Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut työttömät, mihin aikaan yleensä heräätte?

Vierailija
21.06.2017 |

Mihin aikaan heräätte, kun ei pidä mennä aamusta mihinkään?

Käytättekö herätyskelloa?

Itse herään useimmiten klo 9 - 11, viime aikoina noin klo 10.30, enkä käytä herätyskelloa.

Nukkumaan menen siinä klo 22 - 2. Käytän välillä melatoniinia suht säännöllisen unirytmin säilyttämiseksi.

Mites te?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kuin lapset eli siinä kahdeksan aikoihin. Nukkumaan menen kahden, kolmen aikoihin yöllä.

Oletko minkä ikäinen ja oletko nainen vaiko mies?

Ajattelin vaan, että jos vielä nuorehko äiti tai isä lapsillesi, niin eikö tuo unimäärä ole liian lyhyt yöuneksi, jos et ole jo yli viisikymppinen ja lapset jo lukioikäisiä tai amiksessa?

Ikää 32v. ja nainen. Kaksi lapsista kouluikäisiä ja nuorin 4v.

Olen aina ollut vähäuninen. Totta kai menisin aikaisemmin nukkumaan jos tuo unimäärä ei riittäisi.

Vierailija
22/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 9 soi herätys. Sänkyyn siinä 12-2. Haluan herätä suht aikaisin että on joku rytmi elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:30, haen lehden ja lueskelen sen aamiaisella. Kahdeksalta lähden parin tunnin lenkille tai aamu-uinnille. Tultua tsekkaan postit ja sähköpostin, että onko te keskus lähettänyt työtarjouksia. Kerran viikkoon pistän keskimäärin hakemuksen. Iltapäivä tuttavien tapailua, puuhastelua. Iltapäivä nokoset, jos en käy kalassa tai myöhemmin kesällä marjassa tai sienestämässä. Ilta lueskelua jos ei tuu hyvää elokuvaa. 11:00 nukkumaan. Herätyskelloa en tarvi.

Vierailija
24/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tunti sitten. Tällä viikolla olen roikkunut monena yönä netissä, facessa, instassa ja täällä av:lla 😀. Menin nukkumaan joskus puoli 4. Normaalisti herään aikaisemmin. Mulla ei myöskään ole mitään univaikeuksia nyt kun saan itse määrittää aikatauluni. Mielelläni olisin töissä mutta kun ei niitä näytä olevan. Minulla on väärä syntymäaika.

Vierailija
25/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kuin lapset eli siinä kahdeksan aikoihin. Nukkumaan menen kahden, kolmen aikoihin yöllä.

Oletko minkä ikäinen ja oletko nainen vaiko mies?

Ajattelin vaan, että jos vielä nuorehko äiti tai isä lapsillesi, niin eikö tuo unimäärä ole liian lyhyt yöuneksi, jos et ole jo yli viisikymppinen ja lapset jo lukioikäisiä tai amiksessa?

Ikää 32v. ja nainen. Kaksi lapsista kouluikäisiä ja nuorin 4v.

Olen aina ollut vähäuninen. Totta kai menisin aikaisemmin nukkumaan jos tuo unimäärä ei riittäisi.

Juu, yksilöllistähän se on unentarvekin ihmisellä.

26/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.00 yleensä

Vierailija
27/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitä, niin työlliset kadehtivat juurikin työttömien vapautta nukkua ihan niin paljon kuin huvittaa, jos ei ole minkäänlaisia pakollisia menemisiä esim. aikaisin aamuisin.  Joillakin työttömillä on koira, jota pitää viedä ulos asioilleen aamulla varhain, mutta kuulema koirankin voi opettaa omille aikatauluille, että välttämättä ei tarvitse varhain aamutunneilla viedä koiraansa pissalle ulos.

Vierailija
28/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mitä, niin työlliset kadehtivat juurikin työttömien vapautta nukkua ihan niin paljon kuin huvittaa, jos ei ole minkäänlaisia pakollisia menemisiä esim. aikaisin aamuisin.  Joillakin työttömillä on koira, jota pitää viedä ulos asioilleen aamulla varhain, mutta kuulema koirankin voi opettaa omille aikatauluille, että välttämättä ei tarvitse varhain aamutunneilla viedä koiraansa pissalle ulos.

Työttömien kadehtimisessa on se hyvä puoli että sellaiseksi voi ryhtyä kuka vaan. Ei tartte sitten kadehtia.

Herään n 9 aikoihin ja menen nukkumaan noin kahdeltatoista, jos valvon joskus esim kolmeen niin seuraavana päivänä on ihan kauhea olo. On se toki nytkin mutta vähemmän kauhea kuitenkin.

Vierailija
29/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello soi aina kasilta, oli sitten arki tai pyhä. Mielestäni on hyvä pitää säännöllistä rytmiä yllä.

Sama, tosin sunnuntaina nukun yhdeksään. Käyn nukkumaan viimeistään puoliltaöin. Aamuherätyksen ja kahvin jälkeen luen netistä lehdet, minkä jälkeen ulos lenkille tai kahvakuulatreeniä kotona. Sitten suihku, lounas ja jälleen ulkoilemaan. Yleensä menen kirjastoon lueskelemaan kirjoja. En viitsi lainata, koska kotona saa olla ihan tarpeeksi. Kun kirjat on luettu, käppäilen kotiin siinä viiden maissa. Sitten teen päivällisen, katselen televisiota ja oleskelen. Seuraavana päivänä kuvio uudestaan.

Vierailija
30/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin 13.40. Olen lomalla oleva opiskelija.

Vierailija
31/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja viestin laitoit 13.25. Muista opiskella kelloakin.

Vierailija
32/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8.30 välillä.

Vierailija
33/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan 23.-23.30 ja herään n.9. Riippuu miten koira käy herättelemässä. Nukun hyvin tuon 10 tuntia ja olenkin miettinyt että tarvinko oikeasti tuon määrän unta? Joskus kun on pakko pärjätä 7-8h unilla, on sellainen olo että tarvitsee päikkärit. Nyt olen koko päivän pirteä enkä saa unta päikkäriaikaan.

Vierailija
34/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä herätyskelloa ja herään siinä 6:30-7:00. Nukkuman yleensä 23:30-00:00. Seitsemän tuntia on ilmeisesti minulle riittävä uni, sillä sen jälkeen herään automaattisesti virkeänä.

AP nukkuu aivan liikaa, jopa 12 h, sen jälkeen on varmaan nyykähtänyt olo koko päivän. Kokeilepa  max 8 h yöunia ja painu sen jälkeen raittiiseen ulkoilmaan, huomaat saavasi aikaan paljon enemmän ja ennenkaikkea pirteänä.

Mäkin luulen, että nukun liikaa, mutta se varmaan johtuu siitä, että yöllä tapahtuu paljon "miniheräämisiä" eikä uneni ole tarpeeksi syvää ja tiivistä. Aamuisin myös haluan pitkittää nukkumista mahdollisimman pitkään ja saada uudestaan unenpäästä kiinni.

Ajattelin kokeilla seuraavaksi sellaista taktiikkaa, että päätän itselleni tietyn heräämisajan, josta pidän säännöllisesti kiinni joka ikinen päivä, ja nousen sängystä tasan silloin enkä jää pitkittämään heräämistä. Muutamassa päivässä elimistö ehkä oppii menemään nukkumaan sopivaan aikaa illasta niin että saan nukuttua tarpeeksi heräämisaikaan nähden. En tiedä vaikuttaako tällainen unen pituuteen, mutta saa nähdä.

Ap.

Vierailija
35/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viestin laitoit 13.25. Muista opiskella kelloakin.

Voi ei sori!!! Piti laittaa 12.40!!! :D Joo lomalla aivot narikassa!

Vierailija
36/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään yleensä noin klo 14.

Vierailija
37/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoteessa koko ajan,käyn vain kahvilla,syömässä ja paskalla,mitä sitä muuhun energiaa kuluttamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi