Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 85-88-syntynyt, jaetaan muistoja yläasteajoilta!

Vierailija
26.06.2017 |

Itse 88 ja seiskalla oli kovaa huutoa Dakinen ja Eastpakin reput joihin oli tussilla kirjoiteltu kaikkea coolia, ensimmäiset ilmestyneet värinäytölliset puhelimet joihin tilattiin/sävellettiin soittoääniä ja taustakuvia.

Ihan parasta aikaa :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian 5110 tai 3210 oli monen eka kännykkä.

Vierailija
2/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalaa aikaa, näin jälkikäteen ajateltuna. :D

Ne hirveät lantiohousut, joiden lahkeet piti olla niin leveät, että skeittikengät peittyi. Hyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiss FM:n chat

Vierailija
4/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin mun Eastpakin reppu käytössä :) -vm85

Vierailija
5/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss Sixtyt ja peitepuikko huulissa tai Anytimen valkoinen huuli"puna" en halua katsoa sen aikaisia kuvia :D

Vierailija
6/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fruit of the loomin hupparit

Vierailija
7/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylän näköiset skeittikengät, polvipituiset farkkutakit, joissa karvakaulus, Nokia 3310, bootcut-farkut, stringit, MicMacin löysät hopparityyliset housut (etenkin punaiset), jotka olivat sellaista kahisevaa kangasta, johon tarttui kaikki nukka ja karvat. Ofelia-hedelmäviini.

Vierailija
8/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluttiin tunnilla jakaa kavereiden kanssa joku mehevä juoru, se kirjoitettiin lapulle joka sneakysti salakuljetettiin kaverille. Nolouden huipentuma oli se, jos jäi kiinni ja opettaja luki lapun luokan edessä ääneen. Nykyään joku tylsä whatsupp, ei mitään jännitystä.

Vierailija
9/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 83 mutta eastpakit ne olla piti sillon teininä. sitten oli niitä olanyli meneviä laukkuja. Paksupohjaisia kenkiä..Nokia 3110..filan ja dieselin hupparit..Ja ne kamalat lantiofarkut ja toisilla oli vielä stringit kirjattua niin että varmasti näky

Vierailija
10/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiskottu stringit..

Vierailija
11/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjevihot eli kirjikset! Kanteen kirjoitettiin jotain luovaa, kuten "Minnan ja Kaisan kirjiz, näpit irti!"

Ah aikoja <3

Vierailija
12/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensimmäiset oikeat farkut, ei Miss Sixtyt (en raaskinut ostaa) vaan jotain muuta merkkiä, jotka kävin yksin omilla rahoilla ostamassa keskustan farkkuliikkeestä. Ostin 3/4-hihaisia paitoja H&M:stä, molemmat ajan uutuuksia (minulle ainakin). Oli myös isot skeittilenkkarit, koska coolia oli, skeittilautaan en ollut koskenutkaan. Iltapäivän välitunnilla saattoi ostaa oppilaskunnan kioskista 80 g Ässä Mix tai Lontoon Rae -pussin. Erityisluokkaa käyvien nuorten pahoinvointi kuului koulun käytävillä, kerran epätoivoinen poika huusi kiloille kuraattorille ettei tiedä mitä tehdä, kun äiti heitti kotoa viikonloppua vasten. Myös tavallisilla luokilla oli nuoria, joiden kotioloihin lama oli jättänyt jälkensä.

Myöhemmin yläasteella viikonloppuisin kokoonnuttiin kaupungin puistoon mansikan makeisten siiderien kanssa, jotka olivat peräisin jonkun isosiskolta tai veljeltä. Pienessä hiprakassa heitettiin läppää poikien kanssa, hohto kai oli siinä, että mukana oli myös muita kuin oman koulun oppilaita. Juominen yltyi teinikännäämiseksi lähinnä niillä, jotka olivat niin cooleja että oli paljon todisteltavaa tai niillä, jotka olivat paikalla paetakseen kotiolojaan.

Vierailija
13/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläaste vuosina 2001-2004. Todella rumaa aikaa. Joo, puhelimet kivoja, kaikilla skootterit (pikkukaupungissa ainakin), mutta en kaipaa sitä aikaa enää. Kesät tosin oli hyviä silloin. Ja Ai niin, maikkarin chat aikaa ennen puhuvaa päätä.

+paratiisihotellin ensimmäinen tuotantokausi. Charla<3. TV-sarja, jossa oikeat henkilöt voitti!

Vierailija
14/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeri oli mullakin kavereiden kans :D nykyään en edes pysty lukemaan sitä, kun hävettää niin sen aikaiset älynväläykset.

- värikuoret kännyköissä, jotkut maalaili niitä kynsilakalla

-farkut ja farkkutakki samaa sarjaa

-mustat ja violetit levenevälahkeiset stretch-housut

-hopparivaatteet, myös tytöt saatto käyttää näitä

Vierailija
15/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomirockin kulta-aikaa omassa elämässäni, ainakin meidän koulussa kaikki kuunteli Apulantaa ja Tehosekoitinta jne.

Vierailija
16/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittujen lisäksi Kiss FM chat! Tuntikausia meni siellä. Sain paljon kavereita netin kautta ja keskustelut olivat aitoja ja syvällisiä, en muista ärsyttävää trollaamista tai ikää inttäviä pervoja, vaikka varmaan niitä oli joukossa. Puhuttiin tavallisia asioita ja sitten oli Linna tms. niminen huone, jossa käytännössä oli käynnissä nonstop chat-roolipeli.

Irc Galleriaan pistin pärstäni myös

Vierailija
17/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla tuli Britney Spears julkisuuteen. Vaatteina oli fruit of the loom hupparit, housut joissa hame. Telkkarissa alettiin mainostaan uutta tv sarjaa salaperäisesti, nimi Salatut elämät:D

Kasilla oli Millenium hehkutus, joululomalle jäädessä kaikki hoki nähdään ensi vuosituhanella hah hah.. narutopit joissa päällä läpinäkyvä pitkähihainen. Jennifer Lopez, Apulanta.

Ysillä pojilla "sukelluspukuja" helmet kaulassa, piikkitukat. Tytöillä,lantiohousut, tissipaidat.

Koko yläasteen alkoholin käyttöä. Vaput ja uudet vuodet pyörittiin kaupungilla. Kännykät tuli monille oppilaille seiskalla. Nokian vaihtoväri kuoret, ysin joululahja hitti oli nokian s e sininen puhelin...

Vierailija
18/20 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Rasmus oli silloin kova juttu. F-f-f-falling. Itse olin kunnon fanityttö-87. 

19/20 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien edellä mainittujen lisäksi artic.net, jossa oli chat ja sähköposti. Siellä sai jättää seuranhakuilmoituksiakin. Sain sitä kautta muutaman kirjekaverin, joiden kanssa kirjoittelimme pitkään. Jyrkin chat oli yksi ensimmäisiä nettikokemuksiani.

Modeemit pitivät kauheaa ääntä ja netti-istunto piti aina lopettaa, jos joku halusi soittaa puhelimella. Koulussa kaikki puhuivat, miten kauheita puhelinlaskuja oli tullut netin takia. Aina yksin kotona ollessa piti mennä salaa nettiin.

Muutaman kerran olin diskossa.  Kerran tanssin hitaita jonkun pojan kanssa Nightwishin Sleeping sunin tahtiin koulun diskossa. Kerran olin Jyrkin Electric Circus -kiertuen diskossa.

Vierailija
20/20 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longchampin beiget shoppailulaukut, joiden kanssa muodikkaimmat käyttivät beigejä mokkakenkiä, joiden nimeä en muista. Me kutsuttiin niitä läskipohjakengiksi kun niissä oli sellainen läpikuultava, röpelöinen ulkopohja.

-87 syntynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi