Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyhmy rinnassa, mikä oli diagnoosisi?

Vierailija
22.06.2017 |

Oliko muita oireita? Miten nopeasti pääsit jatkotutkimuksiin? Kiitos paljon kaikista vastauksista!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmuke. Vähän rasvakudosta, niin tuntui normaalia selvemmin.

Vierailija
22/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen kyhmy? Kokeile jodilisää pari vkoa. Itsellä oli kovat rinnat, joissa paljon kovia möykkyjä. Möykyt katosivat viikossa, parissa. 

Jodi on ikivanha lääke näihin,. Myhkyt häviävät riittävillä annostuksilla. Toimi ainakin itselläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla terveyskeskus lähetti mammografiaan. Epäystävällinen mieslääkäri tokaisi, että mitäs tänne edes tulet, sulla on tuollaiset tiiviit tissit ja paljon kystia, voidaan kyllä tyhjentää jos haluat. No en halunnut ainakaan sen lääkärin tyhjentävän. Kysyin, että miten pystyn tekemään itsetutkintaa. "Et mitenkään" lääkäri tokaisi ja häippäs paikalta. Hoitaja vähän nolona yritti vielä puolustella lääkäriä.

No, nyt 5,5 vuotta myöhemmin pääsin seulonnassa mammografiaan. Ei näkynyt nytkään mitään, mutta huolellinen lääkäri halusi kuitenkin vielä ultrata. Ultrakin oli epäselvä, mutta tämä lääkäri sanoi, että voitaisiinko ottaa vielä näytteet, kun ei voi olla 100% varmaa ilman niitä. Tottakai suostuin, koska olin ollut huolestunut jo 5,5 vuotta sitten. Tulos: molemmissa rinnoissa syöpä, toisessa (se, josta kyhmyn olin havainnut), oli läpimitaltaan 5,5 cm syöpäkasvain, joka oli kuitenkin suht hidaskasvuinen, eli saattanut jo kasvaa kuutisen vuotta. Syöpä oli myös lähtenyt leviämään imusolmukkeisiin, mutta ei todennäköisesti ja tutkimusten mukaan sen pidemmälle.

Nyt on leikkaukset takana ja hoidot vielä edessä, todennäköisesti täydellinen parantuminen mahdollista. Kiitos julkiselle terveydenhoidolle täällä Tampereen suunnalla. Ja erittäin suuri kiitos julkisen terveyshuollon valitulle kumppanille ja tälle enkelilääkärille, joka teki ekat ultrat ja todennäköisesti antoi mulle vielä useita vuosia lisää laadukasta elinaikaa.

Summa summarum: jos epäilet, pyydä aina ottamaan näyte. Itse en sitä tajunnut, eikä tuo epäystävällinen lääkäri sitä tosiaankaan edes ehdottanut (tai hoitaja kertonut ko. mahdollisuudesta).

Vierailija
24/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkäri kertoo heti arvionsa, kun menet. Varsinkin, jos merkit viittaavat selkeästi rintasyöpään. Mammografia parin päivän sisällä, leikkaus muutamassa viikossa.

Kertooko? Voiko lääkäri päätellä åaljonkin yhdestä pahkurasta? Itse olisin varovainen diagnooseissani ja lähettäisin suosiolla eteenpäin tutkittavaksi.

Vierailija
25/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen rintasyöpä. Huomasin kyhmyn itse, varasin ajan mammografiaan ja ultraan, ja samalla reissulla otettiin biopsia. Diagnoosi viikon päästä, siitä nopeasti rinnan osapoistoon ja kainalon tyhjennykseen. Hoitoina kaikki mahdollinen: kemo, säteet ja 10 vuoden hormonihoito.

Vierailija
26/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti odottaa seuraavat kuukautiset alkavaksi, eli noin pari viikkoa. Sitten ultrattiin molemmat rinnat. Diagnoosi, normaalia rauhaskudosta. Tutkittiin vielä kuukauden päästä uudestaan. Sama tulos. Nykyään pattia ei enää ole.

Vierailija
27/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla terveyskeskus lähetti mammografiaan. Epäystävällinen mieslääkäri tokaisi, että mitäs tänne edes tulet, sulla on tuollaiset tiiviit tissit ja paljon kystia, voidaan kyllä tyhjentää jos haluat. No en halunnut ainakaan sen lääkärin tyhjentävän. Kysyin, että miten pystyn tekemään itsetutkintaa. "Et mitenkään" lääkäri tokaisi ja häippäs paikalta. Hoitaja vähän nolona yritti vielä puolustella lääkäriä.

No, nyt 5,5 vuotta myöhemmin pääsin seulonnassa mammografiaan. Ei näkynyt nytkään mitään, mutta huolellinen lääkäri halusi kuitenkin vielä ultrata. Ultrakin oli epäselvä, mutta tämä lääkäri sanoi, että voitaisiinko ottaa vielä näytteet, kun ei voi olla 100% varmaa ilman niitä. Tottakai suostuin, koska olin ollut huolestunut jo 5,5 vuotta sitten. Tulos: molemmissa rinnoissa syöpä, toisessa (se, josta kyhmyn olin havainnut), oli läpimitaltaan 5,5 cm syöpäkasvain, joka oli kuitenkin suht hidaskasvuinen, eli saattanut jo kasvaa kuutisen vuotta. Syöpä oli myös lähtenyt leviämään imusolmukkeisiin, mutta ei todennäköisesti ja tutkimusten mukaan sen pidemmälle.

Nyt on leikkaukset takana ja hoidot vielä edessä, todennäköisesti täydellinen parantuminen mahdollista. Kiitos julkiselle terveydenhoidolle täällä Tampereen suunnalla. Ja erittäin suuri kiitos julkisen terveyshuollon valitulle kumppanille ja tälle enkelilääkärille, joka teki ekat ultrat ja todennäköisesti antoi mulle vielä useita vuosia lisää laadukasta elinaikaa.

Summa summarum: jos epäilet, pyydä aina ottamaan näyte. Itse en sitä tajunnut, eikä tuo epäystävällinen lääkäri sitä tosiaankaan edes ehdottanut (tai hoitaja kertonut ko. mahdollisuudesta).[/

Tiesithä , että syöpähoidoista selvinneet, jotka ovat 5 vuoden jälkeen hengissä lasketaan parantuneiksi.

Eli sinäkin olet parantunut

Vierailija
28/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle numero 24. Suomessa rintasyöpähoidotkin on huippuluokkaa ja kaikki varmasti menee hyvin. Puolen vuoden päästä aloitat jo hoitojenjälkeistä aikaa ja hoidot on lusittu!

Vierailija
29/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isohko kyhmy toisessa rinnassa (tämä rinta muutenkin suurempi). Kyhmy oli todella arka. Sain pikaisesti lähettteen mammografiaan ja ultraan. Kyhmy oli tavallista rintarauhaskudosta ja kivun lähde paikallistui rintarankaan (ns. rinnan alle). Kyhmy tuntuu neljän vuoden jälkeen edelleen ja on välillä todella arka. Tunnen itse, että koska rintarangassa oleva jumi alkaa aktivoitumaan ja makaan tällöin pienen terapiapallon päällä. Näin kipu ei pääse pahaksi ja on pysynyt hyvin aisoissa

Vierailija
30/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpähoitoja ylistävät eivät koskaan kerro, miltä näyttää syöpään kuoleminen.

Siis hoidoista huolimatta,

Täällä annetaan liian positiivinen kuva "hoidoista"

Vierailija
31/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka saitte syövän, millainen ennuste?

Vierailija
32/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rinnoissa runsaasti kystia. Vaikea tutkia itse siis rintoja, koska ne on muhkuraiset. Olen käynyt nelikymppisestä lähtien vuosittain rintojen ultrassa ja mammografiat on otettu sallituissa puitteissa. Äidillä ja siskolla ollut rintasyöpä (hoidettu) vähän päälle viisikymppisenä.

33/55 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli fibroadenooma. Menin terveydenhoitajalle (ilman ajanvarausta) ja pääsin lääkäriin seuraavana päivänä. Parin päivän päästä pääsin ultraääneen ja mammografiaan. Lääkäri laittoi minut vielä magneettikuvaankin pattini kanssa. Magneettikuvan yhteydessä otettiin koepala. Kuukauden vai olisiko ollut parin päästä patti leikattiin pois. 

Meillä on rintasyöpää suvussa. Äidilläni ja muutamalla muulla lähisukulaisellani on ollut rintasyöpä. 

Vierailija
34/55 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille syöpäkasvain tuntuu? Voiko mitenkään tunnustelemalla erottaa hyvälaatuista ja pahalaatuista pahkuraa toisistaan?

Vierailija
35/55 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokokoinen iholta punoittava kipeä ja aristava kyhmy ilmaantui rintaan. Lääkäriajan sain samalle päivälle ja antibioottikuurin jälkeen pääsin heti suoraan ultrattavaksi, koska mammografiaseulonta oli tehty äskettäin. Samalla ultrattiin myös oireeton rinta ja kainalo/t. Ei syöpää, vaan tulehdus.

Vierailija
36/55 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut syöpää kyhmyssä joka on helposti liikuteltava? Vai onko syöpäkasvaimet aina kovia ja kiinni jossain?

Vierailija
37/55 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin la patin rinnasta. Ma menin yksityiselle. Ke yksityiselle mammografia+ultra+koepala (ei siis ohutneulanäyte). Siitä pari viikkoa ja sain patologin tulokset. Ei syöpää vaan jokin lipoomakasvain eli suomeksi varmaan joku rasvamöykky. Tästä aikaa 6 vuotta, patti edelleen paikoillaan.

Muistan kyllä miten pelotti, vaikka lääkäri sanoi ultratessa, että mitä todennäköisemmin ei pahanlaatuinen. Piti kuitenkin tärkeänä varmistaa näytepalalla. Ohutneulanäytekään ei ollut hänestä riittävä.

Vierailija
38/55 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli rasvapatti. Vuoden jälkeen on vielä siellä ja kuukautisten aikaan kipeytyy.

Ei tosin otettu näytettä vaan ultra.

Vierailija
39/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää pelkään minäkin. Mammografia huomenna...

Vierailija
40/55 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastopaattinen rintakudos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan