Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle veroon huima korostus!

Vierailija
22.06.2017 |

Yle vero nousee kerralla 20 € ja jo pienituloisillakin. Minullakin olisi muutakin käyttöä tuolle kahdelle kympille. Miksi Yleisradion kustannusten säästöjä ei jatketa vaan tuon valtiolaitoksen annetaan jatkaa tuhlaamistaan. Yle on malliesimerkki valtionlaitoksesta joka on täynnä isopalkkaisia "erityisasiantuntijoita" huimilla eduilla kuten talon hammaslääkäri joista ei ole nähty untakaan yksityisellä puolella. On röyhkeyden huippu että maan ollessa syvimmässä lamassa sitten 30-luvun tuo pöhöttynyt laitos jatkaa tuhlaamista. Yle tarvitsee ankaran irtisanomisohjelman ja sen työntekijöiden etujen leikkaamisen.
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005265380.html

– Kun Ylen kokonaisrahoitukseen ei puututa, se tarkoittaa käytännössä 20 euron korotusta Yle-veroon niillä, jotka tienaavat noin 21 000 euroa vuodessa tai enemmän, Turunen sanoo.

Mikäli esitys menee läpi, Ylen saaman rahoituksen indeksikorotuksen jäädytys lopetetaan vuonna 2019. Kuluvalla ja ensi vuodella jäädytys on rahoituksessa vielä voimassa aiemman päätöksen mukaisesti.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Yle-hemmetin-veroa, ei kuuluisi olla! NAURETTAVAN RÖYHKEÄÄ RIISTÄMISTÄ. En edes katso Tv:tä. Enkä varsinkaan YLEÄ!

Vierailija
2/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että tuossa tapauksessa tuloja on helppo seurata, mutta lapsilisien poistoon rikkailta tulojen seuranta olisi mahdoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no miksei Yle-vero voi säilyä kaikilla entisellä tasollaan. Miksi sitä ylipäätänsä pitää muuttaa mitenkään?

Vierailija
4/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen budjetti on 500 miljoonaa euroa mikä on käsittämättömän suuri summa parin tv ja radikanavan ylläpitoon. Tuotettujen ohjelmien määrä on mitätön budjettiin verrattuna.

Vierailija
5/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Yle-hemmetin-veroa, ei kuuluisi olla! NAURETTAVAN RÖYHKEÄÄ RIISTÄMISTÄ. En edes katso Tv:tä. Enkä varsinkaan YLEÄ!

Eli jokainen suomalainen maksaisi veroa vain niistä asioista mitä itse käyttää?

Vierailija
6/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ihan mieluusti jos tuotanto olisi tasapuolista ja neutraalia.

Nythän Yle levittää puhtaasti propagandaa.

Moni itkee venäläisestä RT-kanavasta, mutta harva miettii, että meillä on Suomessa ihan samanlainen laitos itsellämekin. Näkökulma vain on eri.

Vierailija
7/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen budjetti on 500 miljoonaa euroa mikä on käsittämättömän suuri summa parin tv ja radikanavan ylläpitoon. Tuotettujen ohjelmien määrä on mitätön budjettiin verrattuna.

Ylen budjetti on samaa luokkaa kuin Ruotsin ylen (paitsi että radiokanavat Ruotsissa ovat eri yhtiössä), Norjan ylellä Suomea suurempi budjetti.

Vierailija
8/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propagandan tuottaminen on kallista.

Vierailija
9/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että suomalaiset kaupalliset kanavat telkkarissa tai radiossa eivät lähetä nykyisin enää juuri mitään uutis- tai asiaohjelmia.

Vierailija
10/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että suomalaiset kaupalliset kanavat telkkarissa tai radiossa eivät lähetä nykyisin enää juuri mitään uutis- tai asiaohjelmia.

Yle puheen, radio yle 1 ja tv:n dokumenttien tekijöiden palkat eivät ole kuin olemattoman pieni osa tuosta.

Vierailija
11/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle voisi sitten keskittyä näihin uutis-ja asiaohjelmiin, mutta kun se ei käy vaan panostetaan kovasti myös viihteeseen.

Vierailija
12/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran on YLE-vero olemassa niin perustuslailliselta vinkkeliltä katsottuna kaikkien kuuluisi maksaa YLE-veroa tai sitten ei kenenkään.

Se kuinka perustellaan YLE:n olemassaolon oikeutus sisältää sen että kaikki myös sitä maksavat.

Kun kaikki ei maksa niin tulee mieleen että onko YLE tarpeellinen vain osalle kansasta?

Vierailija
13/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, enää ei tarvitse maksaa yleveroa!

T. Pienituloinen

Vierailija
14/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes, enää ei tarvitse maksaa yleveroa!

T. Pienituloinen

Koetko kärsiväsi vääryyttä kun YLE:ä markkinoidaan "hyödyllisenä pakkona" ja nyt kuitenkaan et saa osallistua tähän ihanuuteen? Koetko tulleesi  petetyksi poliitikkojen taholta?

Vierailija
15/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen enkä saa maksaa minulle hyödyllistä YLE:ä.

Mihin voin valittaa? Oikeuskanslerille ? Sipilälle?

Vierailija
16/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan erittäin mielelläni n 0,90 cnt/vrk siitä että mulla on käytössä Yle Areena + radiokanavat (erityisesti YLE puhe) ja päälle vielä tv-kanavat ja nettisivut. En halua Nokia ym privaatti-businss-intressitahojen valvomia "uutisia" tms aivotonta shittiä. Minusta kohtuullista.

Sen sijaan pidän kohtuuttomana että maksan liikenneverkosta, eli moottoriteistä ym korvessa, n 0,70 cnt/vrk.

Työ- ja elinkeinoministeriön ylläpitoon osallistun n 1,15 euroa/vrk, mitä he tällä rahalla ovat saaneet aikaiseksi? Puoli miljoonaa työtöntä?

Valtion terveysmaksu on minulle n 5 euroa/vrk - sen maksan ilomielin, että saan jopa yliopiston sairaalan tasoista hoitoa jos joskus sitä tarvitsen.

Vierailija
17/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan erittäin mielelläni n 0,90 cnt/vrk siitä että mulla on käytössä Yle Areena + radiokanavat (erityisesti YLE puhe) ja päälle vielä tv-kanavat ja nettisivut. En halua Nokia ym privaatti-businss-intressitahojen valvomia "uutisia" tms aivotonta shittiä. Minusta kohtuullista.

Sen sijaan pidän kohtuuttomana että maksan liikenneverkosta, eli moottoriteistä ym korvessa, n 0,70 cnt/vrk.

Työ- ja elinkeinoministeriön ylläpitoon osallistun n 1,15 euroa/vrk, mitä he tällä rahalla ovat saaneet aikaiseksi? Puoli miljoonaa työtöntä?

Valtion terveysmaksu on minulle n 5 euroa/vrk - sen maksan ilomielin, että saan jopa yliopiston sairaalan tasoista hoitoa jos joskus sitä tarvitsen.

Hmm... joillain on arvot vähän vinksallaan, mutta siihen on kaikilla täysi oikeus.

Vierailija
18/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, enää ei tartte maksaa Yle-veroa. On tätä odotettukin.

t. pitkäaikaistyötön

Vierailija
19/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle menetti Mestarien liigan C-Morelle, niin täytyyhän veroa nostaa, kun ei ole muuten varaa edes potkupalloa lähettää...

Vierailija
20/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin antaa sulle ap sen 20 e, niin ei tarvitse itkeä. 

Ja kaikkien muidenkin tässä ketjussa vinkuneiden Yle-vihaajien kannattaisi ehkä oikeasti välillä keskittyä ihan oikeiden ammattimaisten uutislähteiden tarjontaan, eli suomessa Ylen, maailmalla vaikkapa BBC. Voisitte vaikka kehittyä henkisesti ja saada joku päivä töitäkin, joissa 20e ei tunnut näin pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän