Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muut työttömät, mihin aikaan yleensä heräätte?

Vierailija
21.06.2017 |

Mihin aikaan heräätte, kun ei pidä mennä aamusta mihinkään?

Käytättekö herätyskelloa?

Itse herään useimmiten klo 9 - 11, viime aikoina noin klo 10.30, enkä käytä herätyskelloa.

Nukkumaan menen siinä klo 22 - 2. Käytän välillä melatoniinia suht säännöllisen unirytmin säilyttämiseksi.

Mites te?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kuin lapset eli siinä kahdeksan aikoihin. Nukkumaan menen kahden, kolmen aikoihin yöllä.

Vierailija
2/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna heräsin 6:45 kun oli aikainen meno, yleensä 8-9 välillä, joskus aiemminkin. Nukkumaan menen 1-2 välillä useimmiten. Päikkäreitä otan harvoin, mutta kun nukun, saatan herätä 2-4 tunnin päästä. Ihan luksusta kun voi nukkua päivälläkin just sen verran kuin unta riittää. Tätähän ei sais ääneen sanoa, mutta nautin suunnattomasti kun ei tarvitse lähteä mihinkään kuin omasta halusta. Herätyskelloa en käytä kuin tällaisina aamuina kun on pakko herätä ettei myöhästy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus iltapäivällä yhden-kolmen ajoissa. Nukkumaan käyn yleensä neljältä tai viidelta, eli silloin kun muut heräilevät töihin.

Vierailija
4/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kuin lapset eli siinä kahdeksan aikoihin. Nukkumaan menen kahden, kolmen aikoihin yöllä.

Oho, riittääkö tuo unimäärä sulle vai nukutko lisäksi päiväunia? Itse en pystyisi toimimaan, jos nukkuisin säännöllisesti vain 5 - 6 tuntia. Olisi kyllä hienoa, jos se riittäisi, niin ehtisi tehdä enemmän. Ap.

Vierailija
5/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan yhden-puoli kahden aikaan ja herään yhdeksän aikaan, ihana rytmi mulle, töissä ollessa heräsin 5-6 aikaan ja olin AINA monta vuotta kuolemanväsynyt, en todellakaan ole aamuihminen.

Vierailija
6/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan 23-00 välillä ja herään 7-9 välillä. Aikainen rytmi miehen aamuvuorojen takia.

Jos erehtyy päikkäreille, on olo kuin menkkapeppuna.

Vierailija
7/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä herätyskelloa ja herään siinä 6:30-7:00. Nukkuman yleensä 23:30-00:00. Seitsemän tuntia on ilmeisesti minulle riittävä uni, sillä sen jälkeen herään automaattisesti virkeänä.

AP nukkuu aivan liikaa, jopa 12 h, sen jälkeen on varmaan nyykähtänyt olo koko päivän. Kokeilepa  max 8 h yöunia ja painu sen jälkeen raittiiseen ulkoilmaan, huomaat saavasi aikaan paljon enemmän ja ennenkaikkea pirteänä.

Vierailija
8/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, riittääkö tuo unimäärä sulle vai nukutko lisäksi päiväunia? Itse en pystyisi toimimaan, jos nukkuisin säännöllisesti vain 5 - 6 tuntia. Olisi kyllä hienoa, jos se riittäisi, niin ehtisi tehdä enemmän. Ap.

Riittää oikein hyvin eli en nuku päikkäreitä. Joskin päikkärit noin muutoinkin ovat tässä taloudessa ylellisyyttä :D

Vierailija
9/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:30-8. Tykkään ottaa aamun rennosti ja juoda kahvia sängyssä dataillen. Tästä seuraa vaan se ongelma, että oikeasti nousen ja peseydyn 11-12, jolloin tavallaan olen "nukkunut" niin pitkään ja ahdistaa kun päivä on jo puolessa.

Vierailija
10/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on vaikea pitää unirytmiä normaalina kun ei ole rutiineja. Yritän mennä nukkumaan 23-01 välillä ja herätä 8-10 välillä. Joskus jää tosin heräämättä ja huomaan kahdelta päivällä nukkuvani edelleen, kun voin helposti nukkua vaikka 16 tuntia putkeen.

Vierailija
11/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kouluaikana herään lasten rytmissä ja nukkumaan samoin. Nyt kesälomalla nukkumaan n. klo 24-02. Herään n. Klo 10-12. Lapsetkin (koht teinejä) heräävät myös samoihin aikoihin.

Vierailija
12/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kuudelta ilman herätyskelloa. Työttömyys ei vaikuta. Olisi kiva joskus nukkua pitempään.

Vierailija
13/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vaikea pitää unirytmiä normaalina kun ei ole rutiineja. Yritän mennä nukkumaan 23-01 välillä ja herätä 8-10 välillä. Joskus jää tosin heräämättä ja huomaan kahdelta päivällä nukkuvani edelleen, kun voin helposti nukkua vaikka 16 tuntia putkeen.

Sama täällä. Iltavalvominen, yövalvominen on liian helppoa. Siten nukuttaa aamulla.

Nyt olen taas yrittänyt herätä 9 aamulla (herätyskello), kun toivon, että tulisi kutsuja työhönottohaastatteluihin.

Vierailija
14/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kelloa herään aina 7:00 - 7:30. Nukkumaan menen puolen yön tietämissä. Kirjan lukeminen on hyvä unilääke.

Vierailija
15/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi aina kasilta, oli sitten arki tai pyhä. Mielestäni on hyvä pitää säännöllistä rytmiä yllä.

Vierailija
16/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään siinä seitsemän nurkilla ja keittelen kahvit kun olen pissattanut koiran. Yläasteelle menijät htää klo 7.30 - 8.30 välillä. Juon kaffet tyttären kanssa.

Noin klo 10 lähden koiran kanssa lenkille ja ollaan koirapuistossa n klo 12 saakka. Käyn kaupassa ja monesti otan koiran ja menen mummia ja ukkia moikkamaan ( ovat 91 ja 93 v.) ja autan esim. siivouksessa ja hoidan nettipankissa vanhusten laskunmaksut.

Tuun kotiin, mies on jo päässy töistä, laitan ruokaa. Jutellaan ym. Mies käy koiran kanssa lenkillä, mä touhuan omiani tai lasten kanssa jotain. Nukkumaan menen n.klo 23-24.

Siinä se mun päivä, paitsi nyt kun koululaiset on lomalla niin olen ollut paljon heidän kanssaan.

Töihin olisi silti kiva päästä! Edes osapäivätöihin.

Vierailija
17/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden alussa heräsin kelloon soittoon ja reippailin lenkillä. Pidin rutiinia yllä että työkunto pysyisi hyvänä. Sitten tuli niin paljon paskaa niskaan sekä totaalista välinpitämättömyyttä työllistä edistävistä tuki toimista. Nykyisen masennuksen vuoksi nukun jos nukun, herään jo aamuyöllä mutta sängyssä saatan lojua puoleenpäivään. Ei ole mitään syytä nousta ylös. Kiitos kun sain purkaa.

Vierailija
18/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole menoja niin välille 10:00 - 16:00 menee herätykset.

Mitään päivärytmiä minulla ei selvästikään siis ole. Ja miksi olisikaan?

Vierailija
19/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ollessani silloin tällöin pätkissä työttömänä saatoin nukkua puolille päiville, mutta nyt vanhemmalla iällä, kun olen tässä loppaillut ja moninaisten sairauksien runtelemana viettänyt työttömän elämää, heräilen aina noin klo 7 - 10 välisenä aikoina, vaikka käynkin useinmiten nukkumaan vasta noin puolen yön jälkeen ja joskus jopa vasta aamuyöstä, mutta silloin nukunkin pitempään aamusta.  Näin iäkkäämpänä tuntuu siltä, etten tarvitse enää unta niin pitkältä kuin nuorempana, että semmoset kuusikin tuntia piisaa yötä kohden, ja päiväunia en nuku oikeastaan koskaan tai hyvin harvoin, jos nokoset otankin.

Mitäpä sitä lyhyttä elämäänsä liikaan nukkumiseenkaan tuhlailemaan, vaikka isomummoni aina sanoikin, että kun nukkuu paljon, niin se on kuin rahaa pankkiin panisi:D ja nukkuessaan on synnin teosta poissa.:)))))

Vierailija
20/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko minkä ikäinen ja oletko nainen vaiko mies?

Ajattelin vaan, että jos vielä nuorehko äiti tai isä lapsillesi, niin eikö tuo unimäärä ole liian lyhyt yöuneksi, jos et ole jo yli viisikymppinen ja lapset jo lukioikäisiä tai amiksessa?