Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri on ollut pitkään pois töistä, ottaisitko yhteyttä esim. soittamalla?

Vierailija
22.06.2017 |

Kyseessä on aika läheinen työkaverini. Yhteen aikaan kävin hänen kanssaan paljon vapaa-ajalla esim. uimassa ja salilla, ihan viikoittainkin tuossa parisen vuotta sitten. Tuli pientä ristiriitaa ja otin etäisyyttä. Nyt ollaan nähty vapaa-ajalla ehkä 4 - 5 kertaa vuodessa eli parin kuukauden välein. Taukoja vietämme töissä aika useinkin yhdessä. Työkaveri laittelee mulle joskus vapaa-ajalla viestiä ja soittelee, joskus henk. koht. elämänsä huolistaan, joskus esim. pyytää jonnekin kanssaan tai joskus jostain työasioista tms.

Kevään mittaan huomasin, että tämä kyseinen työkaveri oli usein stressaantunut, ahdistunut, kiukkuinen ja purki kiukkuaan muihin, lisäksi oli turhautunut työhönsä ja ihan kertoikin siitä ääneen. Sitten hän vaan jäi pois töistä ja esimies on sanonut vain, että "*Tiina* on vielä ainakin kaksi viikkoa pois töistä", aina muutaman viikon välein ja että "*Tiinan* poissaolo jatkuu" yms. Ei ole sanonut onko kyseessä sairasloma vai joku muu.

Tämä *Tiina* ei nyt siis ole muhunkaan ottanut yhteyttä. Mietin kuuluisiko mun soitella hänellepäin? Soittaisitko sinä? Oikeastaan olen ajatellut olla ottamatta yhteyttä, tuntuisi tungettelevalta ottaa... mutta kuitenkin mietin asiaa aina välillä. Ottaisitko sinä tähän työkaveriin yhteyttä nyt kun hän on pois töistä (ei siis kesälomalla, vaan muuten pois)?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy mielessä, että jos en ota yhteyttä, niin kokeeko hän ettei kukaan ole kiinnostunut/välitä...

ap

Vierailija
2/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otat yhteyttä. Soita tai laita viestiä: mitä sulle kuuluu.

Vierailija
4/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tekstari tai sähköpostia mieluummin, voi olla vastaamatta jos siltä tuntuu.

Vierailija
5/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ette ole enää vain kollegoita, vaan kavereita myös. Soita, ja pyydä vaikkapa kahville. Varmasti arvostaisi juttuseuraa, mikäli hänellä on vastoinkäymisiä elämässä.

Vierailija
6/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteydenpito tähän asti on tapahtunut vapaa-ajalla vain hänen aloitteestaan en ottaisi itse yhteyttä nytkään.

Vierailija
7/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä! Nyt on juhannus ja hyvä tekosyy pistää viestiä ja kysellä kuulumisia.

Vierailija
8/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan viestiä kun olette kavereita työajan ulkopuolellakin. Laita, että heippa ja mitä kuuluu, käytäiskö kävelyllä/kahvilla/uimassa?

Vierailija
9/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kohteliasta pitää yhteyttä. Luulen, että hän olisi iloinen yhteydenotostasi.

Vierailija
10/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteydenpito tähän asti on tapahtunut vapaa-ajalla vain hänen aloitteestaan en ottaisi itse yhteyttä nytkään.

Enemmän hänen aloitteestaan kyllä, itse olen sopinut tapaamisista vapaa-ajalla mieluummin töissä esim. tauoilla... En nyt muista olenko ottanut häneenpäin vapaa-ajalla oma-aloitteisesti yhteyttä... Tai oikeastaan olenkin tainnut, esim. jos tapaamisaika on jäänyt vielä avoimeksi tms. mutta enempi se on ollut hänen suunnalta... Johtuu ihan siitäkin, että mulla on kiireisempi elämä (lapsia, muitakin ystäviä, sukulaisia lähellä yms.).

ap

Vierailija
11/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Taidan laittaa juhannustoivotukset ja siinä samalla jotain muuta pientä kirjoittaa, kiitos vinkistä! :)

ap

Vierailija
12/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi on todennäköisesti burn out -lomalla masennuksen vuoksi ja miettii palaako koko työpaikkaan. Keskustelu kanssasi voisi auttaa.

Soita. Jos ei vastaa, laita tekstari perään. Ottaa sitten itse yhteyttä..

Kysy vain simppelisti mitä kuuluu.

Vierailija
13/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän hänen aloitteestaan kyllä, itse olen sopinut tapaamisista vapaa-ajalla mieluummin töissä esim. tauoilla... En nyt muista olenko ottanut häneenpäin vapaa-ajalla oma-aloitteisesti yhteyttä... Tai oikeastaan olenkin tainnut, esim. jos tapaamisaika on jäänyt vielä avoimeksi tms. mutta enempi se on ollut hänen suunnalta... Johtuu ihan siitäkin, että mulla on kiireisempi elämä (lapsia, muitakin ystäviä, sukulaisia lähellä yms.).

ap

Itseäni ainakin luultavasti vain ärsyttäisi enemmän jos "kiireinen" työkaveri ottaisi yhteyttä vasta kun huomaa minun olleen pitkään sairaslomalla. Jos tuossa tilanteessa haluaisin pitää yhteyttä töissä työkaveriin ottaisin varmasti yhteyttä itse, kertoisin esim. että olisi kiva nähdä nyt kun en pitkään aikaa emme ole voineet töissä jutella tms.

Vierailija
14/14 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä. Hän osaa olla vastaamatta, jos kokee ettei halua olla (nyt juuri) yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä