Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle veroon huima korostus!

Vierailija
22.06.2017 |

Yle vero nousee kerralla 20 € ja jo pienituloisillakin. Minullakin olisi muutakin käyttöä tuolle kahdelle kympille. Miksi Yleisradion kustannusten säästöjä ei jatketa vaan tuon valtiolaitoksen annetaan jatkaa tuhlaamistaan. Yle on malliesimerkki valtionlaitoksesta joka on täynnä isopalkkaisia "erityisasiantuntijoita" huimilla eduilla kuten talon hammaslääkäri joista ei ole nähty untakaan yksityisellä puolella. On röyhkeyden huippu että maan ollessa syvimmässä lamassa sitten 30-luvun tuo pöhöttynyt laitos jatkaa tuhlaamista. Yle tarvitsee ankaran irtisanomisohjelman ja sen työntekijöiden etujen leikkaamisen.
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005265380.html

– Kun Ylen kokonaisrahoitukseen ei puututa, se tarkoittaa käytännössä 20 euron korotusta Yle-veroon niillä, jotka tienaavat noin 21 000 euroa vuodessa tai enemmän, Turunen sanoo.

Mikäli esitys menee läpi, Ylen saaman rahoituksen indeksikorotuksen jäädytys lopetetaan vuonna 2019. Kuluvalla ja ensi vuodella jäädytys on rahoituksessa vielä voimassa aiemman päätöksen mukaisesti.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin antaa sulle ap sen 20 e, niin ei tarvitse itkeä. 

Ja kaikkien muidenkin tässä ketjussa vinkuneiden Yle-vihaajien kannattaisi ehkä oikeasti välillä keskittyä ihan oikeiden ammattimaisten uutislähteiden tarjontaan, eli suomessa Ylen, maailmalla vaikkapa BBC. Voisitte vaikka kehittyä henkisesti ja saada joku päivä töitäkin, joissa 20e ei tunnut näin pahasti.

YLE esittää maailman sellaisena kuin toivoisi sen olevan eikä sellaisena kuin se on. On ollut ihan asintuntijan neuvo että kannattaisi itse pysyä totuudessa vaikka muut ei pysyisikään. Yle ei kuitenkaan tätä neuvoa noudata .Se on syynä huonoon suosioon.

Vierailija
22/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Yle-hemmetin-veroa, ei kuuluisi olla! NAURETTAVAN RÖYHKEÄÄ RIISTÄMISTÄ. En edes katso Tv:tä. Enkä varsinkaan YLEÄ!

Eli jokainen suomalainen maksaisi veroa vain niistä asioista mitä itse käyttää?

Ei. Yle on törkeän kallis turhake tosin kuin vaikkapa päällystetyt tiet, poliisi tai sote-palvelut jotka ovat välttämättömiä. Ylen budjettia on syytä leikata reilusti, veronmaksajilla ei ole rahaa tuollaisen kolossaalisen suojatyöpaikkahimmelin ylläpitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkien muidenkin tässä ketjussa vinkuneiden Yle-vihaajien kannattaisi ehkä oikeasti välillä keskittyä ihan oikeiden ammattimaisten uutislähteiden tarjontaan, eli suomessa Ylen, maailmalla vaikkapa BBC. Voisitte vaikka kehittyä henkisesti ja saada joku päivä töitäkin, joissa 20e ei tunnut näin pahasti.

Heh, BBC on maailmalla tunnettu erittäin vasemmistolaisesta linjastaan. Se siitä ammattimaisuudesta.

Vierailija
24/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan erittäin mielelläni n 0,90 cnt/vrk siitä että mulla on käytössä Yle Areena + radiokanavat (erityisesti YLE puhe) ja päälle vielä tv-kanavat ja nettisivut. En halua Nokia ym privaatti-businss-intressitahojen valvomia "uutisia" tms aivotonta shittiä. Minusta kohtuullista.

Sen sijaan pidän kohtuuttomana että maksan liikenneverkosta, eli moottoriteistä ym korvessa, n 0,70 cnt/vrk.

Työ- ja elinkeinoministeriön ylläpitoon osallistun n 1,15 euroa/vrk, mitä he tällä rahalla ovat saaneet aikaiseksi? Puoli miljoonaa työtöntä?

Valtion terveysmaksu on minulle n 5 euroa/vrk - sen maksan ilomielin, että saan jopa yliopiston sairaalan tasoista hoitoa jos joskus sitä tarvitsen.

Hmm... joillain on arvot vähän vinksallaan, mutta siihen on kaikilla täysi oikeus.

Voisitko auttaa minua parantumaan vinksallaan olevista arvoistani, ja analysoida miten ne ovat vinksallaan? Kerro konkreettisesti, otan kaiken avun vastaan.

Vierailija
25/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Yle haluaisi panostaa uutistarjontaan, pitäisi ne typerät viihteet jättää pois kokonaan ja vähän useampia näkökulmia tuoda asiaohjelmiinkin. Nyt kun viime vuosina on maailmalla tapahtunut kaikenlaista, niin Ylellä on Euroopassa kai 10 toimittajaa ja jossain Lappeenrannasssa 30 tai kai  ne nyt on jo vähentäneet noita ulkomaan toimituksia ennestään.

Onhan Ylellä ollut hyviä ja suosittuja omia ohjelmiakin, mutta ihan kuin kritiikistä loukkaantunena ne juuri poistetaan ohjelmistosta, kun pitää säästää.

Vierailija
26/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kyse varsinaisesti ole siitä parista kympistä vaan pakkorahastuksen vastustamisesta, siitä paskasta mitä Yle pakkorahastuksen avulla syöttää jos erehtyy jonkun Ylen tv- tai radiokanavan avaamaan. Itse voisin antaa tuon 20€ vaikka pelastusarmeijalle tai ostaa sillä leikkokukkia. Ällötää Ylen pakkorahastus jolta normaali työssäkäyvä ihminen ei voi välttyä.

Miksi Yleä ei uskalleta laittaa maksukortin taakse? Koska tilaajia olisi vain kourallinen verrattuna siihen ihmismäärään jolta nyt väkipakolla otetaan rahat Ylen pyörittämiseen.

Vierailija
27/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä on samaa problematiikka kuin esim opetusvelvollisuudessa. Sekin maksaa x euroa/vrk jokaiselle Suomen veronmaksajille vaikka ei olisi omia lapsia, jos on eläkeläinen ym.

Mutta: On yhteisön (Suomen kansan) etu ja hyväksi että ihmiset oppivat lukemaan ja laskemaan, ja ovat tietoisia. Samaa mieltä ei tarvitse olla.

Tätä kutsutaan demonratiaksi.

On myös yhteisön (Suomen kansan) hyväksi että on (edes jokseenkin riippumaton ) media, jossa työskentelevät korkeakoulutuksen saaneet journalistit (jotka ovat sitoutuneita http://www.jsn.fi/journalistin_ohjeet, eivätkä pokkuroi ketään).

Tätä ei kaupallisissa medioissa ole, vaan näissä mainostajilta ja yhteistyökumppaneilta saatavat tulot määräämät uutisoinnin vinkkelin ja myös viihdeohjemien salaiset agendat.

Vierailija
28/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle vero nousee kerralla 20 € ja jo pienituloisillakin. Minullakin olisi muutakin käyttöä tuolle kahdelle kympille. Miksi Yleisradion kustannusten säästöjä ei jatketa vaan tuon valtiolaitoksen annetaan jatkaa tuhlaamistaan. Yle on malliesimerkki valtionlaitoksesta joka on täynnä isopalkkaisia "erityisasiantuntijoita" huimilla eduilla kuten talon hammaslääkäri joista ei ole nähty untakaan yksityisellä puolella. On röyhkeyden huippu että maan ollessa syvimmässä lamassa sitten 30-luvun tuo pöhöttynyt laitos jatkaa tuhlaamista. Yle tarvitsee ankaran irtisanomisohjelman ja sen työntekijöiden etujen leikkaamisen.

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005265380.html

– Kun Ylen kokonaisrahoitukseen ei puututa, se tarkoittaa käytännössä 20 euron korotusta Yle-veroon niillä, jotka tienaavat noin 21 000 euroa vuodessa tai enemmän, Turunen sanoo.

Mikäli esitys menee läpi, Ylen saaman rahoituksen indeksikorotuksen jäädytys lopetetaan vuonna 2019. Kuluvalla ja ensi vuodella jäädytys on rahoituksessa vielä voimassa aiemman päätöksen mukaisesti.

Täh? Pienituloisethan eivät ole maksaneet YLE veroa pariin vuoteen ja nyt sitten armahdettiin niitä ihmisiä, jotka ansaisevat hieman enemmän.

Vierailija
29/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin tuon määrän mieluummin vaikka MV-lehdelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi