Kaveriperhe meni vaikeaksi kun totesin että ne on 110-vuotiaita kun on maksanut talonsa pois :D
Ne on ostanut jonkun rintamamiestalon ja remontoinut sitä vähän. Juhannuksena sitten ylpeili kun ne omistaa sen mutta pohdin ääneen että niillähän on se 70 vuoden laina eikä ne oikein voi sanoa noin vielä pitkään aikaan. Ne istui hiljaa loppuillan ja häipyi vähin äänin tänään aamulla :D
Kommentit (34)
Periaatteessa ap on oikeassa. Vaikka lainaa ei saisikaan kuin 45 vuodeksi, niin kyllä sitten kun tuo laina on pois maksettu joutuu ottamaan toisen samanmoisen, koska kaikki alkaa olla jo ihanasti rempallaan ja remonttilainaahan sitten sama summa seuraaviksi vuosikymmeniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo Mutku Suomessa hurahdetaan tähän "mieluummin maksaa omaa" - vedätykseen.
Ihanaa maksaa 900€/kk talosta, jossa 6 mh, iso keittiö ja oh. Isoo piha. Onko samaan hintaan vuokralla jossain? Voidaan muuttaa vuokrallekun jos löytyy 35km etäisyydellä keskustasta (pk).
Se on kiva huomata 25:n vuokralla asutun vuoden jälkeen että on heittänyt roskiin 270 000 € siitä että on saannut asua jossain kolmiossa.
Kannattaisi asua vanhempiensa nurkissa, niin ei mene sitä omaa rahaa asumiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa maksaa 900€/kk talosta, jossa 6 mh, iso keittiö ja oh. Isoo piha. Onko samaan hintaan vuokralla jossain? Voidaan muuttaa vuokrallekun jos löytyy 35km etäisyydellä keskustasta (pk).
Se on kiva huomata 25:n vuokralla asutun vuoden jälkeen että on heittänyt roskiin 270 000 € siitä että on saannut asua jossain kolmiossa.
Näin on. Ei minua tietyllä tavalla kiinnosta kuka omistaa asunnon ( pankki tietty ), vaan se, että saan hyvän elämänlaadun perheellemme kohtuullisin kustannuksin.
Oletko ap tyhmä vai todella tyhmä.
Omistusasunnossa joka ikisen lainanlyhennyksen jälkeen omistat asunnosta yhä enemmän ja enemmän, vuokraa syytäessäsi vuokranantajalle et omista yhtään mitään. Tuon lisäksi taidat olla myös kateellinen.
Tämä on alusta alkaen ihan onneton trolli monellakin tapaa, mutta rintsikoista puheen ollen niitä ei kannata ostaa. Luin artikkelin, jossa kerrottiin niissä olevan oikeastaan poikkeuksetta kosteusvaurioita, koska ne ovat sen ajan määräysten mukaisesti rakennettuja taloja eivätkä sovi nykykäyttöön.
Me ostettiin vasta 30-vuotiaina oma talo. Hirveet rahat on mennyt vuokriin tätä ennen. Kolmion vuokra oli 1000e plus 4 hengen vesimaksut. Lainanlyhennys 25 vuodella on 600e kuussa. Maksetaan lyhennys tuplana ja silti jää rahaa rempata ja laittaa pihaa.
Saattaisin minäkin mennä hiljaiseksi, jos kaverini päästäisi suustaan jotain noin typerää.
Vierailija kirjoitti:
Olenko jotenkin outo? Minulla ei tule mielen viereenkään miettiä muiden lainoja ja raha-asioita.
Et siis ole vouti,pankkiiri,kiinteistönvälittäjä tai lakimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on" on turha svetisismi,muodollinen subjekti,jota suomessa ei tarvita.
( On)Kiva huomata 25:n vuoralla asutun vuoden...
Minä kuolisin oikein tyytyväisenä velkaisena. Jos kuukausimaksut olisivat sen verran, että rahaa riittää myös rellestämiseen ja matkustamiseen. Ihan sama milloin sen lainan lopulta maksaa vai ehtiikö maksamaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko jotenkin outo? Minulla ei tule mielen viereenkään miettiä muiden lainoja ja raha-asioita.
Et siis ole vouti,pankkiiri,kiinteistönvälittäjä tai lakimies
Nuo ymmärrän koska niistä maksetaan. Se että joku oikeasti vapaa-ajallaan miettii naapureiden ja ystävien raha-asioita on minulle täysin käsittämätöntä. :D
Samantyyppisen kommentin kuulin aikanaan kun osti ensiasuntoa. 3v myöhemmin myin kämpän ja puhdasta arvonnousua oli kertynyt 70k edestä. (Asunto helsingin keskustassa, ostohetkenö 150k, remppa 10k ja myydessä 230k).
Ihmeen hiljaseks meni nää viisastelijat..