Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyhmy rinnassa, mikä oli diagnoosisi?

Vierailija
22.06.2017 |

Oliko muita oireita? Miten nopeasti pääsit jatkotutkimuksiin? Kiitos paljon kaikista vastauksista!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mastopaattinen rintakudos.

Mille tuntuu? Oliko vain 1 patti vai useampia?

Vierailija
42/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka saitte syövän, millainen ennuste?

Ei lääkärit mitään ennustele. Ne suunnittelee toimenpiteet ja hoidot, ja siitä edetään niin kuin tilanteet sanoo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärit mitään ennustele. Ne suunnittelee toimenpiteet ja hoidot, ja siitä edetään niin kuin tilanteet sanoo. 

No kyllähän siitä agressiivisuudesta ja levinneisyydestä yleensä voi jotain arvioita antaa?

Vierailija
44/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin yhden tapauksen missä sanottiin että elinaikaa noin pari kuukautta. Kyseessä tosin eri syöpä kuin rintasyöpä. Ei tuossakaan täysin hoitamatta jätetty, vaan annettiin sytostaatteja ja pyrittiin lieventämään oireita.

Vierailija
45/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sitten ennestään jo rakeisessa kudoksessa huomaa mahdollisen syöpäkasvaimen?

Vierailija
46/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä julkisella pääsee nopeasti kir.polille, jos on syöpäepäily tai siis todettu jo syöpä. Leikataan muutaman viikon kuluessa 1. kiireellisyysluokassa. Ainut vaan, jos oma mielenterveys on menossa, niin alkuvaiheen saa hoidettua yksityisellä nopeammin. Suurin osa kyhmyistä ei kuitenkaan ole syöpää.

Näin se on, minun ei tarvinnut odottaa kuin vähän yli kaksi viikkoa leikkausta, mutta olisin kyllä halunnut sen möykyn HETI pois... Se aika oli ehkä yksi elämäni karmeimmista. Enkä suinkaan ole saanut elää pumpulissa, päinvastoin. Siinä vaiheessa pitäisi olla mahdollisuus mennä juttelemaan johonkin. Syöpäpolilla pääsin kerran kesken hoitojen psykologille.  Se oli se yksi ja ainoa aika, kun resursseja ei vaan ole! USA:ssa tuntuu olevan syöpäsairaaloissa jotenkin lämmin ilmapiiri, jos voi uskoa tv:n dokkareihin.

Siellä ei tosin ilmeisesti kaikki saa hoitoa, jos ei ole rahaa/vakuutusta. Mutta sairaalat näytt'v't viihtyisiltä, saa jopa ottaa viinilasillisen hoitojen päätyttyä, kavereiden kanssa. No, Suomessa hoito on ihan hyvää, vähän karummalla tavalla. Eikä tarvitse maksaa sellaisia summia.

Minä en muuten havainnut koko kyhmyä (isot mastopaattiset rinnat), vaan rintojen kutinan ja kuumotuksen. En tutkinut itse rintojani :( (enkä tee sitä vieläkään, tosin osapoiston jäljiltä toinen rinta tuntuukin ihan karmeelta, vaikkei oikeasti näytä että olisi tehty mitään)

Vierailija
47/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän siinä on että vakavasti sairastuneelle ei automaattisesti tarjota keskusteluapua? Onhan sairastuminen shokki kenelle tahansa, saati nuorelle ihmiselle :(

Vierailija
48/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän siitä agressiivisuudesta ja levinneisyydestä yleensä voi jotain arvioita antaa?

Ei ne anna. Joka tapaus on erilainen ja käsitellään erillisinä. Ei todellakaan aleta kenellekään arvailemaan mitään ennusteita. Tilastoja voit lukea itsekin jos haluat, mutten tajua miksi pitäisi. Ei ne kerro mitään mitä sun kohdalla tulee tapahtumaan.

Vierailija
49/55 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kävin lukemassa näitä vanhoja ketjuja ku itellä oli iso halkaisijaltaan yli 2cm liikkuva melko litteä ja soikea, ja tosi kova patti rinnassa. Halusin kertoa tänne, että mulla se oli nestekysta. Tyhjennettiin samantien mammografian ja ultran jälkeen. Saattaa uusia helposti. Mutta harmiton siis oli 

Vierailija
50/55 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyi pieni syöpäkasvain, mutta ei ollut minkäänlaista kyhmyä. Hyvin nopeasti pääsee syöpähoitoihin Suomessa, vaikka olisi hitaasti kasvavaa mallia. 

Vierailija
51/55 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nänni

Vierailija
52/55 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne anna. Joka tapaus on erilainen ja käsitellään erillisinä. Ei todellakaan aleta kenellekään arvailemaan mitään ennusteita. Tilastoja voit lukea itsekin jos haluat, mutten tajua miksi pitäisi. Ei ne kerro mitään mitä sun kohdalla tulee tapahtumaan.

Miten voit sanoa, etteivät anna, kun kyllä kysyessä monikin lääkäri antaa ennusteita. Näille on oma laskurikin.

Vierailija
53/55 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ei-aggressiivinen, pieni, eikä levinnyt, ennuste on yleensä hyvä. Näin olen käsittänyt. Voi olla, että saadaan kerralla hoidetuksi. 

Vierailija
54/55 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut finni ja toisella kerralla herpes. Hyvin kipeitä olivat molemmat, mutta lopulta paranivat. 

Vierailija
55/55 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keväällä ihan paniikissa että on varmaan rintasyöpä. Olen isorintainen ja mastopaattiset rinnat eli paljon kyhmyjä ja epätasaista kudosta. Tutkinut aina rintoja ja kävin monta vuotta mammossakin ja joka kerta myös ultra. Nyt olen 53 v ja vaihdevuosien vuoksi rinnat koko ajan kipeät ja muuttuvat. Kävin pari viime vuotta vain mammossa ja nyt keväänä sain täyspaniikin yhdestä isosta patista.  Olin ihan varma ettei se vain näkynyt mammossa kun ei tuntunut vielä silloin.Ai luoja kun helpotti kun kävin nyt kesällä ultrassa ja lääkäri sanoi sen olevan vain jotain epätasaista rintakudosta. Menkää aina heti ultraan ja mammoon jos löytyy jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi