Miten ekstroverttien päihin saisi taottua että me introvertit emme kaipaa heidän juttujaan?
Niin, jos ekstrovertti pohtii että pitäisikö tulla juttelemaan niin vastaus on aina EI. Onko tämä niin vaikeaa tajuta? Ja sitten loukkaannutaan/ihmetellään kun introvertti ei vastaa. Mitä vittua?!
(Ja ei, me introvertit emme ole "sosiaalisesti taitamattomia" emmekä vihaa teitä. Me emme vihaa ihmisiä; introvertit ovat luotettavampia ystäviä koska heille ystävyys ei ole pinnallista paskaa kuten ekstroverteille.)
Kommentit (14)
Ettekö te introvertit tajua, että teidän täytyy tulla juttelemaan meille ekstroverteille? Jos pohditte että kannattaako tulla, niin vastaus on aina KYLLÄ!
Minusta on hauskaa jutella ekstroverttien kanssa ja on mukavaa, että he tulevat oma-aloitteisesti luokseni ja pyytävät juhliinsa. Se, mikä täytyy ymmärtää, on se tosiasia, että väsyn vietettyäni pitkään heidän kanssaan aikaani ja kaipaan usein omaa rauhaa.
Ja mitä tulee stereotypiaasi, osa ekstroverteistä osaa olla todella pinnallisia, mutta osa taas on kiinnostavia keskustelijoita, jotka jakavat pohdintojaan kanssani. Arvostan sitä kovasti. Ehkä sinullekin tekisi hyvää poistua omasta kuplastasi ja nähdä, etteivät asiat ole mustavalkoisia.
Ap:n kannattaa muistaa että ekstrovertit ovat keskimäärin huomattavasti meitä tyhmempiä, joten ei ole mikään ihme, että heidän on vaikea käsittää asioita, jotka ovat meille itsestäänselvyyksiä.
Tulin vaan kertomaan, että tykkäsin kaikista aiemmista kommenteista, ml. aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Maailma pyörii ekstroverttien ehdoilla. Suurin osa ihmisistä on ekstroverttejä.
Tämä on niin saatanan epäreilua! Ja meidän on sopeuduttava AINA, AINA, AINA! Vituttaa
Suurin osa ihmisistä on ambiverttejä.
Vierailija kirjoitti:
Tulin vaan kertomaan, että tykkäsin kaikista aiemmista kommenteista, ml. aloitus.
Miksi?
Kyllä itse introverttina mieluusti juttelen ekstroverttien kanssa. He yleensä vetävät keskustelua ja ovat helppoja lähestyä. Toisen introvertin ja/tai ujon kanssa on ihmissuhteen luominen usein aikaavievää.
Pysy sitten kotona!
En minä sinne tule sinua häiritsemään. Sosiaalisissa tilanteissa on kaltaisellesi idiootille aina olemassa se vaara, että joku saattaa sanoa sanasen sinullekin.
-ekstrovertti
Älkää sit tunkeko mun seuraan, jos ei kiinnosta. Jostain kumman syystä nimenomaan te introt hinkuatte mun seuraan, en tiedä miksi. Tervetuloa vaan, mut jos alat valittaa, ni tervemenoa!
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa muistaa että ekstrovertit ovat keskimäärin huomattavasti meitä tyhmempiä, joten ei ole mikään ihme, että heidän on vaikea käsittää asioita, jotka ovat meille itsestäänselvyyksiä.
Jos tämä on ylipäätään totta (mitä syvästi epäilen), niin ap ei kuulu noihin älykkäisiin ainakaan. Johan sen tajuaa aloituksen lukemalla. Ei kukaan älykäs ajattele noin, paitsi jos oikein laiskan provon heittää
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te introvertit tajua, että teidän täytyy tulla juttelemaan meille ekstroverteille? Jos pohditte että kannattaako tulla, niin vastaus on aina KYLLÄ!
Ei se näin mene vaan: Mitä vittua ap, kun tulen introverttina sinulle juttelemaan syvällisesti, niin mitä nyrpeilet pinnallisesti!
Saatana.
Sinkkumies
Puhu vaan omasta puolestasi ap. Minä tykkään minustakin ekstroverteistä ihmisistä, ja minulle kyllä saa mieluusti tulla juttelemaan. Minun maailmani ei ole jakautunut kahtia introverttien ja ekstroverttien välistä. Sehän on vain yksi synnynnäisistä temperamenttipiirteistä, miksi ihminen pitäisi määritellä vain tuon yhden ominaisuuden perustella - ja vielä ystäviin tai vihollisiin niin kuin tunnut sä tekevän?
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi ap. Minä tykkään minustakin ekstroverteistä ihmisistä, ja minulle kyllä saa mieluusti tulla juttelemaan. Minun maailmani ei ole jakautunut kahtia introverttien ja ekstroverttien välistä. Sehän on vain yksi synnynnäisistä temperamenttipiirteistä, miksi ihminen pitäisi määritellä vain tuon yhden ominaisuuden perustella - ja vielä ystäviin tai vihollisiin niin kuin tunnut sä tekevän?
Ehket ole koskaan tavannut sellaista moottoriturpaa jolla ei suu pysy 1 sekunttia kiinni.
Sinkkumies
No hohhoijaa nyt taas... "me introvertit" ja "te ekstrovertit"
Ihmisiä tässä kaikki ollaan ja sosiaaliset tilanteet ei aina mene täydellisesti putkeen.