Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut työkokeilun kautta oikeasti töitä?

Vierailija
22.06.2017 |

Eli kysymys yllä. Kiinnostaisi tiätty myös, millaisista työpaikoista on ollu kyse! Kiitti tuhannesti jos joku jaksaa parilla sanalla vastata omaa kokemusta!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta ystävä sai kaupan alalta töitä, ollut siellä nyt melkein vuoden verran ihan täysillä viikko tunneilla, lukio ainoana koulutuksena.

Vierailija
22/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa keksittiin nyt ottaa kesäduunareiden tilalle työkokeilijoita toimistotöihin koska ei haluta maksaa kesäduunareista. Hipheihurraa. Tietääkseni ketään ei ole tarkoitus rekrytä kokeilun jälkeen, koska ei haluta palkkakulujen kasvavan. Yhden osaston pomo sanoi suoraan että ottavat talveksi sitten uuden työkokeilijan ruuhka-apulaiseksi. Hirveän kätevää (paitsi että työkokeilija ei jakson aikana ehdi oppia hommia joten ei heistä ole juurikaan hyötyä kun vakkareiden aika menee hommien opettamiseen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli puoli vuotta nuori nainen työkokeilussa. Yläkoulun jälkeen ei ollut opiskellut tai ollut töissä ennen tuota työkokeilua. Kun työkokeilua olisi ollut noin kuukausi jäljellä, sai vakituisen työpaikan toisesta yrityksestä. Uskoisin että työkokeilulla oli aika paljon osuutta työllistymiseen vaikkei suoraa yhteyttä olekaan.

Vierailija
24/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri samaan paikkaan ei työllisty, kannattaa kestää kuitenkin jakso, on merkitystä mitä sanotaan.

Kohdallani oli jonkin laista houkuttelua: hyväksy tämä syrjäytyminen, kuten työvoimassakin tuota siivousta nyt lähinnä...  sain kumminkin siivoustyötä, en itse kokenut sitä minään arvon alenemisena vaikka ennen sain parempaa palkkaa. Ensin ei neuvottu mitään työtehtäviä ja menin auttamaan tiskaajaa, oli myös yksi sijainen jota ei neuvottu.  Parempiakin keittiöitä nähty, omaa epävarmuuttaan he kai tahtoivat kaataa niskaan tai kokeilla polttaako päreensä.

Kohtelu oli kyllä siedettävää ehkä hiukan syrjivää ja monet pelkäsivät, joka tapauksessa heillä käsitys itsetunto nollassa.  Viihdyin paremmin kuin missään ennen tässä uudessa työpaikassa silti.

Vierailija
25/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa keksittiin nyt ottaa kesäduunareiden tilalle työkokeilijoita toimistotöihin koska ei haluta maksaa kesäduunareista. Hipheihurraa. Tietääkseni ketään ei ole tarkoitus rekrytä kokeilun jälkeen, koska ei haluta palkkakulujen kasvavan. Yhden osaston pomo sanoi suoraan että ottavat talveksi sitten uuden työkokeilijan ruuhka-apulaiseksi. Hirveän kätevää (paitsi että työkokeilija ei jakson aikana ehdi oppia hommia joten ei heistä ole juurikaan hyötyä kun vakkareiden aika menee hommien opettamiseen).

Tämän on muuten tämän vuoden ilmiö.Jostain syystä työkkärissä ei karsita pois selkeitä työpaikkoja, pelkääköhän ne, että työnantajat suuttuvat? Joka tapauksessa jäätelökioskeihin, kesäkahviloihin ja -hotelleihin haetaan työkokeilijoita, joilta odotetaan itsenäistä otetta, vaikka yksin ei saisi töihin jättää. Halutaan ilmainen työntekijä ja sitten ihmetellään lehdissä, kun ei nuorille työ kelpaa. Työkokeilijalle ei saisi asettaa ehtoja, mutta siellä etsitään tradenomeja, englantia tai venäjä puhuvia ammattilaisia ja porukkaa, jolla pitää olla 3-5 vuoden työkokemus alalta. Palkka 0 euroa, vastuu sama kuin yrittäjällä itsellään.

Vierailija
26/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolan kaunisnurmen palvelukeskuksessa keittiössä apulaisena olin töissä 9 kuukautta. Kun tarvittiin lisää väkeä niin katsottiin listalta työntekijä. Ikävä kyllä siinä oli jotakuinkin 8 nimeä jotka olivat käytettävissä palvelukseen. Todennäköisesti moni  heistä oli ollut samassa paikassa harjoittelussa ennen minua joten en edes vaivautunut kysymään töitä.

Sattumalta tänään juuri söin kyseisen paikan tarjoilija 😃

Vierailija
27/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolan kaunisnurmen palvelukeskuksessa keittiössä apulaisena olin töissä 9 kuukautta. Kun tarvittiin lisää väkeä niin katsottiin listalta työntekijä. Ikävä kyllä siinä oli jotakuinkin 8 nimeä jotka olivat käytettävissä palvelukseen. Todennäköisesti moni  heistä oli ollut samassa paikassa harjoittelussa ennen minua joten en edes vaivautunut kysymään töitä.

Sattumalta tänään juuri söin kyseisen paikan tarjoilija 😃

Tarjoiluja siis 😃

Vierailija
28/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain työharjoittelun kautta opittua käytännössä uuden ammatin, ja työkokemuksen perusteella olen saanut myös töitä.

Oppisopimuksessa pitäisi olla mahdollisuus oppia työkokeilussa, koska monilla aloilla työpaikan saaminen sen ajaksi on lähestulkoon mahdotonta :(

Vierailija
29/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt töissä entisessä työkokeilupaikassani. En saanut töitä heti vaan välissä oli parin vuoden tauko jonka aikana olin työtön ja opiskelin alaa.

Vierailija
30/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole palkattu. Ihan huuhaata koki homma.

Vierailija
31/33 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työkokeilun jälkeen nollasopimuksen. Töitä on ollut välillä liikaakin, välillä taas on menty muutama viikko ilman yhtään työvuoroa.

32/33 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään töissä entisessä työkokeilupaikassani. Minulle soitettiin jonkun aikaa harjottelun päättymisen jälkeen, että olisi töitä tarjolla. Minulla on kyseisen alan koulutus. Olen ollut muissakin harjoittelupaikoissa, mutta niille aloille ei ole koulutusta.

Vierailija
33/33 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin päässyt palkkatyöhön määräaikaiseksi työkokeilupaikalleni. En halunnut. Siellä ilmapiiri oli perseestä, työnjohto taitamatonta ja palkka reippaasti alle alan suositusten. Päätin arvostaa mielenterveyttäni enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi