Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3000-4000e/kk tienaava, koetko itsesi hyväosaiseksi?

Vierailija
21.06.2017 |

Vai ihan keskiverroksi? Mitä sellaista haluaisit elämääsi, jonka voisit toteuttaa jos tulosi olisivat tonnin pari kuussa enemmä

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskipalkka on noin 3600e, niin miten noilla tuloilla voisi luokitella itsensä hyväosaiseksi?

Vierailija
2/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvan alle 4000e brutto ja kyllä mä koen että mulla on asiat hyvin. 

Jos pari tonnia saisi lisää niin sitten ehkä olisi sinkullekin realistista ostaa kämppä stadin keskustasta kuten haluaisin, nyt se tuntuu lähes mahdottomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tonnia kuussa enkä edes käy töissä. Hyvin mulla menee.

Vierailija
4/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani totaalisen keskiverto, ei pääkaupunkiseudulla tuollaisella palkalla hyvätuloinen ole. Jos olis isompi liksa, sijoittaisin. Nyt ei jää juuri mitään säästöön.

Vierailija
5/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keskipalkka on noin 3600e, niin miten noilla tuloilla voisi luokitella itsensä hyväosaiseksi?

Mediaani on jossain 3100e paikkeilla joten kyllähän tuossa "parempaan puoliskoon" todennäköisesti kuuluu. 4500e/kk pääsi muutama vuosi sitten jo ylimpään tulodesiiliin jos muistan oikein, joten ei sinnekään pitkä matka ole.

Vierailija
6/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 4000 euroa bruttona kuussa, olen sinkku. En koe olevani hyväosainen vaan tavis, keskituloinen. Ei mulla mitään luksusta elämässä ole, joskaan ei nyt pulaakaan mistään. 

En kyllä enempää rahaa kaipaakaan, kun haaveeni eivät ole sellaisia minkä toteuttamiseen tarvittaisiin rahaa. Enemmänkin downshiftaus elintason suhteen houkuttaa.

Vierailija
7/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen olen mielestäni. En usko että pari t/kk lisää toisivat elämääni mitään erityistä. Säästöt lisääntyisivät nopeammin.

Miehelleni palkka on paljon tärkeämpi asia. Alle 4000 e tienaaminen nakersi hänen itsetuntoaan. Sitä lisäpalkan saaminen lisäsi.

Vierailija
8/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 3050e/kk ja mies hieman enemmän. Keskituloisia ollaan, mutta koen että pärjätään taloudellisesti paremmin kuin moni parempi tuloinen.

Vierailija
9/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran hyvin tienataan ettei tarvii kaupassa miettiä mitä on varaa ostaa ruoaksi. Mutta ei näillä tuloilla esim. matkustella koko perheellä ulkomaille jne...

Minun tulot n. 3000 miehellä hiukan enemmän. Asuntolainaa, viisi kulutus iässä olevaa lasta joten ei hirvittävästi ylimääräistä jää.

Jos palkka olis tonnin enemmän kuussa molemmilla. Maksettas taloa nopeammin. käytäis ehkä kerta vuoteen ulkomailla ja kun talo olis maksettu mietittäs mökkiä

Vierailija
10/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloinen olen mielestäni. En usko että pari t/kk lisää toisivat elämääni mitään erityistä. Säästöt lisääntyisivät nopeammin.

Miehelleni palkka on paljon tärkeämpi asia. Alle 4000 e tienaaminen nakersi hänen itsetuntoaan. Sitä lisäpalkan saaminen lisäsi.

Niin, ja hyväosainen olen mielestäni. Kaikki kunnossa.

Vierailija
11/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 4 400 €. Tiedän, että palkkani on parempi kuin useimilla, mutta kolmen lapsen yh:na (jonka ex maksaa minimielarit) en koe olevani erityisen hyvätuloinen. Jos mulla olisi puoliso lyhentämässä lainaa osaltaan ja osallistumassa kuluihin, olisi tilanne tietysti ihan eri.

Vierailija
12/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavikseksi tunnen yleensä oloni, tosin maailmalla ollessani tunnen usein myös tosi hyväosaisiksi. Parin tonnin bruttolisästä jo puolet uppoaisi korkeampaan veroprosenttiin, että tuskin elintaso ihan järkyttävästi nousisi. Välillä toki mietin, että olisi kiva satsata enemmän arjen luksukseen: syöminen ulkona, paremman ruuan tekeminen kotona, kalliimpien viinien maistelu yms.. Matkustelu on mulle todella tärkeää, joten matkakassaa varmaan kartuttaisin enemmän.

Vierailija
13/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on 4000/kk ja tunnen kyllä itseni etuoikeutetuksi ja hyväosaiseksi, vaikka asun Helsingissä. Ehkä ajattelen tätä vähän globaalistikin, sillä mittakaavalla olen todella hyväosainen. Rikas en tietenkään ole.

Vierailija
14/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaisuus ja hyvätuloisuus on ihan eri asioita. Minä olen ehdottomasti hyväosainen vaikka tulonani onkin vain kotihoidontuki ja työelämässäkin palkka jää kauas kolmesta tonnista ainakin ensimmäiset 10 vuotta. Olen kuitenkin hyvinvointiyhteiskuntaan ja tolkun perheeseen syntynyt ja sellaisessa kasvanut koulutettu, valkoihoinen cis-sukupuolinen hetero. Olen saanut tukea, kannustusta ja apua ja minulla on riittävät verkostot, henkilöhistoriasta kumpuavaa elämänuskoa ja elämänhallinnan taitoja. Totta hitossa olen hyväosainen.

Hyvätuloinen en, mutta en kyllä keksi mitä ostaisin vaikka tulot olisivatkin suuremmat. Tai no, ehkä ostaisin hövelimmin palveluja, esim. kotisiivousta, mutta ei sen ostamattomuus nytkään johdu rahan puutteesta vaan saituudesta ja laiskuuden häpeästä :D

Vierailija
15/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska mulla ei ole kavereita eikä naista. Mulla jää nytkin iso osa säästöön eikä palkankorotus vaikuttaisi elämääni mitenkään

Vierailija
16/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on hiukan vajaa 5000. Ihan perusarjen ongelmien kanssa tässä painitaan ja laskuja pähkitään. En koe olevani hyväosainen.

Vierailija
17/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3300 brutto, puolisolla saman verran. Omistusasunto 90 m2, velaton vanha auto, ei matkailla, kaupassa ostetaan terveellistä ja laadukasta ruokaa. Koen olevani hyväosainen, koska on tullut nähtyä kehitysmaitakin. Mutta aika monella tuttavalla on kyllä hienommat puitteet. Meillä puolestaan kolme lasta, joiden tulevaan opiskeluun säästämme. Valintojahan nämä ovat, ja olen etuoikeutettu kun olen saanut valita näin.

Vierailija
18/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 10k ja nyt vasta tunnen itseni hyvätuloiseksi. Voin esimerkkina sinkkuna ostaa keskustakaksion. Valmistumisen jälkeinen 4k palkka oli kiva mutta eipä paljon ostella kaksioita keskustasta.

Vierailija
19/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskivertoliksa. Ei tarvii maksaa elatusmaksuja tmv.

Vierailija
20/55 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nettona 2600e/kk. Siitä pois asuminen, auton kulut ja muut laskut, niin ei jää törsättäväksi. Brutto on vähän päälle 4000. En ole hyvätuloinen vaan korkeintaan keskituloinen.