Mies kuristi leikillä kovaa, pelkään vammoja :(
Voiko tulla jotain? Esim muuttua tyhmemmäksi, jos on joku pienen pieni hapenpuute? Nyt tuntuu vähän sellasta pientä pistelyä kurkussa, mutta voi olla vaan kuvitella koska pelkään vain kovasti.. :(
Kommentit (18)
Idiootti mies. Edes leikillään ei kuristeta.
Lähe menemään sieltä. Ensin lekuriin kuvauttaan mahdolliset vammat ja sitten poliisille tekemään ilmo lähisuhdeväkivallasta. Kukaan täysin tervepäinen ei "kurista leikillä kovaa". Tuo oli sun rajojen tallomista ja väkivalltaa.
Kuristaminen on todella vaarallista. Se on törkeä pahoinpitely. Ja korkeimmassa oikeudessa on käsitelty kuristamistapaus, jossa uhri sai heijasteisen sydänpysähdyksen ja menetti henkensä. Vakava paikka, poistu sieltä.
Siis suostuitko tuohon seksin yhteydessä vai mikä tilanne oli kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Leikillä? Ei kuristaminen mitään leikkiä koskaan ole. JSSAP.
Voi olla, jos siihen on fetissi. Esim. meillä mies kuristaa hieman välillä seksin aikana koska tietää että kiihotun siitä.
Kuristamista on kahdenlaista.
Toinen kohdistuu kaulan sivuilla oleviin verisuoniin ("blood choke" tai pelkkä "choke"). Siitä aiheutuu muutamassa sekunnissa huimausta ja tajuttomuus. Jos sen tekee taitavasti, tämä voi tapahtua aivan huomaamatta. Tai mahdollisesti tuntuu pientä painetta ennen tajunnan menetystä. Jos kuristaja ei osaa oikeaa tekniikkaa, ote tuntuu kivuliaalta, mutta mitään ei tapahdu. Jos kuristettavalla on joku harvinainen ongelma pään verenkierron kanssa, voi teko olla vaarallinen. Ohimenevä kosmeettinen haitta voi tulla siitä, jos yksi tai muutama ohut verisuoni menee rikki iholla tai silmässä.
Näitä tapahtuu osana judoa ja vapaaottelua, eikä tilanteen päättymistä tajunnan menetykseen pidetä katastrofina tai hätätilana. Otteluissa kohteeksi joutuvan pitäisi osata luovuttaa ennen kuin menee sekavaksi tai menettää tajuntansa. Jos mies on järjestyksenvalvoja, vartija tai poliisi, niin tämä saattaa olla opetettu hänelle mahdollisena pakkokeinona.
Toinen kohdistuu henkitorveen ("air choke" tai "strangulation"). Tämä on vaarallista siksi, että henkitorvi saattaa painua kasaan liian rajun otteen seurauksena. Siinä, missä verenkierron heikentymisen vuoksi tapahtuva tajunnan menetys voi olla yllättävä ja melkein huomaamaton, on hengityksen estyminen sama tapahtuma kuin hengityksen pidättäminen, mutta ulkoisesti pakotettuna. Eli kun happi alkaa oikeasti loppua puolen minuutin tai minuutin jälkeen, se tuntuu tuskallisena poltteena ja paniikkina.
Pistely kurkussa saattaa johtua vain fyysisestä otteesta. Jos et edes menettänyt tajuntaasi tai kamppaillut saadaksesi happea, niin uskon aivojen olevan ihan kunnossa. Silti ehdottomasti kaikki sadomasokistiset leikit pitäisi sopia etukäteen ja niin, että molemmat tietävät, mitä niissä tapahtuu.
Noh.. Yks eksä kuristi mua ihan tosissaan, toinen eksä leikillään ja yks halus vaan kokeilla kuristaa. En usko että aivoissas mitään vahinkoa on tapahtunut jos ei tosissaan ole ollut, mutta lähde hyvä ihminen suhteesta jos pelkäät.
Itselle kuristelujen seurauksena paha paniikki ja ahdistuneisuushäiriö ja ihmissuhteet kärsii, kaikki vammat ei näy fyysisinä eikä heti.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti mies. Edes leikillään ei kuristeta.
Meillä kyllä mies ottaa mua seksin aikana kiinni kurkusta ja kuristaa kevyesti koska itse pyydän sitä. Kyllä niin voi tehdä leikillä, jos se on molemmille ok.
Miksi mies kuristi?
Minun entinen mieheni kuristi. Löi päähän hiuksien alueelle, että ei jäisi näkyviä mustelmia. Lopulta hakkasi ja potki kaikkialle muualle paitsi kasvoihin.
10 vuotta kestänyt suhteemme päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mieheni poliisiautolla poliisivankilaan.
Mieheni oli silloin ja on edelleen korkeassa virassa puolustusvoimilla. Minä olin silloin yliopisto-opiskelija ja kotiäiti.
Minulla meni noin 10 vuotta, että saavutin edes jotain siitä, mitä olin ollut ennen alistamista ja väkivaltaa.
Elämäni on tuon eron jälkeen ollut turvallista ja kaunista.
Aikoinaan hoitamattomat murtuneet luut tosin muistuttavat kivuillaan koko loppuelämäni tuosta kamalasta ajasta.
Niin tosiaan. Leikistä se minunkin tapauksessa lähti.
Ei kukaan normaali leiki tuolla tavalla.
Nro 11
Jos mietit mahdollisia vammoja, kyse ei ole leikistä. Kukaan ei saa satuttaa sinua, eikä ainakaan se jonka pitäisi sinua rakastaa.
Olen samoilla linjoilla kuin aiemmin kirjoittanut.
Ei kukaan voi kuristaa leikillä.
Ja kyllä, hapen puute voi vaurioittaa aivoja, jo lyhyt aikainen.
Ja nyt heti lääkäriin!
Mulla oli erään miehen toiveesta tapahtuneen seksikuristelun jälkeen monta päivää kurkussa sellainen tunne, että jokin ei ollut paikoillaan. Tuntui kuin hengitetty ilma olisi pihissyt jotenkin väärään paikkaan. Tuntemus kuitenkin hävisi lopulta itsekseen, mutta säikäytti kyllä kunnolla, en enää anna kuristaa, enintään pitää kättä kevyesti kaulan ympärillä ilman minkäänlaista otetta.
Voi ei. Tuo ei ole leikkiä. Minkä ikäinen olet? Voisin antaa sinulle neuvoja.
Onko se sama mies, joka puristaa nenästä ja vääntää nännistä?
Ap, jos olisit ollut matkalla kauppaan ja joku olisi tullut kuristamaan sinua niin että pelkäät vaurioita ja kurkussasi tuntuu pahalta.
Mitä tekisit?
Leikillä? Ei kuristaminen mitään leikkiä koskaan ole. JSSAP.