Henkinen tuki, mikä/mitä se on?
Joku vitsikö? Paljon siitä lässytetään mutta en koe saaneeni henkistä tukea. En kyllä käsitä miten mies vois tukea mua lapsettomuus hoidoissa. Yksin mä näitten murheitten ja pelkojen kanssa olen. Ei ne siitä mikskään muutu vaikka se siinä tuolilla istuu ja tuijottaa.
Kommentit (4)
Mä en kans ole ikinä tajunnu tätä, varmaan joku mutteri vinossa aivoissa. En tajua miten jonkun läsnäolo auttaa.
Yleensä ryven murheissani hetken, mutta pääsen suruista aika nopeasti yli loogisuudella ja järkeilemällä. Paitsi lapsettomuudesta ylipääsemiseen meni useampi kuukausi.
Sellainen kaipaus ja kaiho toki jää, esim. kuolleesta läheisestä, mutta siihen en koe tarvitsevani edes apua, koska se kuuluu elämään.
Oon varmaan jotenkin tunnekylmä, mutta olen oppinut miten "kuuluu käyttäytyä toisten kohdatessa suruja ja murheita.
Jotkut ihmiset kokee saavansa tukea siitä että joku on siinä läsnä, puhuu, koskettaa.
Itse taas olen aina ollut niitä jotka haluaa murehtia asiani yksin, enkä siedä seuraa kun mulla on murheita tai kipuja. Erilaisia me ihmiset ollaan ja hyvä niin.
Musta tuntuu että pärjäisin paremmin kaikista lääkäri käynneistä yksinäni. Mua ahdistaa ja ärsyttää miehen läsnäolo jotenkin. Harmi kun osa käynneistä on sellaisia että vaativat miehen läsnäoloa.
ap
Kai se on sitä, että edes on läsnä, ettei lähde vaikka golfaamaan, kun toinen just koko keskenmenon. En tiiä, abstrakti asia ja varmaan merkitsee eri asioita eri ihmisille.