Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsen itsetyydytystä sanotaan unnutukseksi?

Vierailija
24.06.2017 |

Onko lapsen seksuaalisuus niin häpeällinen asia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se! Selkäranka siinä mätänee ja käsiin tulee känsiä.

Vierailija
2/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei pikkupojan voida sanoa esim.  ' runkkaavan rajusti'.

Miksei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häveliäisyyssyistä.

Vierailija
4/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, ettei siihen lapsella liity seksuaalisia mielikuvia, vaan lapsi on vain hokannut, että joku tuntuu hyvältä.

Eroaa siis aika lailla tavanomaisesta masturboinnista, jossa yleensä on fantasioita ja seksuaalisia mielikuvia mukana.

Vierailija
5/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma lapsi rauhoittaa itsensä uneen unnutuksella: UNi+NUkkua.Tuosta kuulemma muodostettu sana.

Vierailija
6/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se! Selkäranka siinä mätänee ja käsiin tulee känsiä.

Sokeutuu ja kämmeniin kasvaa karvoja.

Vierailija
7/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävä sana.

Kyllä aikuinenkin voi tehdä itselleen hyvää oloa ilman seksifantasioita yhtä lailla.

Vierailija
8/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, ettei siihen lapsella liity seksuaalisia mielikuvia, vaan lapsi on vain hokannut, että joku tuntuu hyvältä.

Eroaa siis aika lailla tavanomaisesta masturboinnista, jossa yleensä on fantasioita ja seksuaalisia mielikuvia mukana.

Ok, eli minäkin unnutan koska itsetyydytykseeni ei liity mitään seksuaalisia mielikuvia? Olen 25-vuotias...

Vierailija
9/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli minäkin unnutan koska itsetyydytykseeni ei liity mitään seksuaalisia mielikuvia? Olen 25-vuotias...

No toki, jos haluat sitä sanaa käyttää. Oletpa sinä kovalla inttämistuulella tänään. Krapulaa pukkaa...?

Tuo se ero nyt vaan kumminkin ON. Ei ole kyse häveliäisyydestä, vaan toisenlaisesta asiasta.

Vierailija
10/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos murrosikäinen 13vuotias poikalapsi jolla hormonit hyrrää unnuttaa? Hänelläkö ei ole seksuaalisia fantasioita?

T. poika 13

Vierailija
11/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin oli paljon seksuaalisia mielikuvia jo lapsena.

Vierailija
12/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitonen on oikeassa.

http://www.vaestoliitto.fi/vanhemmuus/tietoa_vanhemmille/pienten_lasten…

"Lapsen kokemus on erilainen kuin aikuisen, sillä lapella ei ole aikuisen ajatuksia. Lapsen kokema seksuaalisuus ja mielihyvä on kehollista, omatahtista tutkiskelua ja hyvän olon hakemista. Se on lapsen kehitykseen liittyvä asia. On hyvä käyttää lapsen ja aikuisen erilaisesta kokemuksesta eri sanoja. Ihmisen keho on herkkä ja reagoi kosketukseen. Pojan pippeli voi myös kovettua ja se on normaalia.

.....

Lapsilla omien sukupuolielimien alueen hyväilyä voidaan kutsua unnutukseksi. Kun lapsi on oppinut jonkin asian tuovan hyvää oloa, hän toistaa sitä. Hän ei yhdistä siihen häpeää. Ultraäänitutkimuksissa nähdään jo sikiöiden koskettavan sukupuolielimiään joskus kohdussa. Tuntoaisti alkaa kehittyä jo silloin ja sen kehitys jatkuu ja kypsyy muiden aistien lailla oppimisen kautta. Me opimme varhaisessa vaiheessa, millainen kosketus tuntuu hyvältä ja alamme toistaa sitä. "

Vierailija
13/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin oli paljon seksuaalisia mielikuvia jo lapsena.

Ei ollut taaperona. Lapsi ei siten "kiihotu" vaikka miettien vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
14/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Samanlaista itsetyydytystä ja samanlaiset orgasmit mulla oli lapsena kuin nyt vuosikymmeniä vanhempana. Luonnollisesti lapsen seksuaalisuus kuuluu vain lapselle itselleen.

Vierailija
15/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häveliäisyyssyistä.

Vanha on vaatimus 'puhua asioista niiden oikeilla nimillään', mutta esim.  kaksinaismoralismista ja juuri siihen olennaisena kuuluvista  häveliäisyyssyistä johtuen  se on vaatimuksena aina  yhtä ajankohtainen.

Tältä psykologiselta pohjaltahan ovat syntyneet tarinat niin vauvoja tuovista haikaroista kuin joulupukistakin.

Vierailija
16/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei pikkupojan voida sanoa esim.  ' runkkaavan rajusti'.

Miksei?

No kysypä sitä modelta, joka poisti tuon minun kommenttini, jonka tuossa omassasi siitä halusit kyseenalaistaa. 

Tuo kommentti poistui näet  heti.

Jotain se kertoo siitä ja sen asian ilmaisun laadusta sekin.

Se siis  rikkoi ilmaisuna jonkun tabun.

Tabun itsensä olemassaolosta kulttuurissa  taas ei koskaan voida syyttää sen ilmaisijaa, joka vain tuo sen hetkeksi näkyviin,esille ja tajuttavaksi.

Puhumalla tai kirjoittamalla siitä,tai vain mainitsemalla jossain yhteydessä sen 'kielletyn' tabu-asian nimenkin.

Vierailija
17/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta itsetyydytys on paras sana. Ei mitään törkeää, mutta kertoo mistä on kyse.

Vierailija
18/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma lapsi rauhoittaa itsensä uneen unnutuksella: UNi+NUkkua.Tuosta kuulemma muodostettu sana.

Ah mitä lapsen seksuaalisuuden mitätöintiä. Itse en ainakaan lapsena "rauhoittanut itseäni uneen" vaan hain fyysistä nautintoa itsetyydytyksestä. Muistan kyllä yrittäneeni kamppailla halujani vastaan - todennäköisesti mua oli kielletty itsetyydyttämästä, mutta tätä en muista, sillä olin niin nuori.

Vierailija
19/19 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah mitä lapsen seksuaalisuuden mitätöintiä. Itse en ainakaan lapsena "rauhoittanut itseäni uneen" vaan hain fyysistä nautintoa itsetyydytyksestä. Muistan kyllä yrittäneeni kamppailla halujani vastaan - todennäköisesti mua oli kielletty itsetyydyttämästä, mutta tätä en muista, sillä olin niin nuori.

Ja kyllä tuohon itsetyydytykseen liittyi seksuaalisia mielikuvia, ainakin viisivuotiaasta eteenpäin. Sitä aikaisemmasta ajasta en osaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän