Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut työkokeilun kautta oikeasti töitä?

Vierailija
22.06.2017 |

Eli kysymys yllä. Kiinnostaisi tiätty myös, millaisista työpaikoista on ollu kyse! Kiitti tuhannesti jos joku jaksaa parilla sanalla vastata omaa kokemusta!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilupaikkaan ei ole edes tarkoitus työllistyä. Kyse on ammattiin tai alaan tutustumisesta, ei työllistymisestä. Poikkeuksena ne, jotka ovat olleet pitkään poissa työmarkkinoilta.

Vierailija
2/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilupaikkaan ei ole edes tarkoitus työllistyä. Kyse on ammattiin tai alaan tutustumisesta, ei työllistymisestä. Poikkeuksena ne, jotka ovat olleet pitkään poissa työmarkkinoilta.

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin palkka töihin

Vierailija
4/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pääsit sit?

Vierailija
5/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat monesti ns. sosiaalisia yrityksiä, eli jo alkuun tietää, että ei sieltä mitään oikeita töitä saa. Yritetään vaan parantaa työttömän otetta elämästä ja lisätä itsevarmuutta työnhakuun.

Vierailija
6/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai määräaikaisen työn työkokeilupaikastaan. Sen jälkeen jatko on vielä auki, mutta mies on ahkera, taitava ja pidetty työntekijä joten ollaan toiveikkaita molemmat.

Vierailija
7/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuohan ovat monesti ns. sosiaalisia yrityksiä, eli jo alkuun tietää, että ei sieltä mitään oikeita töitä saa. Yritetään vaan parantaa työttömän otetta elämästä ja lisätä itsevarmuutta työnhakuun.

Just katsoin: vähän yli 300 työkokeilupaikkaa auki ja niistä 90% ihan tavallisissa yrityksissä tyyliin K-Market tai Kaisan Kahvila. Mistä keksit, että työkokeilut on sosiaalisissa yrityksissä?

Vierailija
8/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esim. kaupan tai asiakaspalvelun alalta kukaan saanu töitä työkokeilun kautta?

Vierailija
9/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, mutta ei ole tarkoituskaan, vaan kierrättää jengiä mistä voi vähän aikaa hyötyä ja vielä hallituksen siunauksella "piilaakson tehokkuus"

Se mahdollisesta teoreettisesta työpaikasta unelmointi on jo puoli voittoa, mutta sellaista ei tule vaan paikalle valitaan seuraava orja jne..

Suomi kuntoon :D

Vierailija
10/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just katsoin: vähän yli 300 työkokeilupaikkaa auki ja niistä 90% ihan tavallisissa yrityksissä tyyliin K-Market tai Kaisan Kahvila. Mistä keksit, että työkokeilut on sosiaalisissa yrityksissä?

Mistä sinä näet työkokeilupaikat? Itse en näe ainakaan mol:in sivuilla moista hakuehtoa, mutta enkö sitten vain osaa etsiä.

Vierailija
11/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te haluatte ilman koulutusta töihin? Palkka alle alan TESsin, koska ei ole sitä koulutusta ja etenemismahdollisuudet olemattomat, pelkkiä pätkäaijaisuuksia. Pari vuotta, paikka tulee auki ja sinne otetaan joku, jolla on se tarvittava koulutus.

Työkokeilussa kokeillaan, ei yritetä saada työpaikkaa.

Vierailija
12/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kaveri kuulemma pääsi kauppaan vakkariksi.

Vierailija
13/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä näet työkokeilupaikat? Itse en näe ainakaan mol:in sivuilla moista hakuehtoa, mutta enkö sitten vain osaa etsiä.

Ne näkyy Oma asioinnissa, jos suunnitelmassa on kirjattuna, että hakee työkokeilupaikkaa. Samalla tavalla ne on etusivulla kuin vaikka työpaikat tai koulutukset.

Vierailija
14/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan kaunisnurmen palvelukeskuksessa keittiössä apulaisena olin töissä 9 kuukautta. Kun tarvittiin lisää väkeä niin katsottiin listalta työntekijä. Ikävä kyllä siinä oli jotakuinkin 8 nimeä jotka olivat käytettävissä palvelukseen. Todennäköisesti moni  heistä oli ollut samassa paikassa harjoittelussa ennen minua joten en edes vaivautunut kysymään töitä.

Vierailija
15/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaupassa töissä ja meillä on usein työkokeilijoita. Yhtäkään ei ole palkattu, vaikka he yleensä haluaisivat jäädä. Samaan aikaan on palkattu kyllä useita uusia työntekijöitä.

Vierailija
16/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, ei mulle "pitkäaikaistyöttömientyökkärin" täti mitään tollasta osannut neuvoa, että laittais mun suunnitelmaan työkokeilun hakijaksi, niin näkisin paikkoja työkkärin sivuilta! Jotenki tuntuu epäoikeudenmukaiselta...kai muakin nyt tollanen ois auttanu, että näkis heti minne voitais ottaa työkokeiluun...

Vierailija
17/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasti tehnyt orjatyötä. Aina kehuttu ja oltu tyytyväisä mutta töitä ei voitu tarjota. Kaikkiin varsinaisiin työpaikkoihin minut on otettu suoraan ja yhtä lukuunottamatta heti vakkariksi. Olen ollut onnekas sen suhteen.

Vierailija
18/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just, ei mulle "pitkäaikaistyöttömientyökkärin" täti mitään tollasta osannut neuvoa, että laittais mun suunnitelmaan työkokeilun hakijaksi, niin näkisin paikkoja työkkärin sivuilta! Jotenki tuntuu epäoikeudenmukaiselta...kai muakin nyt tollanen ois auttanu, että näkis heti minne voitais ottaa työkokeiluun...

Työkokeilua ei tarjota pitkäaikaistyöttömille - paitsi niihin pajoihin ja yhdistysten kirpputoreille. Ajatuksena on, että työkykyinen ja työhaluinen tutustuu uuteen alaan tai ammattiin ja lähtee opiskelemaan sitä, ei suinkaan mene töihin kokeiluyritykseen.

Vierailija
19/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmasti tehnyt orjatyötä. Aina kehuttu ja oltu tyytyväisä mutta töitä ei voitu tarjota. Kaikkiin varsinaisiin työpaikkoihin minut on otettu suoraan ja yhtä lukuunottamatta heti vakkariksi. Olen ollut onnekas sen suhteen.

Työnantaja on toiminut aivan oikein. Työkokeilijaa ei ole tarkoitus työllistää kuin erityistapauksissa.

Vierailija
20/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain päiväkodista oppisopimuspaikan työkokeilun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän