se teki hallaa vain molemmille. Sitten päätin, ettei mullakaan ole kuin yksi faija. Petti luottamuksen pahasti ja teki itse vielä niitä asioita mitä koko elämänsä opetti, että älä koskaan tee näin. No se on ollutta ja mennyttä ja nyt menee faijankin kanssa paremmin kuin koskaan.
Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että näin on käynyt, mutta ei se elämä siihen lopu.
Paljon hyvääkin voi tästä seurata.
Itse olet kuitenkin nyt ja toivottavasti olit myös suhteessasi ollessasi oman itsesi herra. Vaikka tuntuu pahalta on sekin hyvä asia, että edes tunnet jotain. On tässä monet ihmissuhteet koettu ja lopetettu/loppuneet. Elämä opettaa ja ensimmäisten pitkien suhteiden loppu on melkein aina "elämän" loppu tietyllä tapaa. Mutta kuitenkin se on siis vain yksi pieni osa elämää, joka tuli päähän.
Nyt vaan terdelle kun kesä on ja katselet ympärille miltä tuntuu. Älä hoputa itseäsi mihinkään, äläkä kuuntele mitä muut paljon sanovat. Minut mukaan lukien. Sitten kun sinusta itsestäsi tuntuu, että haluat tehdä jotain niin teet. Ennen sitä muiden tyrkyttämänä kannata tehdä mitään muuta kuin pitää itsestään ja omasta kämpästään huolta. Töissä paahtaa vaan oman jaksamisen rajoissa ja jos siellä tuntuu pahalta, niin kannattaa käydä jubaamassa esimiehen kanssa asioista.
Kavereita yleensä saa, mutta ystäviä saa hieman etsiä. Ja suuri osa näistäkin puukottaa joskus selkään. ^^ Mutta johan tässä on opittu, että pikku jutut on pikkujuttuja, eikä niiden takia kannata kauheasti hikoilla ja ystäville ja kavereillekin kannattaa antaa pikku jutut anteeksi.
Perhesuhteet on joskus vaikeita, mutta tämän neuvo silti kannattaa. Sinulla on vain yksi perhe ja heidän kanssaan kannattaa suhteet korjata jos vain jotenkin voi. Loukkaus on paha asia, mutta ei niin paha ettei sitä voisi anteeksi antaa. Oman isäni kanssa olin vuosia puhumatta, se teki hallaa vain molemmille. Sitten päätin, ettei mullakaan ole kuin yksi faija. Petti luottamuksen pahasti ja teki itse vielä niitä asioita mitä koko elämänsä opetti, että älä koskaan tee näin. No se on ollutta ja mennyttä ja nyt menee faijankin kanssa paremmin kuin koskaan.
Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta.
Kiitos ajatuksella kirjoitetusta viestistä, pakko tässä on vain jotenkin yrittää selviytyä, vaikka vaikealta tuntuu saada mitään aikaiseksi.
Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta.[/quote]
Kiitos ajatuksella kirjoitetusta viestistä, pakko tässä on vain jotenkin yrittää selviytyä, vaikka vaikealta tuntuu saada mitään aikaiseksi.[/quote]
No jaksoit lukea silti romaanini loppuun, joten toivottavasti siitä oli jotain iloa :)
Ei sinun tänään tai huomennakaan pidä vielä saada mitään aikaiseksi... olo muuttuu vähitellen. Kuulostat hieman masentuneelta ja se jos jokin vie oman aikansa varsinkin jos on paljon mielen päällä. Kuten tuolla jo joku sanoi, niin anna itsellesi aikaa. Teet sellaisia asioita, jotka sinusta tuntuu hyvältä. Kukaan ei niitä tiedä paremmin kuin sinä. Menet lenkille tai salille jos tykkäät sellaisesta ja purat oloasi samalla urheiluun. Katsot leffoja jos se on se juttu tai luet kirjoja tai sitten luontoon jos diggaat siitä.
Jos mikään ei tunnu miltään tai et halua tehdä mitään pitkään aikaan, niin sitten kannattaa käydä juttelemassa ihan ammattilaisen kanssa. Ei... eikä ole häpeä käydä juttelemassa, jonkun "viisamman kanssa".
Haukkuiko sisko exääsi...