viihdyn paremmin miesten seurassa - muita?
En halua yleistää, mutta yleensä viihdyn paremmin miesten seurassa, koska puheenaiheet ovat usein mielenkiintoisempia. Puhun esimerkiksi mieluummin politiikasta kuin juoruilen. Usein juhlissa tms jään istumaan miesten seuraan, sillä he puhuvat useammin minua kiinnostavista aiheista kuin naiset (tämä korostuu varsinkin sukujuhlissa). Muita samanlaisia?
Kommentit (36)
Miehet ovat aggressiivisempia ja naisvihamielisiä joten en viihdy. Ennemmin olen koulutetun naisen kanssa. Miehillä sovinismi ja naisten vähättely on keskeinen piirre, luultavasti siksi viihdyt heidän kanssaan koska olet itse samanlainen. Kannattaa muistaa että miehet eivät keskimäärin naisia arvosta.
Täällä on toinen samanlainen! Miesten seurassa ei tuu yleensä ylimääräistä draamaa. Voi olla ihan rennosti oma itsensä. On mulla pari hyvää naispuoleista kaveriakin mut miesten kanssa pystyy heittään älyvapaampaa läppää ja keskustelut on monipuolisemmalla tasolla.
En ole huomannut samaa. Minulla on yhtälailla naisia ja miehiä kavereina, mutta tulee vapaa-ajalla enemmän oltua miesten kanssa. Se ei silti tarkoita sitä, että miehet olisivat jotenkin helpompia kuin naiset.
Molemmille pystyn juttelemaan samoista aiheista ja omista mielenkiinnon kohteista. Ehkä kyse on siitä, että et tunne omanhenkisiä naisia ollenkaan tai et halua edes sellaisia löytää.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat aggressiivisempia ja naisvihamielisiä joten en viihdy. Ennemmin olen koulutetun naisen kanssa. Miehillä sovinismi ja naisten vähättely on keskeinen piirre, luultavasti siksi viihdyt heidän kanssaan koska olet itse samanlainen. Kannattaa muistaa että miehet eivät keskimäärin naisia arvosta.
Itse asiassa olen päinvastainen kun tuossa väität minun olevan. En ole sovinisti enkä naisvihamielinen, päinvastoin. En menisi yleistämään kaikkia miehiä aggressiivisiksi ja naisvihamielisiksi enkä tarkoittanut omalla kirjoituksellani yleistää esimerkiksi kaikkia naisia juoruilijoiksi. Totesin vain että satun viihtymään (yleisesti ottaen) tuollaisissa ryhmätilaisuuksissa paremmin miesten kanssa. Kaikkein mieluiten olisin korkeasti koulutetun, samoista asioista kiinnostuneen seurassa, oli hän sitten mies tai nainen.
- ap
Harvemmin oon välittänyt miehistä, sillä mun ikäisillä (about 20v) ei juurikaan pyöri päässä muuta kuin pillu-pallo-pullo. Toki on ollut muutama virkistävä yksittäinen tapaus, joiden kanssa olen saattanut keskustella historiasta, avaruudesta ja muusta kiinnostavasta. Vanhemmat miehet ovat taas työpaikalla ainakin olleet sellaisia juorukelloja, etten ole jaksanut hilata itseäni heidän seuraansa.
Naisiin minulla on useammin henkisen puolenkin yhteys, eivätkä keskustelut jää vain pintapuoleiseksi löpinäksi. Heillä on mielipiteitä, pelkoja ja haluja, joista pääsen kuulemaan. Näitä pääsen myös jakamaan sillein, etten tule jatkuvasti arvostelluksi (toisin kuin usein miesten seurassa). He avautuvat mulle aivan toisella tavalla kuin miehet, jotka pitävät kaiken itsellään tai vain jutustelevat. Toisaalta ihmiset pitää kohdata yksilöinä ja uskonkin, että molemmista löytyy hyvää seuraa. Meidän kulttuurissamme tosin miesten tunteiden näyttämistä halveksutaan, mikä osaltaan varmasti vaikuttaa siihen, miksi viihdyn paremmin naisten seurassa. He ovat olleet minulle avoimempia ja rehellisempiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut samaa, vaikka olen ollut vuosikymmeniä hyvin miesvaltaisella alalla ja usein olen ainut nainen. Minusta taas miehet juoruavat yhtälailla ja ainakin työelämässä miehet puukottavat toisiaan seläntakana.
Toisaalta, jospa ystäväsi ja työkaverisi ajattelevat samaa, eivätkä siksi viihdy seurassasi, olethan kuitenkin nainen, joka ei itsekkään arvosta omaa naiseuttaa tai sukupuolta, niin miksi sitä tekisi muutkaan.
Jotta muut pystyvät arvostamaan, niin ensiksi pitää se lähteä itsestä, koska asenteet paljastavat kaiken.
En sanonut missää vaiheessa etten arvosta naiseuttani tai sukupuoltani... Kirjoitukseni saattoi vääristyneesti sellaisen kuvan antaa mutta en kyllä niin tarkoittanut. Ja tuo on kyllä totta, että miehet juoruavat myös. Sen takia yritin tekstissäni korostaa, että en halua yleistää. Kirjoitin vain kärjistyneen esimerkin.
Minä viihdyn naisten seurassa. Eiköhän se ole heterolle ihan luonnollista hengailla vastakkaisen sukupuolen kanssa mielellään ainakin aikuisiällä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on toinen samanlainen! Miesten seurassa ei tuu yleensä ylimääräistä draamaa. Voi olla ihan rennosti oma itsensä. On mulla pari hyvää naispuoleista kaveriakin mut miesten kanssa pystyy heittään älyvapaampaa läppää ja keskustelut on monipuolisemmalla tasolla.
Tätä hain takaa. Itselläni suurin osa kavereista on naisia, mutta esim. juhlissa huomaan viihtyväni keskimäärin paremmin miesten seurassa.
- ap
PS. olin myös tuo 7, ap unohtui lopusta!
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut samaa. Minulla on yhtälailla naisia ja miehiä kavereina, mutta tulee vapaa-ajalla enemmän oltua miesten kanssa. Se ei silti tarkoita sitä, että miehet olisivat jotenkin helpompia kuin naiset.
Molemmille pystyn juttelemaan samoista aiheista ja omista mielenkiinnon kohteista. Ehkä kyse on siitä, että et tunne omanhenkisiä naisia ollenkaan tai et halua edes sellaisia löytää.
Haluaisin kyllä löytää, mutta kaipa minulla ei sitten ole kovin montaa samanhenkistä naispuolista kaveria. Muutaman kanssa on sitten sitäkin hauskempaa.
- ap
Mä viihdyn joskus miesten seurassa paremmin kuin naisten seurassa. Miehet ovat ystävällisempiä, kohteliaampia ja ennustettavempia. Vähän pelkään naisten hienovaraista piikittelyä, näpäyttelyä ja selän kääntämistä. Varon naisporukassa, koska yleensä siellä on yksi tai muutama joka käyttäytyy näin ja saa minut voimaan huonosti. Voisin kutsua sitä kätketyksi vihamielisyydeksi, jota pelkään naisissa.
Miehet ovat aidompia ja he myös hyväksyvät eri mieltä olevat.
Vierailija kirjoitti:
Mä viihdyn joskus miesten seurassa paremmin kuin naisten seurassa. Miehet ovat ystävällisempiä, kohteliaampia ja ennustettavempia. Vähän pelkään naisten hienovaraista piikittelyä, näpäyttelyä ja selän kääntämistä. Varon naisporukassa, koska yleensä siellä on yksi tai muutama joka käyttäytyy näin ja saa minut voimaan huonosti. Voisin kutsua sitä kätketyksi vihamielisyydeksi, jota pelkään naisissa.
Jep, näin se kyllä usein on :/
- ap
Täällä myös. En osaa kertoa miksi, mutta esimerkiksi illanvietot on paljon hauskempia miesporukassa. On semmonen rento meininki, kukaan ei mieti onko meikit hyvin tai istuuko vaatteet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat aidompia ja he myös hyväksyvät eri mieltä olevat.
Tuon aitouden olen itsekin huomannut. Usein (USEIN/joskus, EI AINA) naiset eivät jotenkin osaa olla aitoja, en voi esimerkiksi käsittää sitä, miksei asioita voi sanoa suoraan. Mieluummin sanotaan suoraan kuin esitetään jotain mitä ei olla tai teeskennellään. Esimerkiksi _jotkut_ naiset teeskentelevät pitävänsä tietystä ihmisestä päin naamaa, mutta tämän ihmisen ollessa poissa, puhutaan hänen selän takanaan paskaa hänestä/juoruillaan. Tietysti myös miehet syyllistyvät tähän mutta sanoisin että keskimäärin miehistä löytyy enemmän aitoja tyyppejä, jotka eivät käyttäydy näin. Ymmärrän kyllä hienovaraisuuden eli kaikkea mitä mieleen juolahtaa, ei sanota ääneen mutta se suoruus! Ei tarvitse teeskennellä jotain, mitä ei ole.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös. En osaa kertoa miksi, mutta esimerkiksi illanvietot on paljon hauskempia miesporukassa. On semmonen rento meininki, kukaan ei mieti onko meikit hyvin tai istuuko vaatteet päälle.
Joo ja rentous! :-)
- ap
Sama juttu.
Toki minulla on naiskavereitakin, ja pitkälti tuo on sosiaalisesta luokasta/lokerosta kiinni - toisten akateemisten pk-seudulla asuvien keski-ikäisten kansaa on helpompi löytää puheenaiheita. Samanlaiset taustat ja kiinnostuksen kohteet yhdistävät todennäköisesti.
Mutta tietenkin voi tavata myös ihmisiä, joilla on täysin erilainen tausta ja silti he ajattelevat asioista mielenkiintoisesti ja tuntuvat persoonina mukavilta, vaikka eivät olekaan presiis kaikesta samaa mieltä. Hyvähän se on, että tutustuu omastaan poikkeaviin ajatusmaailmoihin!
Minusta ehkä keskimäärin naiset kumminkin enemmän kiinnittävät huomiota viestinnän tapaan ja muotoon kuin sisältöön. Enkä tarkoita tätä moitteeksi, vaan erilaiselsi viestinnän tavaksi. Älkää tajutko tätä väärin, se on taito sekin eivätkä kaikki naiset ole samanlaisia tietenkään. Naiset herkästi lukevat rivien välistä ja ottavat henkilökohtaisesti, jos toinen ei jaa samaa mielipidettä. Tämä siis edelleen keskimäärin!
Koen, että se on pitkälti omien sosiaalisten taitojeni jonkinasteista heikkoutta, että en oikein siinä sivumerkitysten ja sanomatta-sanottujen asioiden viidakossa pärjää. Miehet tuntuvat keskimäärin olevan suorempia.
Ja tämän sanoen tietysti miehissäkin on monenlaisia tyyppejä, eivät kaikki ole kivaa ja mielenkiintoista puheseuraa heistäkään.
Tuo ei johdu mistään muusta kuin joko lähipiiristäsi tai ylimielisestä asenteestasi. "En ole kuin muut naiset" on oikeesti maailman suurinta paskaa, jota sanotaan vaan, jotta voi tuntea ittensä paremmaksi.
Työskentelen alalla, jossa on sekä miehiä että naisia, ja ihan samalla tavalla siellä kaikki juoruaa, ja sitten välillä puhutaan todella vakavistakin asioista. Sama ystäväpiirissäni. Tiedän myös pinnallisia naisia, joiden kanssa en tule toimeen, mutta ihan samoin en tule toimeen elämämkoulusta valmistuneiden Penttien kanssa, joiden parasta keskusteluantia on maahanmuuttajien, homojen ja akkojen haukkuminen.
Sekä miehiltä että naisilta löytyy piirteitä, jotka mahdollistavat juoruilun, manipuloinnin, valehtelun, ja jonkun muun kuin itsensä esittämisen. Samoin molemmilta sukupuolilta löytyy keskustelutaitoja, empatiaa ja älykkyyttä.
Miehet ovat rennompia, suvaitsevaisempia ja juttelevat aiheista laajemmalla skaalalla. Naiset ovat usein vähän turhantärkeitä, valitettavasti.
Ikuisuusaihe ja en viihdy. Miehet ovat kaksinaamaisia, ilkeitä, juoruavat ja näillä ilkeily on todella kovasanaista ja julmaa. Terkuin insinöörinainen, joka on ikänsä ollut töissä miesten seurassa, olen serkkusarjani ainoa tyttö ja minulla on vain veljiä. Lapsenikin ovat poikia, mutta heidät olen yrittänyt kasvattaa järkevämmäksi.
En ole huomannut samaa, vaikka olen ollut vuosikymmeniä hyvin miesvaltaisella alalla ja usein olen ainut nainen. Minusta taas miehet juoruavat yhtälailla ja ainakin työelämässä miehet puukottavat toisiaan seläntakana.
Toisaalta, jospa ystäväsi ja työkaverisi ajattelevat samaa, eivätkä siksi viihdy seurassasi, olethan kuitenkin nainen, joka ei itsekkään arvosta omaa naiseuttaa tai sukupuolta, niin miksi sitä tekisi muutkaan.
Jotta muut pystyvät arvostamaan, niin ensiksi pitää se lähteä itsestä, koska asenteet paljastavat kaiken.