Listatkaa ärsyttävimmät työkaverit, joita teillä on/on ollut
Minä aloitan:
Nuoleskelija, joka puhuu sinulle toista ja vaihtaa mielipidettään sen mukaan mikä häntä hyödyntää siinä tilanteessa eniten. Lisäksi vaikka työtä olisi tehty yhdessä, hän on yleensä keräämässä krediitit itselleen. Puhuu kaikista asioista niinkuin hän olisi ne hoitanut vaikka ei olisi ollut esim. missään yhteydessä ko. asiakkaan kanssa.
Kommentit (35)
Se tyyppi, jolla on koko ajan "hirveä" työmäärä, stressaa ja huokailee sekä muistaa koko ajan mainita kuinka kiire on. Hän on ainut työntekijä, joka nämä tehtävät mielestään osaa ja muilta ei voi tietenkään pyytää apua. Oon vähän sitä mieltä, että laiska töitään luettelee...
Silmänpalvoja, tekee töitä vain pomon nähden ja lusmuilee, jos hän lähtee pois. Aikataulu on silti tiukka mutta ei piittaa siitä vaan jättää vastuun toisille. Kun pomo tulee taas, hän yrittää näyttää siltä, kuin olisi tehnyt kaiken itse.
Tässä esimerkkejä tosielämästä.
Slumminainen: aggressiivinen ghettonainen jolla 2kk kosmetologiopinnot plakkarissa, huutaa kaikille kuinka tyhmiä ne on ja aiheuttanut ainakin viidelle ihmiselle potkut. Eteni lirkuttelemalla esimieheksi mutta ei tiedä mikä ero on jos viallisen tuotteenpalautuksen jälkeen tekee palautuksen tai takaisinmaksun. Ei osaa palauttaa asiakkaiden rahoja mutta kielsi minua ja muita tekemästä tätä.
Läskinainen: kärsii pohjattoman huonosta itsetunnosta koska on lihavampi kuin muut, vaikka kaikki kohtelee häntä asiallisesti.
Hedelmävihaaja: olen paha ihminen koska syön pikkunälkään hedelmiä.
Muka aikuinen, ei tiedä mistään mitään edes työehtosopimuksista ym. Hidas, paljon virheitä ja aina kommentoi: mä oon perehdytykses, hommissa yli 6 kk.
Juoruu kokoajan jostain omista asioistaan, luulee työpaikkaa "kahvikerhoks" Nolaa koko porukan maineen, kyselee hoitsuilta ihan tyhmiä ja on ryntäämäs potilaitten läsnäollees huoneeseen.
Varmaan joku sairaus en kysy, yritän jaksaa ja työkamullakin nousee karvat käsivarsista pystyyn tän touhuja ja juttuja seurates.
Kaikki - jok'ikinen! Siksi opiskelin monitoimikoneenkuljettajaksi...
Make,
Pera,
Riitta,
Raija,
Meeri
ja Krisse.
Sitten se Henri, jota ei saa kutsua Henkaks.
Niin ja se yks likka Laura.
Ja sit mun ex-pomo Joonatan.
Jaska oli jees ja Iines mun melkeen bestis. Riitaa tuli ihan tooosi harvoin sen kaa. Terkkui
-Leena
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkkejä tosielämästä.
Slumminainen: aggressiivinen ghettonainen jolla 2kk kosmetologiopinnot plakkarissa, huutaa kaikille kuinka tyhmiä ne on ja aiheuttanut ainakin viidelle ihmiselle potkut. Eteni lirkuttelemalla esimieheksi mutta ei tiedä mikä ero on jos viallisen tuotteenpalautuksen jälkeen tekee palautuksen tai takaisinmaksun. Ei osaa palauttaa asiakkaiden rahoja mutta kielsi minua ja muita tekemästä tätä.
Läskinainen: kärsii pohjattoman huonosta itsetunnosta koska on lihavampi kuin muut, vaikka kaikki kohtelee häntä asiallisesti.
Hedelmävihaaja: olen paha ihminen koska syön pikkunälkään hedelmiä.
Näistä asioista herää vähän epätoivokin. Noin kummallisia ihmisiä on työelämässä ja toisten pitäis heidän kanssaan tulla toimeen.
AI niin ja se kiljukaula Katariina.
Huh onneks se jäi loputtomalle saikulle. Näköjään traumat ei jääny liian pahat kun pystyin sen unohtaa. 😅
Mikromanageri ja sellainen self help-menestysoppaiden "viisauksia" auliisti jakeleva esimies, joka kiusalliseti puhui koko ajan itsestään.
Sellainen joka sanoo joka kerta "terveydeksi" kun joku aivastaa. Siis ihan joka kerta, vaikka toinen olisi allerginen. Aaargh, ahdistavaa!
Työkaveri jolla on jotain ihme riivinrautapäiviä. Normaalisti ihan leppoisa ihminen jankkaa välillä vastaan joka asiassa. Esim tulen töihin ja sanon että ihana ilma niin työtoveri mutisee että ei siellä mikään erikoinen ilma ole, eilen oli parenpi ( vaikka oikeasti eilen oli kylmä ja satoi vettä ja nyt on 23 astetta lämmintä).
Tai huokaan kaikkien tuntemasta asiakkaasta että olipa taas hankalaa niin työtoveri sanoo että ei hänellä ole koskaan mitään ongelmia sen kanssa ( vaikka aika vasta niistä valitti).
Tai kun sanoin että puoliso joutuu nyt gluteenittomalle ruokavaliolle niin työtoveri sanoo letkauttaen että hän kyllä pystyy syömään mitä vaan viljoja. Jne jne.
No lopputulos on että en puhu hänelle muuta kuin mitä pakko on eli en mitään töihin tullessa en tauoilla enkä töistä lähteissä. Jankkausta on mutta minimimäärä.
Oli tosi huvittavaa kun tuo työtoveri kysyi lähtisinkö käymään töiden jälkeen hänen kanssaan kahvilla. En todellakaan maksa siitä että joku saa tylyttää minua.
Ja tosiaan tuo työtoveri on monesti päiväkaupalla normaali mutta koskaan ei tiedä milloin tuuli vaihtuu.
Ylempi 'työkaveri', jolta mun on pakko kysyä apua ja neuvoa, koska rooli vaatii sitä + olen uusi koko firmassa. Vastaukseksi tulee lähes aina jonkun sortin v*ttuilua tai passiivisaggressiivisuutta. Harmittaa, koska yritän vilpittömästi tehdä niin kuin on ohjattu ja pyytää sitä apua ja se palkitaan kusipäisyydellä. Muutenkin jäinen vastaanotto, ei katso päinkään tai juttele mitään, kun ollaan menty pienellä porukalla lounaalle toimistolla. En oikein tiedä, mitä tein väärin.
Dementikko eli mun esimies. Valitettavasti myös perehdyttäjä, ohjeistaa tekemään tavalla 1, kun teet näin ja puhutte asiasta myöhemmin, niin koskaan en ole käskenyt noin tehdä. Ja sama vaikka missä asioissa, antaa joskus tahallaan sellaisia menisit pois siitä ohjeita ja sitten syö sanansa. Niin ärsyttävää. Nykyään ohitan tämän tyypin kaikessa missä voin ja hankin ne ohjeet muualta. Siitäkään se ei tykkää.