**HUHTImammojen torstai**
Ylihuomenna alkaa meidän kuukausi, vaikka muutama varaslähtökin on jo ollut. Onnea! Nämä meidän pinot ovat kasvaneet niin pitkiksi, että on jo ihan vaikeuksia ehtiä lukemaan.
Suppareita on vaihteeksi ollut aika vähän mutta nyt jomottelee selänpuolella menkkakipumaisesti. Huomenna on taas lääkäri, toivottavasti tutkii kohdunkaulan tilanteen. Musta itsestä tuntuu kuin kaula olisi nyt kadonnut. Mies soitti illalla ja sanoi ettei pääsekään kotiin yöksi. Joku oli mokannut lentolippujen kanssa ja kaikki koneet oli täynnä, sillä Indonesiassa joku vapaapäivä tänään. Toivottavasti oli vihdoin viimeinen yön yli kestävä matka!
Lapset oli todella mahdottomia eilen. Jatkuvaa rutinaa, tappelua ja pahantekoa aamusta iltaan. Välillä olisin valmis palauttamaan mokomat! Illalla olivat tosin aivan hellyyttäviä molemmat kun huutelivat naama kiinni vatsassani " hyvää yötä vauva!" . Kuopus luulee, että törröttävä napani on jotenkin osa vauvaa. Hänellä on myös ulostyöntyvä napa ja väittää että hänenkin masussaan on vauva. Uusi vauva tulee varmaan olemaan hänelle aikamoinen järkytys, äiti-vaihe ja paha 2-vuoden uhmaikä päällä.
36+1 (vielä pari viikkoa....toivottavasti ei yhtään enempää)
Iluvatar-76:
Kuulosti niin samanlaiselta tuo teidän huushollin tilanne meidän vastaavaan verrattuna, että päätin viimein lopettaa (hyvin aktiivisen) taustailun ja tulla huhtisten pinossakin esiin - taitaa olla eka kertani jopa! Eli hei kaikille, ja lämpimät onnittelut jo jakautuneille!
Meilläkin siis odotetaan esikoista ja kotona on 6 1/2-vuotias hovawartnarttu. Meidänkin piski on saanut koko elämänsä meidän kahden huomion täysin, ja on ollut ainakin veljeni lapsista mustasukkainen (siis tyyliin minä tai mieheni ei saataisi pitää veljenlapsia sylissä, kun koira tulee viereen tökkimään kuonolla että " hei, anna MULLE huomiota, olet minun ihmiseni etkä tuon toisen" ...).
Sikäli siis minuakin hieman huolettaa että miten koira sulattaa uuden lauman jäsenen, mutta ajateltiin nyt alkuun kokeilla just noita edelläkin mainittuja konsteja, eli mies saa tuoda harsoa tai muuta vauvan vaatetta jo synnytyslaitokselta kotiin haisteltavaksi, ja sitten kun kotiudutaan lapsen kanssa, minä tervehdin koiran oikein perusteellisesti ja sitten koiran annetaan kaikessa rauhassa nuuhkia lapsi päästä varpaisiin. Ja sitten vaan toivotaan vimmatusti, että koira mukautuu tilanteeseen ja hyväksyy uuden ihmisen ilman mutinoita.
Toivottavasti tämä(kin) vaihe menee niin teillä kuin meilläkin hienosti!
Sycorax 38+6