Finnair hylkäsi suomalaisen eläkeläisen Prahan lentokentälle.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/533652-finnair-hylkasi-suomala…
Abloodit finnairille, kunnostautui taas.
Kommentit (42)
Joku aukko tuossa tarinassa nyt on. Miksi se on ruvennut kyselemään menolennon jälkeen paluulennon lisähapesta? Eikö sitä happea olisi kannattanut kysyä jo menolennolle, niin olisi asian laita selvinnyt jo Suomessa?
Toki finnairin moka, että eivät ole ilmoittaneet peruutuksesta muuten kuin sähköpostilla. Jos peruutus tehdään yllättäen, pitäisi kyllä soittaa henkilökohtaisesti ja varmistaa, että tieto on tullut perille.
Olisi pitänyt kysyä siinä vaiheessa kun suunnittelee lentomatkaa. Oma vika.
No en näe tuota finnairin vikana. Jos natkustaja jo etukäteen kyselee lisähappea, niin tottakai lentoyhtiö haluaa varmistua, ettei ongelmia ole. Olusi ollut vastuutonta ottaa natkustaja kyytiin ilman kunnonnollisia lääkärintodistuksia.
Mitään ongelmaahan ei olisi ollut, ellei nainen itse olisi kysellyt sitä happea. Olilohan naisella menolennolla jotain tuntemuksia, kun kyseli hapesta?
Miksi ei kysellä lisähappea jo ennen koko matkaa?
Ja mikä parku ja valitus, jos olisi ollut siinä lennolla ilman lisähappeaan ja sitä olisikin tarvittu. Pitäisi näiden avuttomien eläkeläisten pysyä kotimaassa kun ei oikein onnistu omien asioiden hoitaminen.
Vierailija kirjoitti:
Oma happipullo mukaan
Juuh, lentokoneeseenhan saa tuoda paineenalaisia kaasuja...
Matkustajalla on sairaus joka pahetessaan voi estää lentämisen. Jos kroonisesti sairas lähtee ulkomaille niin ensin lääkäriin ja matkustuslupa. Luvan jälkeen matkavakuutus ja ehdot luotetaan tarkasti sekä pysytään EU:n alueella.
A) ei olisi pitänyt kysellä lisähapesta
B) ei olisi pitänyt matkustaa mihinkään
- miten Finnair oli uskaltanut kuskata hänet menomatkan? Ai niin, eivät tienneet sairaudesta. Opetus: pidä suusi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Toki finnairin moka, että eivät ole ilmoittaneet peruutuksesta muuten kuin sähköpostilla. Jos peruutus tehdään yllättäen, pitäisi kyllä soittaa henkilökohtaisesti ja varmistaa, että tieto on tullut perille.
Finnairin moka kun nainen ei todistanut lentokelpoisuuttaan ajoissa?
Mikäli on joku sairaus niin lääkärin kautta kysyä voinko lähteä lennolle vaikka sytäntä on viime päivinä ahistanut. Aina pitää kysyä asiat ennen ku lähtee lennolle. Tässä tapauksessa jo Suomessa hyvissä ajoin finnairilta.
Muistakaahna taas (jälleen kerran, kuten usein tällaisissa keskusteluissa) että meilähän on tiedossamme vain toisen osapuolen versio tarinasta. En itse ottaisi kantaa ennenkuin tietäisin onko tuo varmasti koko totuus.
" Olin ilman yösijaa vieraassa maassa, jonka kieltä en ymmärtänyt." Jaa, olen minäkin ollut Tsekeissä ja useastikin ja aina olen pärjännyt vaikken osaa lähes sanaakaan tsekkiä. Englantia ja saksaa osataaan todella hyvin.
Välilasku sairaustapauksessa maksaa kymmeniä tuhansia euroja, joten ihan ymmärrettävää, että ei oteta riskejä.
Ikävä juttu, mutta toisaalta ymmärrän kyllä Finnairin toimintaa. Olen itse ollut lennolla, jolta jouduttiin välilaskun aikaan jättämään matkustaja matkatovereineen paikalliseen sairaalaan. Kapteeni kertoi, että ilmailulääkärit eivät antaneet potilaalle lupaa jatkaa lentoa kotimaahan kun vointi oli lennolla huonontunut.
Ymmärrän että yllättävässä tilanteessa tuntuu kamalalta, mutta Praha on yksi maailman selkeimpiä, halvimpia ja turvallisimpia kaupunkeja.
Matka lentokentältä Motoliin maksaa alle euron, ja vaikka toiselle puolelle kaupunkia maksimissaan vähän reilun euron. Jos ottaa taksin, pitää osata välttää kiskureita ja pitää puolensa, niin kuin monessa muussakin paikassa.
Saman päivän lento toisella lentoyhtiöllä toki maksaa, mutta tälläkin hetkellä lipun saisi parilla sadalla. Mietin siis vain tuota 800 euron laskua... Johon ei kuulu edes hotelliyötä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu, mutta toisaalta ymmärrän kyllä Finnairin toimintaa. Olen itse ollut lennolla, jolta jouduttiin välilaskun aikaan jättämään matkustaja matkatovereineen paikalliseen sairaalaan. Kapteeni kertoi, että ilmailulääkärit eivät antaneet potilaalle lupaa jatkaa lentoa kotimaahan kun vointi oli lennolla huonontunut.
Ja minkähänmoinen lasku rapsahtaa lentoyhtiöille näistä? Pelkkä lähtövuoron missaaminen jonkun myöhästymisen takia maksaa jo kymmeniätuhansia. Eli kuinka hoidetaan äkilliset ylimääräiset laskut ja nousut jossain rändömkohteessa sairastuneen matkustajan takia?
Vierailija kirjoitti:
A) ei olisi pitänyt kysellä lisähapesta
B) ei olisi pitänyt matkustaa mihinkään
- miten Finnair oli uskaltanut kuskata hänet menomatkan? Ai niin, eivät tienneet sairaudesta. Opetus: pidä suusi kiinni.
Silloin siinä käy niin, että kun se on ollut kuitenkin henkilöllä itsellään jo tiedossa oleva sairaus, matkavakuutus ei korvaa mitään. Tällöin jos joudutaan tekemään terveydellisistä syistä välilasku, matkustaja voi saada lentyhtiöltä melkoisen laskun, jota vakuutusyhtiö ei korvaa...
Ei paikallisen kielen osaaminen ole mikään edellytys, harva turisti osaa esim. Tsekeissa, Thaimaassa, Portugalissa, Espanjassa paikallista kieltä ja silti reissaaminen onnistuu. Kyseinen eläkeläinen oli päiväkausia lomaillut maassa ja nyt vetoaa yhtenä argumenttina, ettei edes osaa maan kieltä. Huh.
Oma moka, turha siitä on Finnairia syyttää. Ainoa asia, missä Finnair mokasi oli se, että tieto laitettiin ainoastaan s-postiin, olisi ehdottomast pitänyt soittaa. Tosin nykyään varmaan on se oletus, että s-postia luetaan päivittäin.
Eläkeläiset ei ole mitään lapsia vaan aikuisia miehiä