Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair hylkäsi suomalaisen eläkeläisen Prahan lentokentälle.

Vierailija
24.06.2017 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abloodit?

Vierailija
22/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten niin Finnair "kunnostautui taas"? Kyllä tuollaiset asiat selvitetään etukäteen. Ja tässä tapauksessa emme tiedä mitä matkustaja on siellä tiskillä oikeasti sanonut tai tehnyt.

Ärsyttää sääliä kerjäävät "yksin vieraaseen maahan hylätyt kielitaidottomat" turistit. Jotka kuitenkin ovat juuri ihan sujuvasti lomailleet neljä päivää ko. maassa ilman lentoyhtiön lapsenvahtipalvelua. Matkustaja jopa pystyi ilman sitä kielitaitoa kiertämään parin lääkärin luona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä täysin naisen oma vika, mitäs alkoi perille päästyään diivailemaan lisähappikysymyksillä. Olisi joko kysellyt sitä ennen matkaa tai pitänyt turpansa kiinni.

Vierailija
24/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen nämä roskalehtien jutut, joissa kerrotaan vain toisen osapuolen näkemys, eikä toinen osapuoli voi yksityisyyden suojan vuoksi kertoa omaa näkemystään, ovat journalistiselta arvoltaan täysin olemattomia.

Vierailija
25/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä itse asiassa muuta ongelmaa kuin se, että Finnair ei varmistanut, onko matkustajalla älypuhelin ja käyttääkö hän sen suomia mahdollisuuksia esim. lukea sähköposti. Jos näin olisi ollut, olisi matkustaja saanut tiedon "lentokelvottomuudestaan" ajoissa ja ehtinyt hankkia lääkärintodistuksen. Eikö hänellä muuten ollut Suomesta lähtiessä lääkärintodistusta lentokelpoisuudestaan? Kroonikon pitäisi aina osata ajatella nokkaansa pitemmälle eli hankkia varmuuden vuoksi kaikki mahdolliset todistukset sekä lääkkeilleen kirjalliset reseptit.

Vierailija
26/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä olisi minullekaan tullut mieleen, että keuhkosarkoidoosi estäisi lentämisen. Se ei ole kuitenkaan mikään henkeä uhkaava sairaus, vaan melkein kaikki sarkoidoosipotilaat elävät muuten ihan normaalia elämää, mitä nyt saattaa yskittää ja joskus vähän ahdistaa.

Onko astmapotilailla lentokielto? Yhtä lailla siitä tulee ajoittaista hengenahdistusta. Joskus vakavaakin.

Vierailija
27/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paikallisen kielen osaaminen ole mikään edellytys, harva turisti osaa esim. Tsekeissa, Thaimaassa, Portugalissa, Espanjassa paikallista kieltä ja silti reissaaminen onnistuu. Kyseinen eläkeläinen oli päiväkausia lomaillut maassa ja nyt vetoaa yhtenä argumenttina, ettei edes osaa maan kieltä. Huh. 

Oma moka, turha siitä on Finnairia syyttää. Ainoa asia, missä Finnair mokasi oli se, että tieto laitettiin ainoastaan s-postiin, olisi ehdottomast pitänyt soittaa. Tosin nykyään varmaan on se oletus, että s-postia luetaan päivittäin.

Ehkä Finskillä/matkanjärjestäjällä ei ollut puhelinnumeroa tiedossa tai sitten ei ollut tajunnut ruksata sitä vaihtoehtoa, että tiedotteet tekstiviestein. Tosi harmillista, jos noin on käynyt

Vierailija
28/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavaa että kävi näin mutta mielestäni kyseisen naisen olisi pitänyt ymmärtää hoitaa asiat jo etukäteen Suomessa. On aina ollut sanomattakin selvää, että jos on lisähappea vaativia sairauksia niin niistä pitää olla lääkärintodistus lentoluvasta jo etukäteen ja samoin lisähapesta otetaan yhteyttä lentoyhtiöön jo hyvissä ajoin ennen matkaa. Ei lentoyhtiö voi ottaa joka kerta riskiä ja uskoa kun matkustaja kertoo, että hänellä on lääkärin lupa lentää. Luulisi kaikkien tämän ymmärtävän. Helppo nyt jälkeenpäin syyttää lentoyhtiötä ja oikein julkisuudessa uhriutua ja vaatia korvauksia kun ei ole itse osannut toimia oikein.

Vierailija
29/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mummeli on halunnut tärkeillä ja saada extra huomiota. Nyt sitten someitku kun lentoyhtiö otti asian vakavasti.

Jos jotain olisi sattunut, niin someitku olisi tullut siitäkin, miten lentoyhtiö ei ottanut asiaa vakavasti ja mummeli otettiin lennolle vaikka hän oli jo ilmoittanut lisähappitarpeestaan.

Nää on näitä ammattivaatija-valittajia. Lentoyhtiö toimi oikein. Mummelin olisi pitänyt hoitaa homma jo kotimaassa tai olla ihan hiljaa ja lentää vaan. Huomionhakuinen 'minä tarvitsen lisähappea' - paskantärkeily tuli nyt kalliiksi.

Vierailija
30/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahna taas (jälleen kerran, kuten usein tällaisissa keskusteluissa) että meilähän on tiedossamme vain toisen osapuolen versio tarinasta. En itse ottaisi kantaa ennenkuin tietäisin onko tuo varmasti koko totuus. 

" Olin ilman yösijaa vieraassa maassa, jonka kieltä en ymmärtänyt." Jaa, olen minäkin ollut Tsekeissä ja useastikin ja aina olen pärjännyt vaikken osaa lähes sanaakaan tsekkiä. Englantia ja saksaa osataaan todella hyvin. 

yösijan saa kun on rahaa tai luottokortti mukana, ei mikään ongelma. Hotelleissa löytyy. 

Vierailija
31/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paikallisen kielen osaaminen ole mikään edellytys, harva turisti osaa esim. Tsekeissa, Thaimaassa, Portugalissa, Espanjassa paikallista kieltä ja silti reissaaminen onnistuu. Kyseinen eläkeläinen oli päiväkausia lomaillut maassa ja nyt vetoaa yhtenä argumenttina, ettei edes osaa maan kieltä. Huh. 

Oma moka, turha siitä on Finnairia syyttää. Ainoa asia, missä Finnair mokasi oli se, että tieto laitettiin ainoastaan s-postiin, olisi ehdottomast pitänyt soittaa. Tosin nykyään varmaan on se oletus, että s-postia luetaan päivittäin.

Ehkä Finskillä/matkanjärjestäjällä ei ollut puhelinnumeroa tiedossa tai sitten ei ollut tajunnut ruksata sitä vaihtoehtoa, että tiedotteet tekstiviestein. Tosi harmillista, jos noin on käynyt

Mummeli tiesi ettei pääse ilman lääkärintodistusta paluulennolle. Oli useampi päivä aikaa hakea todistus.

Vierailija
32/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kukaan ei ollut kertonut tälle naiselle, että keuhkosarkoidoosin kanssa tarvittaisiin lentolupa, sillä eihän lentäminen ole keuhkosarkoidoosipotilaalle mitenkään riskialtista.

Ihan oikeasti keuhkosarkoidoosi ei useimmilla ihmisillä haittaa elämää sen enempää kuin astma. Onko astmapotilailla samanlainen lentoluparuljanssi kun lähtevät matkoille?

Vierailija
33/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kysellä lisähappea jo ennen koko matkaa?

Varmaan ymmärsi vasta menomatkalla happitarpeen.

Vierailija
34/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahna taas (jälleen kerran, kuten usein tällaisissa keskusteluissa) että meilähän on tiedossamme vain toisen osapuolen versio tarinasta. En itse ottaisi kantaa ennenkuin tietäisin onko tuo varmasti koko totuus. 

" Olin ilman yösijaa vieraassa maassa, jonka kieltä en ymmärtänyt." Jaa, olen minäkin ollut Tsekeissä ja useastikin ja aina olen pärjännyt vaikken osaa lähes sanaakaan tsekkiä. Englantia ja saksaa osataaan todella hyvin. 

yösijan saa kun on rahaa tai luottokortti mukana, ei mikään ongelma. Hotelleissa löytyy. 

senpä takia täytyy ottaa tarkkaan selvää kaikki jos on kielitaidoton ja tässä tapauksessa jo Suomessa kun on jotain häikkää että kenties tarvitsee lisähappea. Eihän ne voineet ottaa jos olisi sattunut kuolemaan koneessa. Siitä vasta äläkkä olisi noussut. Ainakin omaiset olisi reagoineet kun mutsilla on se ja se sairaus ja ei saanut lisähappea koneessa. voi voi. 

Vierailija
35/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oli pärjännyt ensin Prahassa neljä päivää osaamatta tsekkiä ja sitten äkkiä tsekin osaamattomuus olikin ongelma. Kai hän tiesi jo lähtiessään, ettei osaa tsekkiä?

Ammattivalittaja.

Vierailija
36/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oli pärjännyt ensin Prahassa neljä päivää osaamatta tsekkiä ja sitten äkkiä tsekin osaamattomuus olikin ongelma. Kai hän tiesi jo lähtiessään, ettei osaa tsekkiä?

Ammattivalittaja.

Ollut ehkä opastetulla pakettimatkalla? Tuon ikäisistä ihmisistä aika harva omatoimimatkailee ja reppureissailee pitkin maailmaa.

Vierailija
37/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittaja.

Ollut ehkä opastetulla pakettimatkalla? Tuon ikäisistä ihmisistä aika harva omatoimimatkailee ja reppureissailee pitkin maailmaa.

On myös vähän eri asia sanoa kaupassa "ostan tämän matkamuiston, pliis" kuin selostaa lääkärille englanniksi sarkoidoosista ja lääkärintodistuksista.

Vierailija
38/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin vapaaehtoisesti matkusti kyseiseen maahan ja viihtyi siellä tarinasta päätellen hyvin, kunnes oman mokansa takia ei päässytkään lennolle. Kroonisen keuhkosairauden kohdalla aina ETUKÄTEEN selvitettävä lentokelpoisuus.

Finnairin tiedotus olisi toki voinut olla parempaa mutta tarina ei kerro edes että oliko henkilö antanut oikeaa puhelinnumeroaan yhtiölle, vai pelkästään sähköpostiosoitteen.

Joskus kun näiltä eläkeläisiltä kysyy puhelinnumeroa alkavat kaivelemaan jotain sukulaisensa numeroa, jota eivät siis edes muista ulkoa ja joka ei tosiaan ole heidän oma numeronsa. Voi myös olla että ei vaan vastannut puhelimeen, ja tämähän on toki soittajan vika.

Vierailija
39/42 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abloodit :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä