Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki karenssit pitäisi poistaa. (En uskalla hakea hanttihommia. Olen akateeminen.)

Vierailija
24.06.2017 |

Uskaltaisin lähteä kokeilemaan hanttihommia, jos ei olisi karensseja. Olen akateeminen pitkäaikaistyötön. Tekstiilipuolen DI:lle ei työtä ol.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
2/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin työttömien jahti pitäisi poistaa. Katse tulisi kääntää siihen paljonko alkoholistien, vankien, ulkomaanlaisten TURHAAN hyysäämiseen käytetään suomessa rahaa. Olisi ihana olla työtön ilman jatkuvaa karenssi pelkoa. Hakis vaan päivittäin kaikkea mahdollista työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisin lähteä kokeilemaan hanttihommia, jos ei olisi karensseja. Olen akateeminen pitkäaikaistyötön. Tekstiilipuolen DI:lle ei työtä ol.

Mitä tekstiilipuolen DI tekee?

Vierailija
4/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin työttömien jahti pitäisi poistaa. Katse tulisi kääntää siihen paljonko alkoholistien, vankien, ulkomaanlaisten TURHAAN hyysäämiseen käytetään suomessa rahaa. Olisi ihana olla työtön ilman jatkuvaa karenssi pelkoa. Hakis vaan päivittäin kaikkea mahdollista työtä.

Olen kanssasi samaa mieltä. Miksi sanomalehdetkin tiedottavat harva se päivä työttömien lukumääriä eikä esin just jotain vankien ja rikollisten määrää, vaan ne työttömät...

Vierailija
5/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että on pakko ylläpitää tuollaista karenssisysteemiä, kun se aiheuttaa paljon kurjuutta.

Ja sitten juurikin sitä, ettei uskalleta lähteä kojeilemaan työtä oman mukavuusalueen rajamailla. Pelätään, että jos ei siihen pystykään, tuleekin karenssi ja toisaalta pelätään, että työkkäri pakottaa aitten jatkossa sellaisiinkin hommiin. (Vaikka itse tuli todettua, ettei ole itselle sopivaa.)

Vierailija
6/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kokeilla alemman koulutustason silpputyötä. En uskalla karenssimahdollisuuden takia.

Vierailija
7/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssin saa, jos itse irtisanoutuu, joten minusta aika outo pelko.

Vierailija
8/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä kuitenkaan saisi edes hanttihommia koska olet liian koulutettu hanttihommiin, joten turhaan edes mietit tätä probleemaa.

Vierailija
9/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tekstiili-di?

Vierailija
10/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opiskeluaikoina tarjoilijantöitä. Selkä ei kestä enää  kokoaikatyönä. En uskalla tehdä edes keikkaa enää, kun tiedän, että pakottaisivat ottamaan kokoaikatyönä tai karenssin. On talous niin tiukilla, että karenssia en kestäisi, enkä sossuluukkuakaan (jonka olen välttänyt tähän asti).

Jonkun pätkän voisi silti joskus tehdä, tai muutaman vuoron.

*akateeminen*

Vierailija
11/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä kuitenkaan saisi edes hanttihommia koska olet liian koulutettu hanttihommiin, joten turhaan edes mietit tätä probleemaa.

Vuokratyönä kyllä saisi.

Vierailija
12/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI=diplomi-insinööri

Tampereella valmistui myös tekstiilipuolelta. En tiedä, valmistuuko edelleenkin.

Vierailija
13/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein opiskeluaikoina tarjoilijantöitä. Selkä ei kestä enää  kokoaikatyönä. En uskalla tehdä edes keikkaa enää, kun tiedän, että pakottaisivat ottamaan kokoaikatyönä tai karenssin. On talous niin tiukilla, että karenssia en kestäisi, enkä sossuluukkuakaan (jonka olen välttänyt tähän asti).

Jonkun pätkän voisi silti joskus tehdä, tai muutaman vuoron.

*akateeminen*

Juuri tällaista haluaisin itsekin tehdä. Ja samaa pelkään, että sitten pakottavat, vaikka kroppa ei kestä. Sitten joutuu vaikeuksiin ja todistelemaan, ettei kestä jne. Muuten karenssi.

Ap

Vierailija
14/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI=diplomi-insinööri

Tampereella valmistui myös tekstiilipuolelta. En tiedä, valmistuuko edelleenkin.

Tiedän mikä on DI. En vain osaa yhdistää tekstiiliä ja insinööriä. Kaipasin siis konkreettista esimerkkiä tekstiili-insinöörin työstä.

Vierailija
15/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI=diplomi-insinööri

Ei ole enää vaihtoehtona. Poistui vuosi sitten

Vierailija
16/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Kävisin mielelläni kokeilemassa vaikka henkilökohtaisen avustajan töitä. Mutta ei mulla ole mitään kokemusta siitä, en yhtään tiedä sopisiko se mulle. En uskalla, koska jos joutuisinkin irtisanoutumaan ei mun talous kestä kolmen kuukauden karenssia! En ole oikeutettu toimeentulotukeen vähäisten säästöjen vuoksi, joten olen sitten mieluummin työttömänä ja haen vain niitä oman alan töitä.

Vierailija
17/17 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI=diplomi-insinööri

Tiedän mikä on DI. En vain osaa yhdistää tekstiiliä ja insinööriä. Kaipasin siis konkreettista esimerkkiä tekstiili-insinöörin työstä.

Et osaa googlettaa? Tsekkaa vaikka Jokipiin Pellava. Tai vaikka Annala.