Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on uskontosi?

Vierailija
21.06.2017 |

Miten on?

Mikä on uskontosi?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksi

Vierailija
2/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin että agnostikko vaikka kai minä oikeasti olen ateisti. Mikään tietämäni ei viittaa Jumalan olemassaoloon, mutta toki mahdollisuus on olemassa vaikka mikään rationaalinen ajattelu ei todellakaan tue asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä ja hiljainen mieli ei sisällä mitään uskontoa.

Vierailija
4/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun luterilaiseen kirkkoon, mutta "luterilainen" ei ole uskontoni. Uskonto jonka alla kirkko on, on kristinusko. Mutta en koe olevani uskonnollinen. Uskon, mutta uskonto ei määritä minua eikä koko asiaa mihin uskon. Uskoisin ilman seurakuntaakin, mutta koen että tähän on ihan hyvä kuulua, ei ole tarvetta erota kirkosta.

Vierailija
5/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankelisluterilaista ei ollut, vaikka suomessa luultavasti valtauskonto. Toki oma näkemykseni on ateistinen agnostikko vaikka kirkkoon kuulunkin

Vierailija
6/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin että agnostikko vaikka kai minä oikeasti olen ateisti. Mikään tietämäni ei viittaa Jumalan olemassaoloon, mutta toki mahdollisuus on olemassa vaikka mikään rationaalinen ajattelu ei todellakaan tue asiaa.

Myöskään autojen olemassaolo ei viittaa siihen, että niitä olisi kukaan tehnyt. Ne tulevat ihan itsestään tehtaista ulos, sellaista vain tapahtuu. Ei niitä ole kukaan suunnitellut...

Vierailija
7/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole uskontoa. Ateismi ei ole uskonto.

Vierailija
8/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä!

Vierailija
9/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me buddhalaisia ollaan. Itsensä kehittämis uskonto.

Vierailija
10/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että vaihtoehtona on ateisti, vaikka ateismi ei ole uskonto.

Vierailija
11/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoni on kristinusko ja liike jonka sisällä uskon on esikoislestadiolaiset.

Vierailija
12/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä meitä pakania paljon

Vierailija
13/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty (kuulun ev. lut. kirkkoon)

<3

Vierailija
14/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelet sekaisin uskontojen sisäisiä lahkoja/seurakuntia ja uskontoja.

Itse olen kristitty kuulumatta tällä hetkellä mihinkään seurakuntaan.

Vierailija
15/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja luotan vahvasti vain itseeni ja omiin kykyihini. Kaikki muu on huuhaata.

Vierailija
16/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään autojen olemassaolo ei viittaa siihen, että niitä olisi kukaan tehnyt. Ne tulevat ihan itsestään tehtaista ulos, sellaista vain tapahtuu. Ei niitä ole kukaan suunnitellut...

Pelkkä autojen olemassaolo ei tosiaan viittaa yhtään mihinkään. Me nyt vain satumme pitämään varsin todennäköisenä, että ne tulevat autotehtaista ja että ne on suunniteltu, koska havaitsemme tällaisia prosesseja olevan olemassa.

Yhtä hyvin joku voisi väittää, että puiden olemassaolo viittaa siihen, että on olemassa puutehtaita, joissa ihmiset suunnittelevat ja rakentavat puita. Aivan yhtä vähän tuollainen väite todistaisi mitään puiden syntymekanismista kuin tuo sinun ihmettelysi autojen alkuperästä.

Vierailija
17/23 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä autojen olemassaolo ei tosiaan viittaa yhtään mihinkään. Me nyt vain satumme pitämään varsin todennäköisenä, että ne tulevat autotehtaista ja että ne on suunniteltu, koska havaitsemme tällaisia prosesseja olevan olemassa.

Minä pystyn päättelemään, että auto on suunniteltu, vaikken olisi nähnyt niitä prosesseja, miten se tapahtuu. Päättelen vain rationaalisesti, että aine ei voi itsestään järjestäytyä järkeväksi kokonaisuudeksi ellei sitä järjestäytymistä ole ohjelmoitu tai itse järjestetty. Niinpä autotehtaan prosesseja tarkkailemalla voin päätellä, että ihmisruumis valmistuu äidin mahassa samalla tavoin kuin auto valmistuu tehtaassa älykkään järjestämisen tuloksena. Samalla tavalla kuin robotit on koodattu tehtaassa rakentamaan autoa, ihmisruumiin syntymiseksi on myös kirjoitettu koodi, joka järjestää kaikki osat oikeille paikoille. Autotehtaan esimerkin avulla siis ymmärrän, että ihmisruumiin syntymisen taustalla on älykäs koodaaja, suuri Mieli, joka on kaiken takana.

Vierailija
18/23 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskonnoton. En ateisti, en agnostikko, en pakana enkä teisti vaan maailmankatsomukseni on uskonnoton.

Vierailija
19/23 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan nähnyt autojen parittelevan ja lisääntyvän? Kenties ne lisääntyvätkin jakautumalla?

Vierailija
20/23 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolaiset ovat lestadiolaisia, ja lestadiolaiset ovat luterilaisia. Hassu kysely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan