Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemmeko huonoja vanhempia jos emme laita arkipäivinä ruokaa?

Vierailija
24.06.2017 |

Meillä on kaksi kouluikäistä lasta jotka syövät tietysti kouluruuan joka päivä. Kotona saavat ottaa kaapista esim. leipää niin paljon kuin jaksavat syödä mutta ruokaa emme arkisin laita. Syömme itse tukevan lounaan töissä ja iltaisin emme väsyneinä jaksa enää laittaa mitään ruokaa. Lauantaina ja sunnuntaina laitamme tietysti itsellemme ja lapsille lounasta.

Lapset ovat kasvaneet hyvin näinkin (ovat pitkiä ikäisekseen) ja jaksaneet käydä koulua ja harrastaa. Nyt kuitenkin kuulin väitteen että emme huolehdi lapsistamme kunnolla koska emme laita heille jokaikinen päivä lämmintä ruokaa. Kysymys kuuluukin onko tämä mielestänne totta ja olemmeko muka ainoa perhe jossa toimitaan näin.

Kommentit (348)

Vierailija
341/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, aika outoa, ettei 2 aikuista saa ruokaa aikaiseksi. Itse olen tehnyt 20 vuotta lapsille ruoan joka päivä, en edes ymmärrä miten teinit eläisivät jollain leivällä? Se on epäterveellistäkin.

Vierailija
342/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olette. Olisipa hirveää ollut syödä jotain leipää vaan viikolla päivällisekesi, mutta onneksi omat vanhemmat tekivät hyvää ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on moskaa eikä siihen edes ole varattu tarpeeksi aikaa.

Sitäpaitsi se on usein todella aikaisin, jopa 9.25 kuten mun kuopuksella.

Meillä on tarjolla joka koulupäiväkin kaksi lämmintä ateriaa. Toinen koulusta tullessa, toinen illalla.

Ap, teistä pitäisi tehdä lasu.

Vierailija
344/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti, jos pitäisi jotain leipää mussuttaa iltaisin. Siis miksi ette tee kunnon ruokaa? Ei mene kauan, kun keittää potut ja paistaa vaikka kalapihvin. Alle puolessa tunnissa kaikki on valmista. Viikonloppuna voi myös valmistella ruokia etukäteen pakkaseen. 

Vierailija
345/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ovat todennäköisesti niitä lapsia, jotka erityisesti maanantaina vetävät nälkäänsä kouluruokaa kaksin käsin. Sen huomaaa missä perheissä ei ruokaa tarjoilla.

Ruokailu muutenkin on muutakin kuin tankkausta. Se on seurustelua ja tapoja, siinä ruoan äärellä on hyvä rauhoittua oman perheen ääreen ja kysellä kuulemisia. Välittää.

Ruoan ei kuitenkaan tarvitse olla mitään ihmeellistä. Joskus se leipäkin on ihan hyvä päivällinen.

Vierailija
346/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku tekee ap:n lapsista huoli-ilmoituksen, onhan noi vanhemmat nyt ihan kujalla, masentuneita tai vain umpilaiskoja ja lapset huonolla ravinnolla.

Vierailija
347/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tehty lapsena ruokaa, eikä kaapissa ollut keipäö, sen enempää, kuin jogurttiakaan. Nälkääni söin sitten kaurahiutaleista, maidosta ja sokerista kyhäämääni mössöä. Olin laiha, kuin luuranko, mutta narsistiäidilleni hänen oma laihdutuspakkomielteensä ajoi kaiken ohi. Nälkä oli fyysistä, mutta sitä pahempi oli tajuta sen johtuvan vanhempieni välinpitämättömyydestä. Lapsi peilaa arvoaan siitä, panostavatko vanhemmat huolenpitoon, vai jättävätkö heitteille.

Vierailija
348/348 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä vanhempia, ravinnolla eletään ja nautitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme