Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa pettymys digitoida vanhoja kotivideoita

Vierailija
22.06.2017 |

Ajattelin aina, että ihania aarteita olen säästänyt. Digitoin jokin aika sitten vanhoja vhs:iä, joilla oli kotivideoita ajalta, kun olin teini. Videot olivat tylsiä, esim. pitkiä kuvia keittiöstä ja vanhemmastani yöpaidassa. Tai vanhempani puhumassa lankapuhelimeen. Ja asuimme lähiössä rumassa kerrostaloasunnossa. Huomasin, että en kaivannut tuosta ajasta mitään.
Onko teillä samanlaisia tai hyviä kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla on erilainen kokemus. Uskon sen johtuvan myös asennoitumisestani historian näkemiseen. Odotin jo etukäteen näkeväni tuon ajan elämää, tuttuja, sukulaisiani, rakennuksia ja muuta maisemaa kuin ne olivat silloin, kun olin pieni.

Vanhempani olivat kuvanneet mielestäni hyvin ja erilaisia juttuja tuolloin. Monet naurut ja muistojen kertaukset tulivat koettua kuvauksia katsellessani. Olen nyt myös koostanut "parhaita paloja"-ohjelman, sisaruksistani erikseen omat ohjelmansa ja mietinnässä on myös laajempi historiakooste, johon voisi haastatella vanhempiani ja muutamia muita mukaan.

Digitointi - kyllä kannatti, kun filmit olivat jo siinä vaiheessa, että kohta ne olisivat olleet hankala muokata nykymuotoon. Eli osa oli kaitafilmejä ja loput erilaisia videonauhoja.

Vierailija
2/2 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuntanut tuttujen VHS-nauhojen sisältöä nykylaitteisiin sopivaksi, ja lähes kaikki ovat kertoneet nostalgian kyyneleistään. Yksi mies on kuitenkin jäänyt mieleen kauhean pettymyksensä vuoksi. Hänellä oli pari kasettia täynnä teinivuosiensa skeittaamista ja hän oli odottanut pääsevänsä esittelemään entisiä taitojaan omille lapsilleen. Hän kuvaili tuntemuksiaan huvittuneen murtunein äänin: "Tota...ei me sitten oltukaan niin hyviä kuin minä muistin." :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla