Eli siis kuka tai mikä se sormusten herra on TSH-trilogiassa?
Kertokaas ny. Selkeästi ja lyhyesti. Kiitos.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
lukematon luppakorva kirjoitti:
Sauron. Yrittää saada Sormusten Sormuksen haltuunsa. Sillä on jo Nazguleilla olevat, jotka olivat siis ihmisruhtinaiden hallussa aiemmin. Haltioilla on muutama, Gandalfilla yksi, mutta mitä niille kääpiöiden sormuksille kävi?
Onko Sauron tuhma vai kiltti? Mistä sormukset tulivat? Tulivatko kaikki sormukset samasta paikasta? Miksi yksi sormus on muita voimakkaampi? Mitä sormukset antavat haltijalleen? Miksi niitä tavoitellaan?
T. lukematon luppakorva
Vierailija kirjoitti:
Sauron. Yrittää saada Sormusten Sormuksen haltuunsa. Sillä on jo Nazguleilla olevat, jotka olivat siis ihmisruhtinaiden hallussa aiemmin. Haltioilla on muutama, Gandalfilla yksi, mutta mitä niille kääpiöiden sormuksille kävi?
Onko Sauron tuhma vai kiltti? Mistä sormukset tulivat? Tulivatko kaikki sormukset samasta paikasta? Miksi yksi sormus on muita voimakkaampi? Mitä sormukset antavat haltijalleen? Miksi niitä tavoitellaan?
T. lukematon luppakorva
Tuhma. Loput voi lukea kirjoista, ei enempää spoilereita... :-)
Jos alettaisiin tänne kertoa, saataisiin kopioida koko tarina! Lue kirjat, tiedät jotakin.
Lue se kirja jos noin paljon kiinnostaa. Tai katso edes leffat.
Vierailija kirjoitti:
T. lukematon luppakorva
Sauron on tuhma.
Sauron on koko jutun pahis ja sillä on kätyreitä. Hyvikset yrittävät estää Sauronia saamasta kaikkia sormuksia, jolloin sillä olisi ylivalta.
Haha! Mä olen koko ajan ollut uskossa, että Lord of The Rings on kyllä se The One Ring!
Sauron kuuluu alunperin Maiar-olentoihin, jotka ovat eräänlaisia puolijumalia, jotka muistaakseni luotiin aika lailla aikojen alussa, ennen haltioita. Arwenin äiti oli kai myös Maia. Sauron ryhtyi Valareihin (korkeampiin jumaliin) kuuluvan, ilkeän tyypin (unohdin nimen, Melkor? Tms.) oppilaaksi ja siitä sitten aina vain pahemmaksi.
Melkor oli sellainen Lucifer-tyyppinen hahmo, joka kapinoi luojajumalatar Iluvatarin (?) järjestystä ja muita Valaria vastaan.
Michael Flatley - ennen kuin hänestä tuli "Lord of the dance" tunnettiin hänet nimellä "Lord of the rings". Ette kai tosissaan luulleet, että kukaan ihminen kykenisi tanssimaan noin ilman jotain ylimaailmallista apua?
Sauron on Paha. Mutta sormusten sormus on se sormusten herra ja se sormus on TSH:ssa kylläkin Frodolla.
Eikä Gandalfilla ole yhtäkään niistä vähäisemmistä sormuksista.
Lue Wikipedia-artikkelista TSH:n juonireferaatti, eli lyhennelmä juonesta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Taru_sormusten_herrasta
En itsekään ole lukenut romaanikokonaisuutta. Edes elokuvia en jaksanut katsoa loppuun. Fantasia ei vain ole minun juttuni. Tunnen muutaman TSH-fanin, jotka tuntevat trilogian läpikotaisin.
Mihinkäs porukkaan nää velhot, kuten Gandalf, kuulu? Ei ne kai ihmisiä ainakaan ollu, eikä haltioita. oliko nekin jotain haltioita aikasempia känttyröitä?
Gandalf kuuluu hyviin. Samoin Frodo ja Bilbo.
Vierailija kirjoitti:
Haha! Mä olen koko ajan ollut uskossa, että Lord of The Rings on kyllä se The One Ring!
No tavallaan voisi ajatella että tuo sormus on kaikkien sormusten ruhtinas. Kirjassa siihen viitatan termillä Valtasormus, Sormusten Sormus tai Suurin Sormus. Ilmeisesti Sauron myös alisti muut sormukset tuon Valtasormuksen avulla. Melkoinen lordi sormukseksi siis.
Mutta kirjassa kyllä selvästi kerrotaan että Sauron antoi ohjeet haltioille, jotka takoivat 19 kappeletta mahtisormuksista, mutta viimeisen eli 20., tämän Sormusten sormuksen, Sauron takoi itse salaa vuodattamalla siihen oman itsestään pahoja ominaisuuksiaan, siksi hänellä on erityinen suhde sormuksiin. Siksi hän on se joka Valtasormuksen kautta käskee kaikkia sormuksia, hän on Sormusten Herra.
Siksi hän myös tuhoutuu kun Sormus tuhotaan.
se jolla se mahtisormus on tietty. voisi siis olla sormuksen rouvakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan voisi ajatella että tuo sormus on kaikkien sormusten ruhtinas. Kirjassa siihen viitatan termillä Valtasormus, Sormusten Sormus tai Suurin Sormus. Ilmeisesti Sauron myös alisti muut sormukset tuon Valtasormuksen avulla. Melkoinen lordi sormukseksi siis.
Mutta kirjassa kyllä selvästi kerrotaan että Sauron antoi ohjeet haltioille, jotka takoivat 19 kappeletta mahtisormuksista, mutta viimeisen eli 20., tämän Sormusten sormuksen, Sauron takoi itse salaa vuodattamalla siihen oman itsestään pahoja ominaisuuksiaan, siksi hänellä on erityinen suhde sormuksiin. Siksi hän on se joka Valtasormuksen kautta käskee kaikkia sormuksia, hän on Sormusten Herra.
Siksi hän myös tuhoutuu kun Sormus tuhotaan.
Okei, kiitos selvennyksestä! Juurikin se one ring to rule them all-höpinä on saanut minut luulemaan väärin. :D
Täh? Eikös se sormusten herra ole se itse Frodo? Sehän se matkas sen sormuksen kanssa kätyrinään se pullukka ja klonkku. Ne muut hupiukot sitten soti ja taisteli siinä sivussa. Näin ainakin oli niissä elokuvissa. :D